Camping Dachstein

Weer vandaag12°
Camping Dachstein
8,7

27 reviews over Camping Dachstein in het Nederlands

Wat een rust in een geweldige omgeving

Baukje
29-9-2019

Prachtige locatie midden in de bergen. Wat een rust. Zo genoten van deze plek. Super schoon sanitair. Ontvangst was erg vriendelijk en prima geholpen. Net even dat beetje extra's. Internet was prima in september.

Gereisd Met partner in september 2019

Fijne plek!

Svenja
21-8-2018

Gemoedelijk, sfeervol en in de natuur. Camping Dachstein is een plaats waar iedere outdoor liefhebber blij van wordt. In de omgeving kan je prachtige wandelingen maken. Het sanitair is schoon, de eigenaren reuze vriendelijk en de broodjes service prima! Geen restaurantje op de camping, dus dat wordt zelf koken. Maar hoe erg is dat?

Gereisd Met partner in augustus 2018

Fijne kleine camping in prachtig gebied

Patty
10-7-2017

Vrij kleine plekken maar prachtig uitzicht. Een beetje afgelegen maar daar houden we van.

Camping Dachstein... een paradijsje

Jan Jaap de Vries
28-5-2017

Camping Dachstein...dit paradijsje zouden wij het liefst voor ons zelf willen houden! Wij hebben genoten op jullie intieme plek voor fijnproevers. De ruimte, de uitzichten naar de besneeuwde toppen van de Dachstein, de vele mogelijkheden voor sportieve prestaties (wandelen, klimmen, mountainbiken, langlaufen, skien....).moeilijk of minder moeilijk, het kan allemaal. wij komen graag terug, zeker ook door de hartelijkheid van jullie allebei!

dus : graag tot ziens!

JanJaap en Christien de Vries uit Alkmaar

Gereisd Met partner in mei 2017

Super fijne camping

Petra en Kees
6-1-2017

We zijn in maart 2015 naar camping Dachstein geweest en dat is ons heel goed bevallen. Het is hier zo mooi en heerlijk rustig.

Er zijn mooie skigebieden in de buurt, maar het is ook fijn om hier te wandelen of om per auto te genieten van de omgeving. Voor elk wat wils! :)

Inge en Niels zijn een prima stel mensen die hun best doen het hun gasten naar de zin te maken.

Het is geen grote camping, maar dat vinden wij juist fijn. Inge en Niels zijn heel behulpzaam en we hopen nog vaak bij hen terug te komen! Kees & Petra

Gereisd Met partner in maart 2015

Een kleine schone, rustige camping .

Lidia en Nico Bruin
28-8-2016

Het is een kleine camping. Lekker rustig gelegen. Met gastvrije mensen. Inge weet heel veel over de omgeving te vertellen. Er is genoeg te doen in de omgeving. Je kan je er prima vermaken.Schoon toiletgebouw. In het dorp kan je heerlijk eten.

mooie plek, gastvrij en zeer schoon

Corine van Bostelen
15-8-2016

ambiance, ligging, informatievoorziening, maar met name gastvrijheid waren optimaal.

Gereisd Met partner in augustus 2016

Super mooi gelegen

Koos
6-8-2016

Na een heerlijke tijd op de Dachtstein camping, nu weer thuis, het was een en al genieten, heerlijke camping met een erg mooi uitzicht waar je in stilte van kan genieten, door de mooie ligging een mooie zonsondergang, het is echt tot rust komen, dit ook mede de vriendelijkheid van de beheerster, die met heel veel enthousiasme kan vertellen wat de moeite is om te bekijken, te wandelen of wat je maar wilt weten, ook verzorgt ze elke ochtend de lekkere broodjes die je de dag van te voren bij de receptie kan bestellen, het pas gerenoveerde toilet gebouw is zeer netjes en super schoon, een top vakantie door alle geweldige facetten van deze camping en beheerders.

Gereisd Met partner in juli 2016

in één woord fantastisch!!

Mélanie
10-7-2016

Voor de 2e keer naar deze camping geweest, en weer vonden we het een heerlijke camping, de ligging is geweldig, niks is de eigenaren te veel, heb je vragen, met veel enthousiasme vertellen ze je wat de mogelijkheden zijn in de omgeving, wil je elke ochtend verse broodjes, die echt super lekker zijn, even de lijst die bij de receptie ligt invullen en ze liggen de volgende ochtend klaar, de ruimte van toilet,douche en afwas word erg goed schoon gehouden, kort samen gevat een idyllische camping, fantastische eigenaars, in een super mooi gebied.

