Hotel Sonnberg

Heerlijk relaxed familiehotel

Sandra
18-8-2017
  • Ligging t.o.v. pistes10

Hotel Sonnberg is in 1970 gebouwd door de grootvader van de huidige eigenaar. Het is dus een echt familiehotel. Onze vakantie daar voelde als een warm bad: heerlijk relaxed. Eigenaar Charlie en zijn vriendin stonden altijd voor ons klaar met tips over bezienswaardigheden of om te helpen waar dat kon. De ligging van het hotel is ideaal als je kinderen hebt. Achter en naast het hotel ligt een familiepark met een flinke speeltuin en een midgetgolfbaan. Met de Joker Card, waar ook hotel Sonnberg aan meedoet, mag je gratis gebruik maken van de midgetgolfbaan, maar ook van de gondels in de omgeving en het gemeentelijke zwembad. De Reiterkogelbahn ligt op zo'n 150 meter van het hotel en onze kinderen vonden het zwembad geweldig. Ook van allerlei andere voorzieningen in de omgeving mag je met de Joker Card gratis of met korting gebruik maken. Het ontbijt was eenvoudig maar prima en het hotel verzorgt in de zomer geen diners, maar er zijn zat goede restaurantjes in de buurt. Onze hond was mee en dat ging prima.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2017

Top!

Bas de Heus
30-3-2015
  • Ligging t.o.v. pistes8

Prima prijs-kwaliteit. Heerlijk ontbijt en zeer vriendelijke eigenaar en eigenaares. Al met al weinig te klagen.

Gereisd Met vrienden in Sun Feb 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Onvergetelijke mid-week

Daan Ruitenbeek
27-3-2015
  • Ligging t.o.v. pistes8

Prima spot voor mid-weekje weg

Gereisd Met vrienden in maart 2015

Aardig hotel

karian_321
19-9-2012
  • Ligging t.o.v. pistes9

Dit hotel ligt op max. 5 minuten lopen van de gondel, waaruit je het gehele gebied kan bereiken. Dit terwijl het nog korter lopen is naar de Tanzhimmel of Apres ski Paleis. Ondanks de centrale ligging is er geen geluidsoverlast 's nachts. Het bevindt zich namelijk in een straatje achter de 'dorpsstraat'.

Het eten verschilt per avond; wel altijd 3 à 4 gangen. Het verschilt van aardig naar overheerlijk. Vooral het boerderijbuffet is een aanrader!

Toen wij enigszins laat bij het diner aankwamen (apresski), kwam de eigenaresse met een chagrijnig gezicht langs met het volgende bericht: 'Sie bekommen heute keine Suppe'. Dat zorgde voor vele grappige imitaties.

Laatste keer dat ik er was, was een gedeelte gerenoveerd. De kamers kunnen dus verschillen. De 'oudere' kamers zijn nog ouderwets groen, maar de 'nieuwe' kamers zien er erg mooi uit.

Het personeel is erg vriendelijk en helpt je met de koffers. Skikelder en bar aanwezig.

Gereisd Met vrienden in december 2011

aanrader!

zalm
13-2-2012
  • Ligging t.o.v. pistes10

Zeer gezellig oostenrijks familie hotel. Zeer gastvriendelijke bedien ing en service. Ontbijt is met gevarieerde broodjes beleg en zuivel produkten prima. hotelkamer ruim en douches geweldig lekker. bar in het hotel is gezellig. Skielift is op een paar passen afstand van t hotel en dat geldt ook voor de apres skie en restaurant. gewoon top hotel en top bestemming. is een aanrader.

Gereisd Met vrienden in Wed Feb 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Voor ons niet meer.

Koppelmans
31-1-2012
  • Ligging t.o.v. pistes8

We waren met 9 volwassenen en 2 kinderen. Kamers en bedden zijn goed en proper, meeste wat gedateerd. Ontbijt is best goed, diner stukken minder en alles erg zout. Bedienend personeel erg vriendelijk, eigenaars kan amper een lachje af. Bar beneden is wel gezellig, ook enigste ruimte waar gerookt mag worden, Skikelder heel erg klein, je staat elkaar in de weg. Wat Prijs-kwaliteitverhouding betreft zijn er wel betere hotels.

Gereisd Met vrienden in Sun Jan 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

geen aanrader!!

Anton
24-1-2011
  • Ligging t.o.v. pistes8

goed: vlakbij pistes, goed ontbijt, goede en schone kamer slecht: onvriendelijke bediening, diner pover, bij vertrek in de avonduren géén mogelijkheid om bagage in hotel ergens veilig te kunnen opslaan geen aanrader in vergelijking met andere hotels in dezelfde prijsklasse in hetzelfde dorp

Gereisd Met oudere kinderen in januari 2011

Sonnberg in Hinterglemm

JS
21-2-2009
  • Ligging t.o.v. pistes10

super vakantie gehad in hotel Sonnberg in hinterglemm het eten was goed maar elke dag dezelfde broodjes bij het ontbijt was wat minder en de eigenaar was af en toe chagerijnig voor de rest dik in orde

Gereisd Met vrienden in februari 2009

Fijne vakantie

Fam. A
15-2-2009
  • Ligging t.o.v. pistes9

Wij hebben een prima vakantie gehad! De kamers zijn schoon (de inrichting wel typisch oostenrijks) de sauna, het stoombad en het bubbelbad prima en het eten was goed. De gastvriendelijkheid vonden wij wat aan de magere kant.

Het skigebied is prima en wij hadden heerlijk weer!

Gereisd Met oudere kinderen in februari 2009

Goed vakantie adres!

Jeanette
9-2-2009
  • Ligging t.o.v. pistes10

Kamers zijn dagelijks erg goed schoon, inderdaad ietwat gedateerd, echter behoort dat ook wel een beetje bij Oostenrijk. Het ontbijt is erg uitgebreid en lekker. Routing bij het buffet is er niet dus een botsinkje zit met je duffe hoofd in de ochtend in een klein hoekje. Restaurant/ ontbijtruimte is gezellig. Het hoetl is zeer groot. sauna, dampfcabine en bubbelbaden zijn zeker een aanrader! eigenaren van het hotel zijn erg vriendelijk. De pisten en liften (2) zijn op kleine loopafstand. Het hotel ligt ligt zeer gunstig tov van het dorp en pistes. Goed systeem met kaart voor schiraum en ingang hotel.

Alles bij elkaar zijn wij (8 personen) zeer tevreden over dit hotel en bij terugkeer in Hinterglemm zullen wij wederom naar hotel Sonnberg gaan.

Gereisd Anders in Mon Feb 09 2009 19:06:33 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

• VerzorgingLogies-ontbijt

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• BuitensportenFietsen, Hardlooppaden, Hiken
  • Sport & SpelDarts, Minigolf
  • WintersportSki lessen, Ski tours, Skiën

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Sonnberg in Saalbach / Hinterglemm / Leogang, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Sonnberg zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.