Chalet Haus Alpina

Chalet Haus Alpinastersterster

8.8Fantastisch

Oostenrijk, Salzburg, Grossarl

image ontbreekt

Op vakantie geweest naar Haus Alpina?

8.8Fantastisch

Tonen op kaart

4 reviews over Chalet Haus Alpina

• 2017
    9Melanie27-02-2017

Fantastisch verblijf met goede verzorging

Net terug van een heerlijk verblijf in Landhaus Alpina. De eigenaren Perry & Hanneke hebben ons flink verwend. Elke ochtend een heerlijk ontbijtje met verse broodjes, na het skiën een apres ski bite (pizza, kippenpootjes, etc) en 's avonds een uitmuntend 3 gangen diner. Een top gastvrouw en gastheer!

Het huis ligt dichtbij de gondels. Het is ongeveer 10 minuten lopen, maar je kan ook met de bus (stopt 3 minuten lopen van het huis). Aan het einde van de dag kan je via de piste naar de bushalte skiën, ideaal.

• 9Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in februari 2017

• Oude reviews

9Christa21-02-2010

Gemoedelijk adres, ideaal met kinderen

Via organisatie Châtel 3-persoons kamer in dit chalet geboekt op basis van halfpension. Vanwege voorjaarsvakantie waren alle kamers bezet. Er waren meerdere (Nederlandse) kinderen wat ideaal was voor onze zoon, ze speelden met elkaar terwijl de volwassenen rustig konden borrelen en eten (ze konden vóór de volwassenen eten als je dat wilde). Het is een ruim huis met mooi uitzicht. In de stube werd ontbijt en diner geserveerd en kon je gezellig zitten. Om de dag stond er heerlijke taart klaar na het skieën. Kamers ook ruim en confortabel genoeg ingericht. In onze badkamer kon je alleen in bad, staand douchen onmogelijk door het schuine dak. Afstand tot skilift ongeveer 600 m, kleine 10 minuten lopen, geen probleem als je de skies in het depot bij de lift stalt. Beheerders Arno en Claire stelden alles in het werk om het de gasten naar de zin te maken waardoor je je snel thuis voelde. Perfect en overzichtelijk skigebied, uitdagend genoeg. Goede skischool maar geen garantie op les in NL.

• 8Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met jonge kinderen in februari 2010

• 8linda07-02-2007

in januari 2007 geweest.Ontvangst was zeer welkom.Kamers ruim en schoon. Stube gezellig. Met een groot gezelschap is huis groot genoeg om elkaar niet in de weg te lopen.Het ontbijt is goed.Het avondeten is voldoende,jammer dat er geen twee keuze menu wordt gebruikt. Nu moet je "eten wat de pot schaft".Eten wel lekker. Afstand huis tot skilift is goed te lopen, met kleine kinderen wel een wandelwagen meenemen.De mensen van de skilift zijn erg behulpzaam, waardoor je zelfs met een kinderwagen naar boven kunt gaan.We hadden het huis via reisorganisatie Chatel geboekt en deze heeft een eigen ruimte bij de skiverhuur waar je de ski's,enz gratis kunt stallen.In de omgeving zijn wel wat winkeltjes,maar echt een middag shoppen lukt er niet. Wat betreft de apres ski en het avondleven is het niet heel erg uitgebreid. Wij hebben er een heerlijke vakantie gehad en het is zeker voor herhaling vatbaar

• 9Ligging t.o.v. pistes

Gereisd in februari 2007

• 9jan zyp01-01-2007

We zijn in de kerstvakantie hier naar toe geweest met de hele familie en vrienden (totaal 23 man/vrouw) en hebben het gehele chalet gehuurd. De hollandse gastheer en gastvrouw Enrique en Karolina waren hier voor het eerst. Het eten was uitmuntend, en de gastvrijheid enorm. Het is een prima skigebied voor kinderen. veel blauwe en rode pistes. een babyliftje op de top van de berg. Er staan veel sneeuwmachines, dus we hebben zeer weinig last gehad van het sneeuwgebrek met kerst op andere plaatsen. Alle 8 dagen zon en sneeuw. Volledig verzorgd. Complimenten aan de gastheer en gastvrouw.

• 8Ligging t.o.v. pistes

Gereisd in januari 2007