Camping Dachstein

Camping Info

Meer campinginfo

42 reviews over Camping Dachstein

• 9Mélanie10-07-2016

in één woord fantastisch!!

Voor de 2e keer naar deze camping geweest, en weer vonden we het een heerlijke camping, de ligging is geweldig, niks is de eigenaren te veel, heb je vragen, met veel enthousiasme vertellen ze je wat de mogelijkheden zijn in de omgeving, wil je elke ochtend verse broodjes, die echt super lekker zijn, even de lijst die bij de receptie ligt invullen en ze liggen de volgende ochtend klaar, de ruimte van toilet,douche en afwas word erg goed schoon gehouden, kort samen gevat een idyllische camping, fantastische eigenaars, in een super mooi gebied.

• 4Frank Dekker14-05-2016

Te gast in Ramsau.

De te kleine camping biedt één smal terras, gelegen op een steile helling, waarop caravans en campers kunnen staan. Verder een nog smaller terras voor tenten. Uitzicht? Nee dus. Veel eerder beklemming tussen hoog oprijzende berghellingen. Eén terras hoger ligt een chalet, kennelijk permanent bewoond door een bejaarde autochtoon. Zijn muziek stond te hard en hij observeerde onze bezigheden openlijk per verrekijker. Weer een terras hoger het eerder somber dan sfeervol ogende woonhuis van de eigenaren van de camping, tevens pension. Enkele recreatieve bouwsels, mogelijk van seizoensgasten, geven het geheel definitief een verrommelde uitstraling. Binnen het sanitaire gebouw krijgen de douches een dikke onvoldoende. Want klein. En zonder privacy. Nauwe cabines, in dezelfde ruimte als de wastafels, achter gammele, doorzichtige schuifdeuren. In die ruimte dien je je uit te kleden en je spullen achter te laten, zonder dat daarvoor een voorziening (blad) is. Vervolgens naakt de douche in. Je zeep dien je tussen je tanden geklemd te houden - planchetje of wat dan ook ontbreekt . En even later er weer naakt uit. In diezelfde wastafelruimte dus. De meest negatieve indruk maakte evenwel de eigenaresse. Vanaf het eerste moment. En was een incident. Bij aankomst was ons een formulier getoond om brood te bestellen. Dat deden wij. We gingen er vanuit, zoals gebruikelijk op campings, dat dit tot wederopzegging gold. Maar op de ochtend van dag twee ontbrak het brood. Mevrouw: ‘jij dacht zeker dat als je één keer een bestelling invulde, je die dan elke dag krijgt. Maar zo werkt het dus niet.’ Dit met lachje.
    Ze had iets kunnen zeggen van ‘goh wat vervelend dat je nu zonder brood zit. Zal ik even kijken of ik nog iets in de vriezer heb?’ Maar niets daarvan. Onderwerp was afgesloten, ook al was het nat, en koud, met de dichtstbijzijnde inkoopmogelijkheid per auto een kwartier heen en een kwartier terug. Mijn bloed liep weg, maar ik bleef beleefd. Ik rekende de camping af. Eenmaal terug in onze caravan werd er geklopt. Mevrouw dus. Ze was vergeten het wassen van onze kleding te berekenen. Nu hield ik mij niet langer in. Luid en woedend vertelde ik mevrouw haarfijn hoe ik over haar dacht: dat als ze ook maar enige empathie zou bezitten, ze anders zou hebben gereageerd. En dat ik haar met al haar venijn, stekeligheden en intolerantie vervelend vond, met de warmte van een drie sterren vriesvak. Later rekende ik aan de receptie alsnog de was af. Meneer kwam erbij. Zijn inbreng was drieërlei. Eén: hij herkende zijn vrouw niet in mijn typering. Twee: een klacht zoals de mijne werd nog niet eerder door een gast geuit. Dat het refereren aan niet aanwezige mensen een slechte debattruc is, weet hij kennelijk niet. En drie: mijn aantijgingen ‘zouden vooral iets over mijzelf zeggen’. Louter afweer dus. Wegduiken. De cursus ‘De Klacht als Kans’ moeten meneer en mevrouw nog doen. Drie dingen nog. Eén: volgens mevrouw ontbrak ontvangst van mobiel internet op de camping. Voor wifi rekende ze voor één dag vijf euro. Niettemin bood T-Mobile een prima internetbereik. Twee: dit was onze zevende camping in Duitsland/Oostenrijk. Overal rekende men € 0,45 per broodje. Mevrouw echter meende € 0,90 per broodje te moeten declareren. En drie: voor wasmachine plus droger rekende mevrouw € 7,50 per wasbeurt. Het dubbele van wat wij gewend zijn op campings.

• 4Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden

• 10Peter en Marian02-02-2016

Aanrader

Gastvrijheid, ligging, mogelijkheden om actief bezig te zijn

• 9jantien de koning24-09-2015

klein mooi

Mooie kleine camping. prachtig uitzicht. Je kan voor al je vragen terecht bij Inge. In september redelijk rustig. weet niet of sanitair in zomer voldoende is. wc's geven een beetje kleedkamerzwembad gevoel. verder alleen maar lof. Ga eens eten bij gasthof au Wirt. Heerlijk. Niet voor de hele grote eter.

• 8Jori15-09-2015

mooi plekje

Wij hadden een redelijk ruime plaats voor onze caravan met mooi uitzicht en zowel zon als schaduw. Douches waren ruim genoeg en bovendien zeer schoon. Voor ons was het geen probleem dat je niet enkele douches had die je kon afsluiten en dat er alleen een gordijn hing voor privacy. In het dorp waren voldoende eetgelegenheden en de spar was goed gesorteerd. Voor rust zoekers, natuurliefhebbers en wandelaars is dit een hele fijne camping.

• 6Eetgelegenheden

Met jonge kinderen

• 9Rien Kalkman08-08-2015

Genieten bij Dachstein

We hebben 7 dagen genoten van camping(kleinschalig, schoon, gastvrij, vriendelijk, gewoon GOED dus). Daarbij de omgeving: diverse wandelingen gemaakt van rustig tot redelijk moeilijk, prachtige omgeving. Wat betreft boodschappen en eten: alles dichtbij. Vakantie dus!!!

Jannie en Rien Kalkman, Marknesse, www.efkes-lins.nl

• 9Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

• 7Veronica04-08-2015

Prima kleine camping in een rustige omgeving.

Camping met hartelijke Nederlandse eigenaren.
    Veel sportieve mensen met kleine tentjes, ook veel uit Oost-Europa, weinig contact. Veel grote campers en caravans, standplaatsen dicht op elkaar, weinig privacy. Voor de kids een trampoline en speeltoestel. Kleine douches, geen plankje voor je douchespulletjes. De douches zijn dit jaar vernieuwd, maar ik verbaasde me over de doorzichtige douchedeuren met aan de buitenkant een apart los douchegordijn voor privacy. Meerdere keren per dag schoonmaak, complimenten, keurig schoon! Afwasgelegenheid binnenin het douchegebouw. Buiten staan kleine bakken om je afval te scheiden. De bakken worden ook keurig elke keer verwisseld. Broodjes service, op zondag beperkte keus. Twee supermarkten in de buurt, de Spar en verderop de Billa, allebei vrij klein. Billa had meer keus in verpakt vlees. In de omgeving genoeg te zien en te doen, we hebben een leuke vakantie gehad, maar voor ons geen Oostenrijk meer, o.a. vanwege het weer 's avonds.

• 4Eetgelegenheden

• 7Roel04-08-2015

Mooi gelegen camping

Camping voldoet aan alle eisen: Mooi gelegen, schone douches en WC's (douches wel wat aan de kleine kant), aardige campingeigenaren, goede broodjesservice. De plaatsen zijn wel wat aan de kleine kant, hierdoor sta je redelijk dicht op elkaar. Dat vonden we wat minder prettig. Camping wordt ook veel gebruikt als tussenstation. Hierdoor minder concact met andere kampeerders. Wij stonden op plek nr.14: Een plek met de hele dag zon. Als je schaduw wilt kun je beter plek 12 of 13 aanvragen. Wifi is niet gratis en zelfs erg duur. Iets wat tegenwoordig bij een camping hoort. Tenslotte: De "Sommerkarte" zit NIET bij de camping inbegrepen en is ook niet los te kopen. Dat vonden wij erg jammer. We hebben vanaf de camping mooie wandelingen gemaakt dus dat is wel ideaal. Ook "De Dachsteiner" is een aanrader. Al met al een leuke vakantie gehad, maar we zullen niet meer naar deze camping gaan.

• 8Marc en Corine16-06-2015

Ideale uitvalbasis voor Dachsteiner gletsjer

Mooie kleine camping met zeer vriendelijke ontvangst van Nederlandse eigenaresse. Sanitair zeer schoon en netjes. De douches zijn wel wat aan de kleine kant. Uitzicht vanaf 1 kant van de camping is zeer mooi. Vanaf de camping is het ongeveer 8 km met de auto (aan te raden) naar de gondel van de gletsjer. Op de top van de gletsjer zijn de hangbrug en de trap naar het niets. Zeer de moeite waard.

• 7C.D.15-08-2014

Klein en degelijk

Camping Dachstein is een prima gelegen camping om als uitvalsbasis te dienen om het dal te verkennen. Helaas zijn de plaatsen erg klein en sta je schouder aan schouder met je buren en heb je dus weinig privacy. Ook het sanitair is erg klein. In de douche kun je niet bukken en je niet omkleden. Het sanitair wordt wel vaak gecontroleerd en is voldoende schoon, maar voor verbetering vatbaar. Voor kinderen is het een prima overzichtelijke camping met leuke speeltoestellen als een trampoline. Ook bij slecht weer kunnen de kinderen zich vermaken met spelletjes in een grote ruimte in het pension. Eigenaren helpen je goed met je vragen. Wanneer je de kleine plaatsen en het krappe sanitair voor lief neemt een uitstekende camping!

• 7Staat v/h sanitair

Met jonge kinderen

4 tips over Camping Dachstein

• Elly vd Gaag, 16-10-2012

Echt een aanrader is de kabelbaan naar de top van de Dachstein! Heerlijk wandelen over de gletsjer. Niet eens heel erg inspannend al is het wel wat glibberen geblazen. Prachtige uitzichten genieten over de sneeuw en de omliggende bergen. Maar er zijn veel meer prachtige wandelingen of fietstochten te maken En natuurlijk moet je dan een keer heerlijk Kaiserschmarren eten in een van de berghutten, heerlijk na een inspannende wandeling!

• campingdachstein, 30-07-2012

Bezoek aan de Dachstenigletsjer op 3000 meter! Ook in de zomer vinden er wintersport aktiviteiten plaats. Over een veilig pad kan er over de sneeuw naar een hut gewandeld worden. Prachtig uitzicht!

• wiebeloortjenoortje88, 24-06-2012

De wandeling naar de zuidwandhut was adembenemend.

1 vraag over Camping Dachstein

• Anja, 11-10-2018

Wintercamperen

Hoe is het om hier in de winter te staan? Staan er meer mensen? Hoe is de bereikbaarheid, kan je er nog met de hond vanaf de camping lopen?

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig