We hebben een aantal aanbieders voor Melk voor je op een rij gezet:

Reviews over Melk

voor het benedikterstift

Conny,
    1-11-2012

Naar Melk ga je voor het prachtige Benedikterstift wat hoog boven de stad uittorent. Dit grote abdijcomplex bestaat uit meerdere onderdelen: een museum, een schitterende barokkerk, een prachtige bibliotheek en tuinen met daarin de orangerie. Melk zelf heeft een hoofdstraat met nog meer barokgebouwen en toen wij er waren kwam er net een oldtimerrace aan voor de lunchpauze en konden we nog genieten van een hoop mooie auto's.

Gereisd met partner in juli 2008

Prachtig

Rinus,
    3-6-2011

In dit dorp draait het vooral om het beroemde Stift Melk, een abdij van een enorme omvang en schoonheid, via een poort beland men op een voorhof waar een aardige, formele tuin is aangelegd met buxushagen.

Na nog een poort, beland men op de enorme binnenplaats van de abdij, hier ligt de ingang naar een expositie over de geschiedenis van de abdij, deze voert door een aantal prachtige zalen en is erg leuk, mede omdat men heeft gewerkt met bijzondere lichteffecten, vooral in de spiegelzaal geeft dat een schitterende aanblik.

De barokke abdijkerk heeft een weelderig en pronkvol interieur, men moet hier even rustig gaan zitten in de kerkbanken om als dit schoons te laten inwerken.

Ook een gang door de bibliotheek is zeer aan te bevelen, men kan hier prachtige plafondschilderingen bewonderen en wanden hebben fraaie panelen met houtsnijwerk.

De tiun bestaat uit een baroktuin en een bospark, in de baroktuin staat een aardig paviljoen, het bospark heeft een allee met knotlinden.

Gereisd met partner in september 2006
Melk scoort een 8,9 uit 10, op basis van 10 reviews