Obertauern

Reviews over Obertauern

Voor herhaling vatbaar!

Judith Wassink
    26-2-2019

We zijn met een groep vrienden in de kerstvakantie in Obertauern op vakantie geweest. We waren zeer benieuwd naar het skigebied omdat het dorp al vrij hoog ligt. We hebben deze dagen genoeg sneeuw gehad, door de grote hoeveelheid sneeuw waren de pistes niet elke dag geprepareerd. Dit was wel jammer. Verder was het mooi dat je diverse pistes kon nemen en toch het dorp in kon komen via de pistes. Het was fijn dat ze zo snel bij de liften waren en dat we naar ons huisje konden skiën. Ook de mogelijkheid om op oudjaarsavond met een pistenbully naar een hutje op de piste te worden gebracht en daar het nieuwe jaar in te luiden was een geweldige belevenis. Met natuurlijk het uitzicht met vuurwerk over heel Obertauern. Zoals eerder gezegd, door de grote hoeveelheid sneeuw hebben we niet voluit en volledig kunnen skiën. Hopelijk kan dat dit jaar nog wel een keer.

Gereisd Met vrienden in Tue Jan 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Onbetaalbaar!

Remco ligthart
    12-2-2019

Obertauern is een hoog gelegen dorp in Salzburgerland, Oostenrijk, altijd sneeuwzeker! Tis misschien een kleiner skigebied dan alle andere, maar om die reden raakt de omgeving al gauw vertrouwd. Ik kom er zelf al 35jr, ben vanaf kleins af aan mee geweest met mijn ouders. Nu dat wij(4 kinderen) zelf ook al ouder zijn en de meeste kinderen hebben, gaan meerdere van ons met hun kinderen ook nog ieder jaar naar dit waanzinnige skidorp. Veel accommodaties zijn vlakbij de piste of zelfs midden/aan de piste. In het jaar 2018 zijn wij met mijn ouders hier geweest, 4 kinderen met aanhang en kleinkinderen van mijn ouders, dit was uiteraard onbetaalbaar. De liften zijn allemaal zwaar gemoderniseerd, overkappingen, stoelverwarming. Pistes zijn altijd perfect geprepareerd, en wachtrijen zijn te overzien, uiteraard afhankelijk van de tijd wanneer je afreist! Ik kom er ieder jaar nog steeds heel graag terug.

Gereisd Met vrienden in februari 2018

Sneeuwzeker skigebied, meeste hotels aan de piste!

Gerda
    3-2-2019

Mooi dorp, omringd met skipistes. Veel blauwe en rode vrij korte pistes, waardoor je veel in de lift zit. Liften zijn wel heel modern, meest stoeltjesliften. Goede après ski gelegenheden, goede restaurants!

Gereisd Met partner in januari 2019

Wunderbar

Sven Kramer
    1-2-2019

Een echt authentiek Oostenrijks dorpje waar gemoedelijkheid, sfeer, rust, perfecte pistes, sneeuwzekerheid zeker aanwezig zijn. Ben dit jaar voor het 5e jaar geweest en mij zul je voorlopig nog niet zien vertrekken. Tip; houd je van rust na een intensieve dag skiën? Een keer wat anders dan in het dorp, een hotel OP de piste met alle gemakken voorzien? Kijk maar eens naar Berghotel Sonnhof.

Top oord in Salzurgerland

Enrique
    19-1-2019

Een geweldig dorp voor een (short)ski vakantie. Vanuit iedere hoek van het dorp zit je vlak bij een ski lift. Geen gedoe met ski’s zeulen. Veel Duitsers en Oostenrijkers waardoor er een ouderwets gezellige Apres ski sfeer heerst na het skiën... Hier komen we zeker weer terug!

Gereisd Met vrienden in januari 2018
Obertauern scoort een 8,4 uit 10, op basis van 101 reviews