Vakantiepark Cordial Familien & Vital Achenkirch am Achensee

• Ligging t.o.v. pistes7,4
  • Onderkomen8,7

14 tips over Vakantiepark Cordial Familien & Vital Achenkirch am Achensee

Anne, 5-9-2014
Tip: schaf een beleveniskaart aan. Kosten ca 59 euro en geeft dan gratis toegang tot een aantal leuke attracties. Zeer de moeite waard! Ook Innsbruck is een mooie stad om te bezoeken.
Familie Honders, 4-8-2013
Heel leuk is een boottocht over het meer met uitstapplaatsen in Maurach of Partisau. Rijd ook eens naar de Krimml-watervallen, op zo'n 60 km afstand (via de Gerloss-pass). Let op: tolweg: 8 euro, parkeren: 5 euro en entree: 2,50 (kinderen 50 cent).
van wersch, 20-5-2013

Tips die het hotel niet wist, maar wel uitvoerig voor ons opzocht: Wolfsklamm, een wandeling door een kloof met diverse watervallen.

Vanuit het hotel zijn diverse wandelingen te maken. Wij deden de Köglnalm wandeling. Je kunt op twee manieren naar boven en beneden. DE eenvoudige brede weg of de "steigen" manier die veel moeilijker, inspannender en vele malen leuker is. Na 2 uur sta je op 1458 meter hoogte.

We hebben een aantal aanbieders voor Cordial Familien & Vital Achenkirch am Achensee voor je op een rij gezet:

bruno, 27-4-2013
Swarowskimuseum en tentoonstelling is zeer de moeite waard.
P van Opstal, 10-10-2012
Krimmlerwaterval: schitterend!!! Wel een hele steile klim, maar ontzettend mooi! In Maurach met kabelbaan naar boven, dan met airofan stukje weer terug. Rondom Achensee is schitterend ook plaatsje Pertisau is mooi, daar kan je ook voor weinig geld een elektrisch bootje huren, leek ons leuker dan rondvaartboot (en een stuk goedkoper). In hotel vlakbij Achensee een Oostenrijkse avond meegemaakt, was heel leuk om te zien (alleen de gemiddelde leeftijd was daar erg hoog)
ladysnake, 26-8-2012
Prachtige omgeving, wel erg toeristisch (busladingen vol). Het is handig een Achensee Erlebniskarte aan te schaffen, dan kan je net zoveel met de boot, de twee bergbahnen en het Achenseebahn stoomtreintje mee, alsmede o.a. het interessante museum Sixenhof bezichtigen en Kristalwelt van Swarovski. De bussen zijn deels gratis, naar Jenbach moet je wel betalen. Innsbruck ligt maar een uur vanaf Achenkirch. De Zugspitze is goed te bereiken via de Deutsche Alpenstrasse en ook maar een uur rijden.

Rene, 24-8-2012
Vaartocht over de Achenzee
Karen Eijkenbroek, 6-8-2012
Fietsen huren in Achenkirch en naar Pertisau fietsen is goed te doen met (kleine) kinderen. Goede fietspaden en genoeg mogelijkheden om onderweg te stoppen en een koude duik te nemen in de Achensee.
Bergjes, 16-7-2012
Een aanrader is de aachensee kaart waarmee je toegang hebt tot de liften in maurach, de boten en de oude stoomtrein en enkele musea. Verdere uitstapjes die aan te raden zijn Innsbruck, Rattenberg, Hintertux gletsjer met ijspaleis, canyoning in Mayerhofen en het zwembad in Fugen.
marijke, 23-6-2012

krimmler waterval, wel een stukje rijden maar erg mooi.(flinke klim van ongeveer 4 km)

Wandelen in de omgeving erg mooi