Vakantiepark Cordial Familien & Vital Achenkirch am Achensee

• Aan zee
  • Jacuzzi
  • Sauna
Meer vakantieparkinfo

We hebben een aantal aanbieders voor Cordial Familien & Vital Achenkirch am Achensee voor je op een rij gezet:

84 reviews over Vakantiepark Cordial Familien & Vital Achenkirch am Achensee

• 1Familie S.01-09-2019

Nooit meer; te verschrikkelijk voor woorden

Pas op als je hier naar toe gaat welke appartement je krijgt. Het is te erg voor woorden. Een afgeragd appartement uit de zestiger of wellicht zeventiger jaren. Een verschrikkelijk bed, geen normale stoel of bank om op te zitten, geen verlichting etc etc. We zaten direct boven de keuken. Een verschrikkelijke etenslucht bleef in de kamer hangen, onder het balkon rookte al het personeel en om vier uur 's ochtens begon met daaronder met potten en pannen etc etc. Je was dan klaar wakker. Geen prettig verblijf hier.

• 1Activiteiten
    • 1Eetgelegenheden
    • 1Ligging t.o.v. pistes
    • 1Onderkomen

• 9Hendriks18-08-2019

Mooi, niet massaal hotel met vriendelijk personeel

De gastvrijheid is super, het eten heerlijk (diner elke dag 3 opties qua hoofdgerecht, vlees, vis of vega), personeel zeer (kind)vriendelijk, locatie prachtig en nabij vele daguitjes mogelijkheden.

Kamers goed schoon, wel ietwat gedateerd maar voldoet prima. Wij hadden kamer 92 in het “hofje” met een afwijkende indeling t.o.v. andere kamers maar met een mooi uitzicht voor en een beekje achter.

Zwembad is klein maar lekker om heel even te ontspannen net als de sauna.

Let wel op dat de “Erlebniskarte Achensee” er niet standaard bij zit (wel een basis variant maar die geeft alleen kleine kortingen) ben je van plan veel de bergen in te gaan met de bergbaan Karwendel en de Rofan of de boot te nemen op het meer dan moet je hem zeker nemen 74€ per volw. en heb je hem na 3 a 4 activiteiten eruit.

Kortom gewoon een aanrader.

• 9Onderkomen

• 9Laura03-08-2019

Voor een gezin met kinderen ideaal hotel.

Wij hebben een heerlijk verblijf gehad in het hotel. Vooral de bediening in het restaurant is zó vriendelijk en leuk met kinderen en het eten is gevarieerd en lekker. Wij hadden een familiekamer. Waar we geen rekening meer hadden gehouden was dat het op een verdieping was, dus we moesten wel steeds een trap op. De kitchenette is echt minimaal dus niet echt geschikt om uitgebreid te koken. Er wordt elke dag schoongemaakt. Drankjes bij het diner 's avonds zijn niet inbegrepen (dat blijkt niet voor iedereen duidelijk). Tips in de omgeving: de treinrit in de oude stoomtrein is een echte aanrader. Houd er wel rekening mee dat je daarna ruikt alsof je bij een kampvuur hebt gezeten maar dat is het zeker waard!

• 8Eetgelegenheden

• 2018
    9Tamara Vermeer19-10-2018

Fantastisch Aanrader!

Fantastisch paradijs hier. Vriendelijke mensen die graag wat extra voor je doen. Bijv op de verjaardag van mijn man. Zwembad is klein en koud maar heerlijk als je net uit de sauna komt. We zaten in een prachtig klein houten huisje compleet met nostalgische steenoven . Twee balkons en een terras, luiken met hartjes. Geweldig! Overal is het heel sfeervol ingericht! Omgeving prachtig aan de achensee en ook in oktober nog genoeg te doen! Aanrader! Kids van 10 en 14 vonden ook kaiserweld in scheffau leuk wat 45 min rijden ligt. Maar ook de karwendel aan de achensee is heel kind vriendelijk. Kinder buffet met speciaal kinderseries ook lekker net als het wild menu wat wij dagelijks kregen. Zalm garnalen niks kwamen we tekort!

