Hotel Der Abtenauer

Hotel Der Abtenauer
6,8

• Ligging t.o.v. pistes6,5

25 reviews over Hotel Der Abtenauer in het Nederlands

Prima hotel op het gezellige marktplein

van Hoof, 3-8-2016

Goed hotel in het centrum van Abtenau. Onze mooie kamer met balkon had een goede boxspring en naast de badkamer een apart toilet. Alles werd prima schoon gehouden. Het ontbijt is royaal en heeft een attente bediening. Het avondeten bestaat uit een goed verzorgd buffet en smaakt uitstekend. Het nieuwe team zorgt voor een hele goede sfeer en persoonlijke aandacht.

Op het plein voor het hotel vinden regelmatig muziekuitvoeringen plaats, waarbij alle terrassen goed gevuld zijn.

Abtenau ligt in een prachtige omgeving. Over de mooie Postalmstrasse is de Wolfgangssee goed bereikbaar. Dat geldt ook voor andere interessante bestemmingen zoals Bad Ischl, Hallstadt, het Dachsteingebergte, de Lammerklamm, Werfen, Hallein, Berchtesgaden en natuurlijk het mooie Salzburg.

Eigenlijk is hotel Der Abtenauer best een aanrader!

Leuk voor 1 keer

Carin Bakker, 17-7-2015

Wij zijn 6 nachten hier geweest van 4 tot 10 juli, nette kamer, wel heel warm. Nette badkamer, elke dag schone handdoeken.

De service van Katharina achter de balie was zeer plezierig.Wel veel personeel uit hongarije, die onderling hun eigen taal spraken, ook waar gasten bij stonden. Ik vindt dat persoonlijk niet zo netjes.

Ontbijt was goed,wij hadden half pension het avondeten 4 gangen was simpel maar wel lekker.

Onder het gebouw is een disco, toen wij er waren alleen op zaterdag open, maar in ski-seizoen zal hier elke avond flink gefeest worden, met de nodige geluidsoverlast. Wel goede uitvalsbasis om de mooie omgeving te bekijken,

Dit hotel is zeker geen 4* waard

fourie Linda, 17-2-2014
  • Ligging t.o.v. pistes4

Personeel is onvriendelijk, je voelt je niet direct welkom. Kamers waren ok maar ontbijt na 8u wordt niet meer aangevuld (geen broodjes meer). Bij lang aandringen gaan ze dan bij de bakker een paar broodjes bijhalen. Avond eten is nog juist te doen maar lekker is anders. Heel veel lawaai van de luidruchtige discobezoekers tot laat in de nacht. Hier vind je geen Oostenrijkse familiale gezelligheid.

nooit meer

ubachs, 5-1-2013
  • Ligging t.o.v. pistes6

Geluids-overlast van disco in de kelder.

prijzen dranken liggen ca. 50 % boven de gemiddelde prijs van andere locaties in Abtenau.

Veel lawaai!

Oostenrijkgangers, 3-9-2011

Hotel ligt aan doorgaande dorpsweg (dag en nacht komt er verkeer langs). Daarnaast bevindt zich onder het hotel een bar waar men de muziek tot 2 uur in de nacht aan laat staan. Hierover valt met personeel niet te praten. Na klachten deed ook het management hier niets aan. Kamers aan voorkant hebben hier veel last van. Van andere gasten begrepen we dat men aan de zijkant ook last heeft van lawaai van de bakker (midden in de nacht; ramen dicht!). Voor kinderen is er niets te doen (geen speelkamer, geen buitenruimte). Personeel is zeer jong en onervaren. Op website staan foto's van de nieuwe inrichting. Als (volbetalende) gast moet je echter in het standaardrestaurant eten en krijg je een kamer waar al enige jaren niets meer aan gedaan is. Kortom: voor hetzelfde geld kan je veel beter terecht in Oostenrijk!

al 17 jaar lang

Manon, 22-8-2011
  • Ligging t.o.v. pistes6

Der Abtenauer is een mooi en gezellig pension.

Ze hebben sinds vorig jaar een aantal verbouwingen gedaan en die zien er prachtig uit.

Kom ook eens kijken in de nieuwe Roter Oches/ Der Abtenauer

Prima hotel!

Patrick & Ilse, 30-12-2010
  • Ligging t.o.v. pistes7

Sinds kort is dit hotel een nieuwe eigenaar. Dit merkte je aan alles. Men was zeer bereidwillig. Tijdens ons verblijf werd het hotel opgeknapt, maar van grote overlast was totaal geen sprake. De kamer zijn, nu nog, eenvoudig en sober. Maar zullen allemaal aangepakt worden! Het ontbijt is in buffet vorm en het diner een menu, geserveerd aan tafel. Met name het diner was fantastisch! Ligging tov de piste (van Abtenau) is prima te voet te doen. De skies kunt u stallen bij de lift naar boven.

Andere tip: Wilt u "rust", dan kunt u het beste een kamer reserveren in het Landhaus, direct achter het hotel gelegen. Voor het hotel loopt namelijk een doorgaande weg.

waard om terug te gaan

RAC Willems, 30-8-2010

Aanvankelijk wat teleurstellend, maar gaandeweg hebben we meer waardering gekregen voor dit hotel. Zeker de serveersters, in hun klederdracht, met hun stijl van serveren en goed geöliede machine zijn een lannger verblijf zeker waard. Ook de zeer uitgebreide lunchpakketten bij VP krijgen allw waardering. Verder kunt Abtenau en omgeving voldoende leuke uitstapgelegenheiden die de moeite waard zijn, ook bij wat minder weer.

Kamer was aanvankelijk minder, zeker omdat de achterkant van het hotel uitnodigd voor enige luidruchtigheid (door rokers en hangjeugd). een volgende ker zouden we een preverentie opgeven voor een kamer aan de voorkant (plein) met balkon

gezellig en vriendelijk

F. Botterman, 27-5-2010

Hotel Rother Ochs is een rustig en gezellig hotel. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Het eten is erg goed en voor iedereen is er wat. Als er niets voor je bij staat op het menu, doet men hun best om wat anders voor je te maken.

Eenvoudig hotel

Elisabeth, 15-10-2009

Onlangs mijn vakantie hier doorgebracht.

Op de service viel niets op aan te merken,de kamer was prima,wel wat kleine badkamer.

Het eten vond ik eenvoudig en matig.

Weinig keus, vaak te weinig voorraad bij het buffet

Het was ergerlijk dat het avondbuffet zo snel afgeruimd werd.

Natafelen kon je niet, het tafelkleed werd al onder je neus weggehaald.

We hebben een aantal aanbieders voor Der Abtenauer voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Der Abtenauer in Abtenau, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Der Abtenauer zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Der Abtenauer scoort een 6.84 uit 10 op basis van 28 reviews.