Engelhartszell

Vakantie in Engelhartszell

We hebben een aantal aanbieders voor Engelhartszell voor je op een rij gezet:

Reviews over Engelhartszell

• 8Gustav19-09-2014

Mit Kloster am Strom!

Hübscher kleiner Ort mit zum Teil sehenswerten alten Haeusern entlang der Strasse an der Donau. Bedeutend ist das Stift Engelszell, Oesterreichs einziges Trappistenloster. Die Geschichte des Klosters beginnt 1293 mit der Besiedlung durch Zisterzienser. Nach wechselhafter Zeit war die letzte Katastrophe 1939. Die Trappisten wurden durch die Gestapo vertrieben. Von 73 Moenchen kamen nach dem Krieg nur 23 zurück. Heute stellen die Mönche Klosterlikoere und Trappistenbier her die im Klosterladen erhältlich sind.

• 8Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in september 2014

• 7fr_woning02-02-2012

Bezoek Stift Engelszell

-328- Tijdens onze fietsweek langs de Donau , van Passau naar Linz . Hadden wij onze fietsen twee dagen bij het klooster gestald . Ons hotel lag aan de Duitse kant van de Donau . Met onze reisbus werden wij dan naar het klooster gebracht om de fietsen op te halen . Voor we verder zouden rijden met de fietsclub werden we uitgenodigd , om het klooster met kerk ( Stift ) van binnen te bekijken en dat hebben we gedaan . Het zag er schitterend uit . Er was ook een winkeltje waar de broeders hun eigen gemaakte produkten aan de man brachten . Even later stapten we op onze fietsen en reden langs de Donau naar het plaatsje Donau Slinge . Daar in een loods werden onze fietsen gestald . Later reden we met de bus weer naar ons hotel terug .

• 7Omgeving

Gereisd met vrienden in februari 2012