• 10Ligging t.o.v. pistes
    • 9Activiteiten

Met oudere kinderen

• 7Lemmens18-02-2018

gezelligheid

Receptie personeel snapte even niet wat gastvriendelijk managen is als het anders loopt als wat de gasten verwachten van een 4 sterren hotel, dus na wat over en weer overleg met personeel en manager werden we wel op een goede manier tevreden gesteld. Ludo van het restaurant is een topper die legt werkelijk zijn gasten in de watten.

• 6Ligging t.o.v. pistes
    • 7Onderkomen
    • 8Eetgelegenheden

Met vrienden

• 2017
    9Natasja11-11-2017

Mooie ruime kamers en heerlijk gegeten

Mooi en gezellig hotel met fantastische keuken. De kamers zijn zeer ruim en ingedeeld als appartement. Het zwembad is klein maar leuk genoeg als extra voor de kinderen om nog even te zwemmen voor of na het eten. Vriendelijk personeel. Ruime keus in eten en als er niets voor je bij zit kun je de kok vragen iets anders te maken. Dat is geen probleem. Ook ruime keuze of aanpassingsmogelijkheden voor mensen met dieet en allergieën. Wel met de auto naar de skipiste, dit is echter niet ver. Skigebied is groot genoeg voor een week skiplezier, zeker met jongere kinderen. Pistes worden zeer goed onderhouden. We hebben het als een luxe vakantie ervaren.

• 8Ligging t.o.v. pistes
    • 8Activiteiten

• 9Koen van Oorschot09-08-2017

Super hotel

We hebben vaker half pension in Oostenrijk geboekt, maar het eten is eigenlijk altijd tegengevallen. Maar bij dit hotel was het echt goed. Hoofd- en nagerecht worden netjes aan tafel opgediend. Voorgerechten en soep is (helaas) in buffetvorm. Voor de kinderen een leuke speelkelder. Kamers zijn erg ruim en worden elke dag netjes opgeruimd. Zwembad is wat klein, maar voldoende, liggen zelfs handdoeken van het hotel, zodat je ze niet zelf mee hoeft te nemen. In de omgeving is genoeg te beleven.

• 9Taco Haakmeester07-08-2017

Heerlijk typisch Oostenrijks hotel.

Als je van Oostenrijk houdt qua interieur, sfeer en eten, dan zit je hier uitstekend! Grotendeels gedecoreerd met prachtig oud, bewerkt hout zoals je vindt in oude almstüberl. Zoek je iets hips en veel vertier, dan zou ik hier niet heen gaan. Het is echt een Oostenrijkse beleving en de directe omgeving biedt vooral veel wandel & fietsplezier of zwemmen in het meer als je tegen zeer fris water kan. En anders biedt bij mooi weer het buitenzwembad in Jenbach een goed alternatief. De wandelpaden zijn zeer goed bewegwijzerd. Tip, beklim de bergen (oa Umnütz en Seekarspitze) rondom het hotel en lunch bij de almhutten halverwege. Prachtige uitzichten en je bent een hele dag lekker onderweg in de natuur. Verder bij regendagen zijn Swarovski museum in Wattens, de zilvermijn in Schwaz of het grote binnenzwembad met engste glijbaan van Europa in Wörgl binnen 30-45 minuutjes zo bereikt.

• 9Onderkomen

• 9Henk05-08-2017

Relaxt en keurig hotel

Keurig onderhouden kamer/appartement, enigzins gedateerd, maar keurig onderhouden. Elke dag schoonmaak en indien gewenst handdoekenwissel. All inclusive was zeer goed qua eten, alleen jammer als je de shift van 18 uur neemt, wordt je vriendelijk doch dringend verzocht om om 19.15 uur het restaurant te verlaten voor de shift van 20 uur.

