Hotel Neuwirt

Charmant, kindvriendelijk

Deputter-Verschaeve
13-4-2013
  • Ligging t.o.v. pistes9

In Neuwirt wordt je steeds met de warme Oostenrijkse vriendelijkheid ontvangen. Door de mailwisseling vooraf weet je perfect waar je aan toe bent. De kamers zijn luxueus en voorzien van een leuke attentie in de badkamer, en een stukje fruit op de kamer. Internet is mogelijk. Het ontbijt is heerlijk en zeer uitgebreid. Het avondmenu is een streling voor de smaakpapillen. Telkens keuze uit 3 hoofdschotels, andere wijzigingen zijn ook geen probleem. De kinderen kunnen kiezen uit een kindermenu of plukken hier en daar iets mee uit het dagmenu. Terwijl je verder dineert, kunnen de kinderen terecht in een speelkamer. De sauna is prachtig en voldoet zeker. Voor de auto is een garage beschikbaar. Met de stadsbus (gratis) op de hoek kom je aan de skilift, waar een berging aanwezig is voor de ski's. Reeds viermaal waren we daar te gast, en bij het weggaan verlangen we al om daar volgend jaar terug te gaan, alwaar Maria, Stefan en de kinderen ons wederom hartelijk welkom heten.
  • Ligging t.o.v. pistes8

Enige nadeel vonden wij dat ligging van het hotel tov de kerk. De kerkklokken luiden iedere morgen om 6 uur!!! 3 x 28 keer (traditie!)
  • Ligging t.o.v. pistes8

Ook in 2007 zijn de Batseklatsersfans neergestreken in Hotel Neuwirt omdat zij hier al waren in 2005 en ook toen niets te "mekkeren" hadden. De groep bestond nu uit 55 personen en daarom moesten een aantal bij de buren in "Krone" slapen. De maaltijden hadden we gezamelijk in Hotel Neuwirt. De eigenaars hebben ook nu alles in het werk gesteld om de groep het echt naar hun zin te maken maar door de fantastische keuken en de prachtige kamers was dit al niet meer nodig.

Wat heel belangrijk is bij een groepsreis is dat de uren van maaltijden, zowel 's morgens als 's avond, een beetje "verschuifbaar" zijn (ivm met grotere uitstappen, langere wandelingen, vroeg avondprogramma in het dorp) en ook dit was in Hotel Neuwirt geen enkel probleem.

Ook de dienstverlening bij onverziene omstandigheden was perfect en op elke vraag werd er positief en met de glimlach gereageerd. Omdat we er nu tweemaal waren in drie jaar zal het een tijdje duren eer we er met de groep terugkeren maar we komen terug.

Wij zijn reeds 2 jaren achtereen in dit

familie hotel geweest en het is in een

woord super.

Hotel Neuwirt**** is een mooi, familiaal hotel in het van

Gerard & Rina Kusters-Coninx
    26-5-2006

Hotel Neuwirt**** is een mooi, familiaal hotel in het centrum van Großarl. Maria en Stefan Mooslechner zijn de eigenaars en tevens de ouders van drie jonge kinderen, dus kindvriendelijk is het er alvast. Stefan is tevens de chefkok en dit tot algehele voldoeding. Maria is de drijvende kracht in het hotel en van het erg vriendelijk personeel. Kamers zijn ruim en zeer goed verzorgd. Het is er ons zo goed bevallen dat Rina en ik in september 2006 opnieuw naar Neuwirt gaan en we ook met de batseklatsersfans in 2007 terugkeren.

Mooi hotel in een heel mooi wandeldal.

Zie ook onze vakantiewebsite: www.gerardkusters.be

Mooi hotel, centraal gelegen midden in het dorp Großarl. Grote troeven van dit hotel zijn de keuken en de vriendelijkheid van eigenaars en personeel. De chef Stefan is ook de chefkok en de bazin Maria is de draaischijf. De eigenaars hebben zelf drie kleine kinderen en dan weet je wel of het een kindvriendelijk hotel is of niet. Enige kleine minpunt is dat je weg moet oversteken om naar de gastentuin te gaan. Wij gaan er zowel in september 2006 als in juli 2007 terug.

Gerard Kusters, organisator voor de Oostenrijkreizen van de Batseklatsersfans.

Hotel Neuwirt is een kleinschalig hotel met een zeer persoonlijke ambiance. Het hotel staat bekend om zijn goede keuken. Kinderen kunnen eten wat ze willen. Het personeel is erg vriendelijk. De kamers zijn netjes en erg schoon. We zijn er met 2 jonge kinderen zowel in de winter als in de zomer geweest. Een aanrader voor mensen die nog van de echte Oostenrijkse ambiance houden. In het najaar van 2005 wordt er verbouwd en vanaf het winterseizoen 2005/2006 beschikt het hotel over een nieuw wellness gedeelte

We hebben een aantal aanbieders voor Neuwirt voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Neuwirt in Grossarl, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Neuwirt zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Neuwirt scoort een 9.68 uit 10 op basis van 18 reviews.