Camping Mondsee Land

9,1

17 tips over Camping Mondsee Land

jk1965, 11-8-2015

Uit eten: Hotel Krone in Mondsee en Gasthof Am Drachenwand in St. Lorenz

Uitstapjes: Zoutmijnen in Hallstatt.

Met de Feuerkogelbahn in Ebensee naar boven en wandeling naar Europakruis. Ook goed te doen met jonge kinderen. Op woensdag kunnen kinderen gratis mee.

Segway rijden olv gids, huren in Mondsee. Canyoning in de Almbach. Kasteel Hohenwerfen met roofvogelshow. Seisenbergklamm en Lamprechtsgrot in het Saalachtal.

En natuurlijk Grossglockner panorama route (op 1,5 uur rijden).

Jan Bil, 14-7-2015
Een bezoek aan de Schafberg en Dachstei is aan te raden.
Erno, 25-8-2014
Haus der Natur in Salzburg, elektrische bootjes op het meer....

Bernadette, 15-8-2014
Bezoek aan het Alpenbad in Mondsee. Bij slecht weer het Europark in Salzburg, een overdekt winkelcentrum met 130 winkels en gratis parkeren. Ook de zoutmijn in Alttaussee is zeer leuk.
John & echtgenote , 15-8-2014
Salzburg is een bezoek zeker waard. Parkeer in de garage Altstadtgarage (A of B). Bij restaurants/winkels met een oranje sticker kan je de parkeerkaart laten voorzien van een “gaatje” (punch/lochen) en wordt het goedkoper: € 4.00 for up to 4 hours and € 6.00 for up to 8 hours.
Josje, 6-8-2014

De ijsgrot (http://www.eisriesenwelt.at) s echt fantastisch! Wel een hele klim om er te komen en in de grot ook nog eens 1400 treden. Door de kou (0 graden celsius) valt die klim in de grot wel mee.

Zorg voor goede schoenen en warme kleding!

Het is echt al die moeite waard!

De Postalm is een prachtig wandelgebied. Je kunt naar de hoogte punt rijden en daar een wandeling maken op de panorama rondweg op 1500 meter hoogte (lichte wandeling)

Josje, 6-8-2014

Boek een plaatsje rondom de visvijver!

Ga niet eten bij naastgelegen gasthof, dat is rokerig en het eten stelt niet veel voor)

Nijssen - Marechal, 28-1-2014
Als je van wandelen houdt, moet je zeker eens tot de top van de aanliggende berg gaan. Je vindt hier het oudste houten kerkje van Oostenrijk en onderweg heb je een prachtig uitzicht. Ook een wandeling naar Mondsee is de moeite waard.
W.G.M. Prins, 11-10-2013
De stad Salzburg is op 25km afstand heel leuk voor iedereen. de Altmuhl waar je lopend naar toe kan kan je heerlijk eten.
rens50, 9-8-2013
Links van de ingang van de camping ligt een boerderij waar je dagelijks verse melk kunt halen. Heerlijk.