• 7Ligging t.o.v. pistes
    • 8Activiteiten

• 8Marjolein21-06-2017

Fijne plek voor mensen met kinderen en honden

Het is een echt Oostenrijks hotel. Het hotel is verspreid over een aantal kleinere en grotere chalets. Een deel van de appartementen liggen dicht aan een zeer drukke weg. Er zijn ook een aantal appartementen met een mooi uitzicht aan een riviertje. Spijtig genoeg zijn de kamers wel heel donker. Je moet overdag het licht aan doen. Hygiene is echt top. Appartement is perfect schoongemaakt en lekker elke dag schone handdoeken.

Het personeel in het restaurant is te druk. Dat merk je aan de service. Ze proberen alles in te korte tijd te doen. Het eten is zeer goed. Ook voor vegetariërs. Let op met de kindergerechten: de rijst was zouter dan het gemiddelde bordje friet.

Het is jammer dat achenkirch zelf niets is. Het heeft geen echt centrum en weinig leuke restaurants.

Het is in de zomer wel een echt paradijs voor de wandelaars. Aanrader is restaurant via pasto in pertisau. Typisch Italiaans restaurant met heerlijke pasta's.

• 8Ligging t.o.v. pistes
    • 6Activiteiten
    • 7Eetgelegenheden

14 tips over Vakantiepark Cordial Familien & Vital Achenkirch am Achensee

• Familie Honders, 04-08-2013

Heel leuk is een boottocht over het meer met uitstapplaatsen in Maurach of Partisau. Rijd ook eens naar de Krimml-watervallen, op zo'n 60 km afstand (via de Gerloss-pass). Let op: tolweg: 8 euro, parkeren: 5 euro en entree: 2,50 (kinderen 50 cent).

• van wersch, 20-05-2013

Tips die het hotel niet wist, maar wel uitvoerig voor ons opzocht: Wolfsklamm, een wandeling door een kloof met diverse watervallen. Vanuit het hotel zijn diverse wandelingen te maken. Wij deden de Köglnalm wandeling. Je kunt op twee manieren naar boven en beneden. DE eenvoudige brede weg of de "steigen" manier die veel moeilijker, inspannender en vele malen leuker is. Na 2 uur sta je op 1458 meter hoogte.

• P van Opstal, 10-10-2012

Krimmlerwaterval: schitterend!!! Wel een hele steile klim, maar ontzettend mooi! In Maurach met kabelbaan naar boven, dan met airofan stukje weer terug. Rondom Achensee is schitterend ook plaatsje Pertisau is mooi, daar kan je ook voor weinig geld een elektrisch bootje huren, leek ons leuker dan rondvaartboot (en een stuk goedkoper). In hotel vlakbij Achensee een Oostenrijkse avond meegemaakt, was heel leuk om te zien (alleen de gemiddelde leeftijd was daar erg hoog)

2 vragen over Vakantiepark Cordial Familien & Vital Achenkirch am Achensee

• Sandra, 25-07-2017

Wasserette

Kan iemand mij vertellen of er een wasserette/wasmachine aanwezig is? Of evt een was service en wat daarvan de kosten zijn?

• mireillemars, 01-07-2015

Handdoeken en toiletartikelen

Hoe vaak worden handdoeken verschoond en verstrekt het hotel shampoo, zeep, bodylotion enz?

Vakantiepark info

• Soort strandGras
  • Afstand tot strand12 minuten lopen, 2 km, 5 minuten met de auto

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Speelruimte, Speeltuin
  • KinderopvangOp aanvraag

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Internationaal, Lactosevrij, Lunchpakketten, Vegan, Vegetarisch

• Gratis wifiGehele hotel, Op de kamer

• Balkon / terrasTerras
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming, Open haard
  • KeukenKitchenette
  • Huishoudelijke apparatuurGratis bedlinnen, Koelkast, Koffie en thee

• WinkelsCadeauwinkel
  • ReceptieExpress check-in & check-out, Late check-out mogelijk, Vroege check-in mogelijk
  • Room ServiceBeperkt menu
  • Op het terreinBagageruimte, Opslag voor ski benodigdheden, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesConcierge, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kantoor service, Kluis, Krant, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Infrarood sauna, Kruidenbad

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats