Camping Mauterndorf

Weer vandaag-2°-12°
Camping Mauterndorf
8,6

Omschrijving
Zowel in de zomer als winter kun je terecht op Camping Mauterndorf in Oostenrijk. Er is een klein zwembad en een restaurant waar je uitstekend kunt eten. Naast de camping ligt een kabelbaan die je naar boven brengt. ‘s Zomers ga je hier wandelen, in de winter skiën. Met de Lungaukaart die je krijgt, kun je veel gratis activiteiten doen.

Laatste review

Fantastisch!

Steven van der Heide,
24-9-2018

Heerlijk rustig, prachtige omgeving!

Kenmerken

46 reviews over Camping Mauterndorf in het Nederlands

Fantastisch!

Steven van der Heide,
24-9-2018

Heerlijk rustig, prachtige omgeving!

Nederlandse camping in de bergen

Chantal,
14-8-2018

Wij hebben hier 2 nachten verbleven onderweg naar Kroatië. Het is een kleine camping. Dat zijn wij niet echt gewend. De sfeer was hierdoor wel gemoedelijk. Het klopt dat er veel Nederlandse kinderen zijn die elkaar opzoeken. Voor onze kids van 10 en 7 was de speeltuin wat te klein. Zwembadje is wel leuk. Sanitair is verder top. Bij deze camping kreeg je gratis de lungau pas waarmee je gratis uitjes kon doen. Dat was heel leuk. Wij zijn met de cabine lift de bergen in geweest, zijn naar outdoor land geweest op 8 km en hebben de burcht bezocht. Eten kun je prima bij het restaurant onder de piste. Dat is een paar minuten lopen. Daar zit ook smarty land waar de kids kunnen trampo springen en quad rijden. Voor 48 euro per nacht een prima camping voor ons!

Heerlijke camping met in de buurt veel te doen

K. Peeters,
30-7-2018

Fijne camping die wij hebben aangedaan op doorreis, maar we hadden ons hier makkelijk 1 tot 2 weken kunnen vermaken. Heel veel Nederlandse kinderen op het moment dat wij er waren, die elkaar meteen gevonden hadden in het aanwezige zwembad. Ook ‘s avonds na het eten zochten ze elkaar weer op. Direct naast de camping is de gondel omhoog, met de Lungaukaart die je bij aankomst ontvangt kun je hier gratis een keer mee omhoog. Boven diverse wandelroutes voor ieder niveau. Met de Lungaukaart zijn er ontzettend veel activiteiten die je kunt doen en die eerste keer gratis of met korting zijn. Het outdoor park op 8 km afstand is aanrader. Naast de camping is Smartyland voor kinderen tot 11 jaar. We hadden gewoon te weinig tijd en komen dan ook zeker terug. Sanitair is schoon en netjes, winkeltje (8 tot 11 geopend) op camping is zeer beperkt maar broodjes zijn verkrijgbaar. Plekken zijn ruim en op plaats stroom en water beschikbaar.

Jan-Pieter,
14-1-2018

Goeie wintercamping, vriendelijk personeel. Goeie ligging, skilift aan de camping, loopafstand tot het dorp. Shuttle bus aanwezig en openbaar vervoer goed geregeld. Goed restaurant aanwezig, net als sportzaak.

Fantastische camping.

Fam. A. Hiddema,
13-12-2017

Super camping met prachtig sanitair. Heerlijke douches. Fijne camping ook in de winter. Vriendelijke mensen daar. Alles prima voor elkaar. Prima restaurant waar je lekker kunt eten. Broodjes kun je 's morgens ophalen in de kampwinkel.

Al met al een super fijne camping waar we ieder jaar met veel plezier heen gaan.

super wintersportcamping

fam Roovers,
24-11-2017

Makkelijk bereikbaar, kleinere camping met een pension. Van de camping loop je zo de skilift in, zicht op de pistes. Mogelijkheid om te langlaufen vanaf de camping. Restaurant bij skilift. Aparte ruimte om skispullen schoenen enz op te bergen en te laten drogen. Sanitair is erg netjes, goed schoongehouden en ruimtes zijn lekker warm. Mogelijkheid om in de ontbijtruimte van het pension een ontbijt te boeken. Op loopafstand van het dorp waar voldoende winkels zijn om inkopen te doen. Leuk kasteel om te bezichtigen. Gewoon super fijne camping met alle gemakken om een fijne wintersportvakantie te vieren.

Prima camping, rustig en in mooie omgeving.

Mw. Kalkman,
30-8-2017

Schoon, mooi en ruim voldoende sanitair. Klein minpuntje is dat de douchehokjes helemaal dicht zijn waardoor het wat bedompt wordt tijdens het douchen. Ruime mooie plek met mooi uitzicht. De camping stond nooit helemaal vol in de 12 dagen dat wij er gestaan hebben en het was altijd rustig op de camping. In de omgeving genoeg te zien en te doen, mede door de lungaucard. Leuke wandeling vanaf de camping naar het dorp, prima restaurant naast de gondelbaan. Kortom, zeker een aanrader!

Goed verblijf met opmerkingen

Fam. Franssen,
23-8-2017

Goede camping met uitstekend restaurant. Zeer interessant verblijf met de langua-card waardoor je zeer veel activiteiten voor de eerste keer gratis mag doen. Dit maakt het verblijf zeer interessant.

Camping wordt veel gebruikt als doorreiscamping. Veel kampeerders blijven hier maar één of meerdere dagen en reizen dan door.

Zeer vriendelijk personeel. Men doet zijn best om het sanitair goed te onderhouden, maar als de camping 's avonds vol staat, is het sanitair 's morgens niet meer zo proper. Wij hebben dan maar een privé-badkamer gehuurd. Er zijn te weinig afwasbakken. Wij hebben water gaan halen en in onze voortent afgewassen.

Er waren maar 2 wasmachines voor de hele camping. Het waren dan ook maar gewone huishoudmachines. Moeilijk om een vrij wasmachine te bekomen. Ofwel moest je gewoon wachten bij de wasmachines, ofwel 's morgens zeer vroeg opstaan voor je was. Niet ideaal.

Rustige, kleinschalige camping, direct naast de kabelbaan. Veel Nederlandse kinderen. Zwembad is klein, maar vonden wij niet erg. Erg veel uitstapjes gemaakt met de Lungaukaart, welke aangeboden wordt door de camping, erg veel geld mee bespaard.

Heerlijke vakantie!

fam. van Dijk,
1-7-2017

fijne, nette, kleine, goedverzorgde camping. We zaten in een gloednieuw chalet, te huren via touroperator (model Waikiki). Campingbaas was een vriendelijke man, die oprecht interesse toonde. Prachtige omgeving. Als je naar/richting Salzburg wilt, en vindt het heerlijk om via een bergpas te reizen (zonder tol) ga dan van de camping af naar links (navigatie geeft dit ook aan). Wil je via de snelweg waarbij je wel tol betaalt (€ 5,50 enkele reis), ga dan de camping af naar rechts. Het restaurant op de camping was nog niet open, maar in het dorp zit een goed restaurant "Fermate" in hotel "Neuwirt", met heerlijke gerechten op de kaart en een fijne bediening en fijne prijzen. Ook pizzeria 1619 heeft lekkere pizza's, de andere zijn we niet geweest. De burcht in Mauterndorf en met de gondel naar boven zijn meer dan de moeite waard!

We hebben een aantal aanbieders voor Mauterndorf voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Mauterndorf in Mauterndorf, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Mauterndorf zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.