Krems an der Donau

We hebben een aantal aanbieders voor Krems an der Donau voor je op een rij gezet:

Reviews over Krems an der Donau

Heel leuk Oostenrijks provinciestadje

J.Vos,
    16-9-2016

Er is een keur aan winkels en restaurantjes.Leuke straatjes in de bovenstad.

Een paar erg mooie kerken.Ten noordwesten van Krems is het Kremstal ,het

rivierdal met de wijndorpen.

Helaas is de wijn in de regio Krems zó gewild / bekend dat de prijzen helaas

nogal hoog zijn.

Het stadje heeft een zeer strikt parkeerbeleid : er is geen hoekje in de stad waar

je zonder te betalen kunt parkeren.

Gereisd met partner in september 2016

Voelt als thuis

Arne,
    30-12-2014

Krems an der Donau is een leuke plaats aan het begin van de Wachauvallei. De omgeving biedt veel mogelijkheden voor bezienswaardigheden zoals: Dürnstein, ruïne Aggstein en de mammoetbomen. Een lekkere Oostenrijkse wijn bij een van de Heurigen mag natuurlijk niet ontbreken. Creme de la Krems is dan ook een goed passende uitspraak.

Gereisd met vrienden in januari 2014

Geweldige plaats

Erik,
    26-10-2013

In Krems an der Donau ben ik in 2006 geweest op een soloreis door Oostenrijk. Prachtige stad, met diverse monumenten die nog uit de Romeinse tijd stammen. Absolute aanrader voor geschiedenisliefhebbers. Mooi is ook de DonaustraBe langs de Donau.

Gereisd alleenreizend in juli 2006

Mooi oud centrum

Rinus,
    1-6-2011

Krems is een stadje aan de Donau en is derhalve met zijn grote binnenhaven belangrijk voor de scheepvaart.

Het stadje heeft een oud, nog grotendeels ommuurt centrum met een leuke winkelstraat en schilderachtige steegjes.

Er zijn twee bezienswaardige kerken, de Stadskerk, die een prachtige interieur heeft met veel bladgoud en marmer en de tegen de rotsen gelegen Piaristenkerk met eveneens een aardig interieur.

Enkele kilometers ten zuiden van Krems ligt op een heuvel het immense Stift Gottweig, het is de blikvanger in de verre omtrek en het word daarom ook wel het Montecasino van Oostenrijk genoemd, het word omringd door een heuvelland met wijngaarden.

Men kan een bezoek brengen aan het klooster en er de kerk met het prachtige interieur bewonderen en genieten van het uitzicht over de omgeving.

Schitterend zijn ook de Keizer appartementen waarin een museum is ingericht over de geschiedenis van het klooster, vooral de hal en het trappenhuis zijn zeer bezienswaardig

Gereisd met partner in september 2006
Krems an der Donau scoort een 9 uit 10, op basis van 10 reviews