Camping Birkenstrand

35 reviews over Camping Birkenstrand in het Nederlands

Ein Platz zum Entspannen

Josef
11-4-2018

Äußerst liebevoll, nett und engagiert geführter Campingplatz; tadellos sauberes und großzügiges Sanitärgebäude; jeder Stellplatz mit Strom, Frischwasser- und Abwasseranschluss; WLAN am gesamten Platzgelände; sehr gutes Frühstücksgebäck; für Fragen und Anliegen immer offen; ein perfektes Basislager für die Erkundung des Salzkammergutes

Heerlijke camping op een mooie plek

Arne
24-9-2017

Deze camping ligt direct aan de Wolfgangsee. Heeft een mooi sanitair gebouw wat uitermate grondig wordt bijgehouden. Complimenten daarvoor.

rustige camping aan mooi zwemwater

Jet
8-9-2017

Camping is rustig, maar plaatsen vrij dicht op elkaar. Gelukkig hadden wij voor en achter een heg, erg prettig. Wij stonden helaas wel aan de straat waar iedereen die op de camping staat langs gaat: lopend of met de auto. Want achter de slagboom, is het sanitair gebouw. Dit gebouw is erg schoon. Voor dames te weinig douches 4 in totaal. Afwasplekken stond ook soms een rij: 5 aanrechten. Naast toiletgebouw speeltuintje: met glijbaan, kleine trampo en tafeltennistafel. Om weer naar slagboom/camping te gaan moet je weg over. Dit heeft een zebrapad. Hier langs komt alleen richtingsverkeer, naast deze camping liggen nog 3 andere kleinere campings. Het water van de Wolfgangsee is helder en blauw. Je kan hier kano's of suppen huren voor 1 euro per uur, geen geld. ZIjn gratis strandbedden.

Tip: neem zwemschoenen mee (of goed zitten de crocs) want er liggen stenen, waardoor je andere mensen erg onhandig ziet lopen.

Bij receptie van camping is ook brood te halen en s avonds pizza's te bestellen. Winkelvoorraad is klein: koffie, thee, broodbeleg en lucifers.. Maar op 7 km afstand zit de eerste Spar supermarkt.

Camping is rustig, beheerdersechtpaar zijn beleefd en zakelijk

Geen animatie: heerlijk, want er is genoeg te doen in de omgeving.

Op de bonnefooi kwamen wij op Birkenstrand terecht en dat was echt fantastisch. Het is een kleine camping waarvan de ene helft aan het meer ligt en de andere helft aan de andere kant van de ( rustige) weg waar ook het sanitair gebouw staat. Het kleine stukje "strand" aan het meer heeft gratis ligbedden en je kan kanoën en suppen voor € 1,00 per uur . Het water is kristal helder en je kan ook naar een houten vlot zwemmen. Onze hond mocht daar niet in het meer zwemmen maar op andere plekken wel. Voor een klein bedrag kan je wifi kopen die het goed doet.

Het sanitair gebouw is erg netjes . Er is zelfs een professionele vaatwasser.

Als je op het gedeelte aan het meer staat , en je kleine kids moeten naar het toilet , dan moeten ze wel een ( rustige) weg oversteken. Ook is het kleine speeltuintje aan die weg gelegen. De kampeer plaatsen zijn over het algemeen klein maar wel netjes.

Perfecte plek

Peter zwiers
25-8-2017

Weer heel mooi aan de wolfgangsee echt een plek om lekker uit te rusten

mooie camping

familie met jonge kinderen
19-8-2017

De camping is mooi gelegen bij een prachtig meer. Het is er over het algemeen erg rustig. Er is geen animatie, restaurant oid.

Het sanitair is redelijk schoon, maar als de camping vol staat is het eigenlijk net te weinig. Groot nadeel vind ik dat de verlichting op de toiletten en douches regelmatig uitvalt door iets te zuinig ingestelde bewegingssensoren.

De plaatsen zijn niet allemaal even ruim maar toen we aangaven dat onze grote tent niet paste op de toegewezen plek kregen we een andere aangeboden.

Prachtige camping

Hans Berendsen
13-9-2016

Deze camping is zeer mooi gelegen aan de Wolfgangsee. Goede ontvangst en mooie ruime plekken. Prachtig sanitair wat grondig wordt schoongehouden. Alles verder prima geregeld. Je kunt er heerlijk zwemmen vanaf hun eigen strandje. Lang ondiep. De omgeving is prachtig en er is heel veel te doen. Aanrader dus

Natuur, zwemmen, rust, genieten.

Cindy
5-9-2016

Deze camping is eigenlijk geschikt voor alle leeftijden. Een speeltuintje met speelhuis, glijbaan, zandbak, trampoline en tafeltennis. Een meer omgeven door bergen met helder water, visjes, eenden en zwanen.

Zeer schoon sanitair en voor de mensen die wat luxe willen zelfs een gratis vaatwasser. Een binnenplaats met tv, computer en spelletjes. Een zeer mooie omgeving met veel sportieve mogelijkheden. Supermarkten zijn niet ver weg. Salzburg is niet ver weg.Wanneer het regent is rondom salzburg veel winkelcentra te bezoeken evenals kastelen etc..Binnenzwembaden zijn zeker op een uur rijden.

De werknemers op de camping zijn zeer behulpzaam en er wordt elke dag wel bekeken of er nog ergens wat aan gedaan moet worden. Kortom een heerlijke vakantieplaats met een prachtig uitzicht!!

Prima Camping

Fam Kleij
31-8-2016

Prima camping, 16 dagen gestaan. Wisselende grote van plekken. Camping wordt gescheiden door een rustige weg. Vooraf gaf ons dat geen prettig gevoel. In de praktijk viel het reuze mee. Sanitair netjes en schoon. In de piek uren wisselend warm water. Mooie uitvalsbasis om veel te doen in het gebied.

Personeel was vriendelijk en behulpzaam. Wolfgangsee is een prima zwemmeer (advies water schoenen). Kleine speeltuin.

- Prima plaatsen van sterk wisselende grootte. Over het algemeen vrij kleine plaatsen.

- Vriendelijk doch zakelijk personeel. Camping wordt op zijn Oostenrijks strak gerund. Regels zijn regels. Wat een verschil met bv Italie en Frankrijk. Dit gebrek aan flexibiliteit heeft natuurlijk voor- en nadelen.

- Sanitair zeer mooi en schoon. Als de camping vol staat zijn er voor de vrouwen te weinig douches in de ochtend en de avond. Ook dan geen echt warm water. Ga dus douchen buiten de piekuren.

- Water is heerlijk. Watertemperatuur niet echt warm (22 graden), daarentegen is het water zeer schoon en helder. Niets lekkerder dan afkoelen in de Wolfgangsee na een fikse wandeling of fietstocht.

- BBQ-en met open vuur (briketten/houtskool) niet toegestaan. Er is een grote centrale BBQ bij sanitairgebouw voor openbaar gebruik = prima

- Heb je een hond, bedenk dan dat je hond bij de camping niet het water in mag. Dit mag blijkbaar op geen enkele camping in de buurt. Er is ook geen hondendouche. Wil je de hond even laten zwemmen (afkoelen ivm de hitte) dan moet je dus op zoek naar alternatieven die niet aantrekkelijk zijn. Dit was voor ons een grote domper en reden om niet hier meer terug te komen.

- Heb je geen (grote) hond, en zoek je een uitvalsbasis voor je wandelingen/fietstochten, dan is dit een prima camping.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Birkenstrand in Abersee am Wolfgangsee, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Birkenstrand zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Birkenstrand scoort een 8.32 uit 10 op basis van 35 reviews.