Gereisd Met partner in juli 2016

Te gast in Ramsau.

Frank Dekker
14-5-2016

De te kleine camping biedt één smal terras, gelegen op een steile helling, waarop caravans en campers kunnen staan. Verder een nog smaller terras voor tenten. Uitzicht? Nee dus. Veel eerder beklemming tussen hoog oprijzende berghellingen. Eén terras hoger ligt een chalet, kennelijk permanent bewoond door een bejaarde autochtoon. Zijn muziek stond te hard en hij observeerde onze bezigheden openlijk per verrekijker. Weer een terras hoger het eerder somber dan sfeervol ogende woonhuis van de eigenaren van de camping, tevens pension. Enkele recreatieve bouwsels, mogelijk van seizoensgasten, geven het geheel definitief een verrommelde uitstraling. Binnen het sanitaire gebouw krijgen de douches een dikke onvoldoende. Want klein. En zonder privacy. Nauwe cabines, in dezelfde ruimte als de wastafels, achter gammele, doorzichtige schuifdeuren. In die ruimte dien je je uit te kleden en je spullen achter te laten, zonder dat daarvoor een voorziening (blad) is. Vervolgens naakt de douche in. Je zeep dien je tussen je tanden geklemd te houden - planchetje of wat dan ook ontbreekt . En even later er weer naakt uit. In diezelfde wastafelruimte dus. De meest negatieve indruk maakte evenwel de eigenaresse. Vanaf het eerste moment. En was een incident. Bij aankomst was ons een formulier getoond om brood te bestellen. Dat deden wij. We gingen er vanuit, zoals gebruikelijk op campings, dat dit tot wederopzegging gold. Maar op de ochtend van dag twee ontbrak het brood. Mevrouw: ‘jij dacht zeker dat als je één keer een bestelling invulde, je die dan elke dag krijgt. Maar zo werkt het dus niet.’ Dit met lachje.
Ze had iets kunnen zeggen van ‘goh wat vervelend dat je nu zonder brood zit. Zal ik even kijken of ik nog iets in de vriezer heb?’ Maar niets daarvan. Onderwerp was afgesloten, ook al was het nat, en koud, met de dichtstbijzijnde inkoopmogelijkheid per auto een kwartier heen en een kwartier terug. Mijn bloed liep weg, maar ik bleef beleefd. Ik rekende de camping af. Eenmaal terug in onze caravan werd er geklopt. Mevrouw dus. Ze was vergeten het wassen van onze kleding te berekenen. Nu hield ik mij niet langer in. Luid en woedend vertelde ik mevrouw haarfijn hoe ik over haar dacht: dat als ze ook maar enige empathie zou bezitten, ze anders zou hebben gereageerd. En dat ik haar met al haar venijn, stekeligheden en intolerantie vervelend vond, met de warmte van een drie sterren vriesvak. Later rekende ik aan de receptie alsnog de was af. Meneer kwam erbij. Zijn inbreng was drieërlei. Eén: hij herkende zijn vrouw niet in mijn typering. Twee: een klacht zoals de mijne werd nog niet eerder door een gast geuit. Dat het refereren aan niet aanwezige mensen een slechte debattruc is, weet hij kennelijk niet. En drie: mijn aantijgingen ‘zouden vooral iets over mijzelf zeggen’. Louter afweer dus. Wegduiken. De cursus ‘De Klacht als Kans’ moeten meneer en mevrouw nog doen. Drie dingen nog. Eén: volgens mevrouw ontbrak ontvangst van mobiel internet op de camping. Voor wifi rekende ze voor één dag vijf euro. Niettemin bood T-Mobile een prima internetbereik. Twee: dit was onze zevende camping in Duitsland/Oostenrijk. Overal rekende men € 0,45 per broodje. Mevrouw echter meende € 0,90 per broodje te moeten declareren. En drie: voor wasmachine plus droger rekende mevrouw € 7,50 per wasbeurt. Het dubbele van wat wij gewend zijn op campings.

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurTV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig

• Autovrij parkJa

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Dachstein in Ramsau am Dachstein, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Dachstein zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.