Camping Rosental Roz

• 7.7Eetgelegenheden
  • 8.3Staat v/h sanitair

• Kinderopvang
Meer camping info

Rosental Roz is een gezellige camping aan een zwemmeertje. Voor de kleintjes is er een miniclub, kinderboerderij en de Nimmerland-speeltuin. Ook in de avond is er gevarieerde animatie. Een camping met ruime plaatsen en schoon sanitair. Rosental Roz ligt in het Rosental in Karinthië (Oostenrijk). Voor uitstapjes zul je dus verder moeten rijden.

191 reviews over Camping Rosental Roz

• 6Frederic19-08-2019

Aardige camping maar niet voor ons.

Een mooi gelegen camping met een prettig zwemmeer. Er zijn wel een paar punten die beter kunnen: de glijbaan was buiten werking, deze was afgekeurd. De speeltuin maakt een verlopen indruk, het piratenschip was zelfs amateuristisch dichtgetimmerd. Daarnaast is er met name vroeg in de ochtend veel verkeer op de terreinen rond de stacaravans. Vanaf 7.00u word je wakker door het geluid van auto's die weggaan en ook weer terugkomen. Dat is soms erg storend. Verder zijn de stacaravens écht enorm basic: zeer dunne, goedkope en slechte matrassen, een schrale samengeraapte keukenuitrusting en een algeheel goedkope indruk waar ik niet heel happy van word voor dit geld. Voor kampeerders zijn er wel voldoende en schone voorzieningen, die goed schoon zijn. Voor kinderen is er zat te doen. Het personeel in het restaurant is ongeïnteresseerd en niet echt vriendelijk vond ik. Het eten daar is ok. Algemeen een wat onpersoonlijke camping.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 7Daan17-08-2019

Gewoon een prima camping, geen topper

Bezoekers zijn voornamelijk Nederlands Duits en Oostenrijks. Wat minder actieve/ sportieve vakantiegangers dan op andere campings in Oostenrijk en veel gezinnen met peuters en kleuters viel ons op. Veel ruimte. Alhoewel er niets mis is met de camping hadden wij er niet zo’n klik mee, we vonden het wat onpersoonlijk. Fijne camping voor honden, die zijn er dan ook veel. Niet echt hinderlijk maar als je niet van honden houdt is het wellicht minder. Vriendelijkheid in restaurant kan echt beter, erg gehaast. Fijn zwemmeer! Tot groot verdriet van onze dochter was de glijbaan helaas buiten gebruik . In de omgeving genoeg te doen: Bergbahn Petzen, Rosentaler Dampfzug of ga eens zwemmen ( en Grieks eten!) bij de Freibacher Stausee, echt een aanrader .

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Marianne16-08-2019

Een hele mooie en gezellige camping!

Een prachtige camping in een mooie ongeschonden omgeving. Er is een heerlijk zwemvijvertje. Hoe verder je bij het zwemvijvertje staat, hoe mooier, rustiger en ruimer de plekken. Er zijn drie hondenweides waar de hond los kan lopen. Eentje zelfs met een zwemmeertje en eentje met een behendigheidsparcours. Daarnaast kan je een rondje om de camping lopen. De animatie is niet Nederlands, maar is voor de kinderen geen probleem. Naast de gebruikelijke dingen als knutselen en mini-disco kon je ook meedoen aan een circusvoorstelling en zijn er kampvuur- en filmavonden. Er zijn meerdere sportvelden voor basketbal, voetbal en volleybal. Het sanitair is gedeeltelijk vernieuwd met regendouches en afneembare douche. De bezoekers zijn een mix van Nederlanders, Duitsers en Oostenrijkers. In de omgeving (tot ca. 1 uur rijden) is er voldoende te doen. Een Kärnten-kaart is het overwegen waard. Direct naast de camping zit Expi. Superleuk voor kinderen!

• 9Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Emma08-08-2019

Fijne, ruim opgezette camping.

Fijne camping. Rondom het meer wat kleinere plekken maar wel prettig voor mensen met kinderen. Verder op de camping ruimere plekken en een prachtig uitzicht op de bergen. Zeker de moeite waard om een plekje achter op de camping te kiezen als je voor de rust komt.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2019

• 7John24-06-2019

Aardig voor 1 keer

Als je in het voorseizoen gaat heb je te maken met herrie, zo ook hier...een te kleine grasmaaier met veel lawaai maait iedere dag wel een paar uur !, tussendoor hoor je de zagen en machines die een vlonder aan het bouwen zijn bij de chalets die ze aan het zetten zijn, als je deze niet hoort zijn ze aan het sanitair-gebouw bezig, deze was voor de helft afgesloten en het 2 de sanitair-gebouw bij de ingang v de camping was gewoon gesloten.En dan komt de tractor ook nog geregeld even langs rijden om wat roet te verspreiden !! Dus rustzoeker....niet heen gaan. Verder een mooie camping waar je hond heerlijk kan zwemmen in de speciale honden-vijver die omheind is, er zijn daarnaast nog 2 uitlaatvelden die omheind zijn waar je hond even los kan lopen, ook buiten de camping is er nog een hondenzwembad te vinden ( 15 min lopen ) Het terras is prima met goed eten en aardige bediening kan ik niet van zeggen gewoon goed.

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    8Joost29-08-2018

Fijne camping in mooie, rustige omgeving

Fijne camping. Groot, druk, maar dat voelt niet zo. Fijn zwemmeer met schoon water Campingwinkel aanwezig voor de kleine noodzakelijkheden. Ruim en schoon toiletgebouw. Restaurant waar je voor prima prijzen lekker kunt eten.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 9Lieke11-08-2018

Mooie camping, prachtige omgeving

Superleuke en gezellige camping aan een mooi zwemmeertje direct aan de camping. Veel te doen en zien voor de kinderen (miniclub/Nimmerland-speeltuin/glijbaan/kinderboerderij) en bijna iedere avond gevarieerde animatie voor jong en oud.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 10-06-08-2018

Mooie camping grote plaatsen. Net onderhouden sanitair. Fijn meer om in te zwemmen. Misschien iets meer aanbod voor tieners.

Gereisd in juli 2018

• 10-05-08-2018

Het is een fijne camping om met kinderen te verblijven. Er zijn genoeg activiteiten, die echter niet hinderlijk aanwezig zijn.

Gereisd in juli 2018

• 7ms04-08-2018

Leuk maar niet voor herhaling vatbaar

Camping ligt ver in het Rosental in Karintie. In omgeving niet direct veel te doen. Je moet veel en ver rijden om bij bezienswaardigheden te komen. De Karnten Card heeft niet zo veel nut. Camping heeft grote plaatsen en een leuk zwemmeertje. De camping lijkt te zijn overgenomen door groepen van campinggasten die al jaren op deze camping komen en hier hun jaarlijkse reunie houden. Hierdoor is het erg druk. De camping is erg ingericht voor hondenbezitters. Hier heb je slechts beperkt last van als niet hondenbezitter. Sanitair is schoon en wordt goed bijgehouden. In het restaurant kun je voor een redelijke prijs een redelijke maaltijd nuttigen.

• 8Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

8 tips over Camping Rosental Roz

• Maaike, 21-08-2013

Ga lekker eten bij Gasthof Kroschlhof, net tegenover de camping 3,5 kilometer de berg op.Prachtig uitzicht, lekker en goed eten, en bovenal hele vriendelijke mensen en niet duur! Wat wil je nog meer? Wij waren helemaal verliefd op deze plek!

• Ernie7476, 07-10-2012

Koop een Kärintien Card, veel mee te doen. Enige nadeel is dat deze camping wat zuidelijk ligt ( de meest zuidelijkste camping van Oostenrijk) waardoor uitstapjes soms even wat tijd kosten. Maar in dit prachtiuge deel van Oostenrijk is een stuk rijden ook geen straf! Fietsen is mogelijk maar niet echt te doen voor de niet geoefende fietser dit ivm hoogte verschil

• Marcoanne1968, 21-08-2012

Ga is een dagje naar Lienz lekker kijken en winkelen en daar in de buurt heb je een opgravingen uit de romeinse tijd. Minimundus is zeer de moeite waard en niet duur kunnen ze in nederland wat van leren wat prijzen betreft. En vergeet niet de Karintie pas niet kost iets maar je hebt er veel voordeel bij zoals minimundus kost nog maar de helft. voor 5pers. 15 euro en gratis parkeren maar dat is het zowiezo .

11 vragen over Camping Rosental Roz

• Raymond, 14-12-2017

animatie

Hallo,

Kan iemand mij ook vertellen of de animatie ook in het Nederlands is?

• Marian, 28-07-2017

Restaurant

Kan iemand mij iets zeggen over de kwaliteit van het restaurant en de prijzen als je hier een paar keer per week wilt eten

Linda

Weet iemand of er voldoende keuken en eet spullen zijn? (borden, messen, pannen etc) En schoonmaakmateriaal? (Zoals een bezem) in de mobile homes?

Brian, 07-03-2017

ik bedoel, het aantal pannen en de staat van de pannen verschil per mobile-home.

Brian, 07-03-2017

Misschien wat laat, maar toch... er is voor 6 personen aan vaatwerk aanwezig. 4 pits gasfornuis en enkele pannen, verschilt wel per mobile-home. bezem is ook aanwezig

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig