Camping Alpenfreude

Meer camping info

70 reviews over Camping Alpenfreude

• 5Hans19-10-2019

Snel verkopen

Het is duidelijk dat de camping in de verkoop staat. Er wordt minimaal onderhoud gepleegd en ook de eigenaren wekken de indruk op hun laatste benen te lopen. Volkomen zonder energie en enthousiasme. Inderdaad hebben de huur-caravans de plekken met het mooiste uitzicht en is het sanitair verouderd. Het werd overigens wel schoongehouden. Als je geluk hebt vind je nog een mooie plek om te staan met uitzicht op het drielandenpunt. Verder zijn de voorzieningen minimaal en vreselijk gedateerd. Zeker voor de jeugd (tieners) is er geen bal te beleven. Wie weet dat een jong stel met veel geld er iets moois van kan maken. Er zit namelijk wel potentieel in. Snel verkopen dus

• 1Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 5Stefan01-10-2019

Lawaaierig en verouderd

Op terugreis van Italië 2 nachten verbleven op Alpenfreude deel I. Was medio juni en erg rustig op de camping. Ideaal om te verblijven voor uitstapjes in de omgeving. Het sanitair was erg verouderd, jaren '70. De tarieven wel erg gunstig. Minpuntje vond ik dat er op de hoek aan de weg tegenover een feesttent zat, waarbij de muziek tot diep in de nacht (lees: 05.15u in de ochtend) veel lawaai maakte en er nauwelijks geslapen kon worden. Als gezin met kinderen zou ik hier alleen heengaan als je veel wilt zwemmen en verder nauwelijks eisen stelt aan het verblijf.

• 4Eetgelegenheden

Alleen gereisd in juni 2019

• 8Buurman28-08-2019

Een camping voor de echte kampeerder.

Graag kijk ik terug met mijn mede kampeerders wat zij er van gevonden hebben. En wat een verschillende reacties over een zelfde periode. Ik vraag mij dan ook af met welk referentiekader er beoordeeld wordt. Kritiek geven is prima. Maar doe dat wel zonder onderbuik gevoelens zodat de lezer een eerlijk beeld kan vormen. Ik heb het in ieder geval prima naar mijn zin gehad en lekker gekampeerd .

• 8Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 4Familie uit Rijssen23-08-2019

Nooit meer

Voor de 2e keer op deze camping gestaan. Camping ligt er mooi. Alleen erg de jammer dat alleen de vaste jaar plekken het mooie uitzicht hebben. Huur caravans zijn erg oud en zien er niet meer uit. Eigenaars erg klantonvriendelijk. Camping wordt erg verwaarloosd. Zal mede te maken hebben door dat de camping te koop staat al jaren. Werdt na gesnauwd door de eigenaresse toen ik het zwembad poortje inliep. Van heeyyy van de camping. Toen ik zei dat wij op plek 20 stonden draaide ze zich om en kon niks zeggen. Ook werden de toiletten niet schoongemaakt we hebben er 3 dagen gestaan niemand zien schoonmaken in die dagen. Voor ons was dit de laatste keer op Alpenfreude.

• 5Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 5Petra14-08-2019

Niet voor herhaling vatbaar!

Niet voor herhaling vatbaar helaas. De ligging is prachtig maar de camping medewerkers onvriendelijk. De staat van het sanitair is treurig en de hygiëne om te huilen. Dit kan echt niet. Gelukkig stonden we op veld 2 met nettere mensen dan de kliek op veld 1 waar veel muziek en herrie was. Overigens het oudere echtpaar wat ons veld beheerde waren wel aardig en hebben echt hun best gedaan. De stroom viel elke week een keer of 2 uit . Al met al 1x geprobeerd en niet meer terug. Camping staat al paar jaar te koop. Er is echt wel wat van te maken maar dan moet er geïnvesteerd worden. Heel jammer dat de beheerder dat niet doet.

• 7Eetgelegenheden

• 5Leentje10-08-2019

Mooie tijd gehad maar komen niet terug

Omgeving is prachtig en het zwembad ook. Het sanitair is afschuwelijk, deze worden 1x per dag half schoongemaakt. De douches op veld 2 zijn koud.

• 6Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 4Horstman03-08-2019

Omgeving erg mooi maar camping viel erg tegen

Het zijn eigenlijk 2 campings gescheiden door een weggetje en een paar huizen. Er zijn ook 2 ingangen. Achterste terrein is 10 cm verzakt waardoor boomwortels zichtbaar zijn. Lastig met tent. Sanitairgebouw uit 1980. WC’s zijn vervangen maar afdruk oude pot nog zichtbaar =vies. Schoonmaak 1 x per dag, bij slecht weer is dit veel te weinig. Muren en deuren worden niet schoongemaakt, zijn vies. Douches vaak lauw/koud, zeker bij volle camping. Winkeltje verkoopt alleen noodzakelijke en is alleen van 08:00 tot 10:00 geopend. Brood is duur en niet lekker. Bij super in Nötsch helft goedkoper en lekkerder. Personeel niet vriendelijk, geen info gekregen over zwembad, Wifi (wat alleen bij ingang werkt). Animatie niet gezien terwijl dit wel in folder staat. Plaatsen worden toegewezen, je kan niet zelf kiezen. Nederlandse eigenaar en dus ook friet met frikandel bij de bar... Zwembad prima hoewel s’nachts niet afgedekt en s’ochtends dus koud.

• 5Eetgelegenheden

• 6Fam Blokhuis01-08-2019

Geen camping waar ik elk jaar terug zou komen

Erg veel kliek op deze camping, als ‘vreemde’ kom je er niet snel tussen. wel een prachtige uitval basis voor de vele uitstapjes die je hier kan maken. Prijs/ kwaliteit van de camping is goed, grote plekken voor je vouwwagen. En een fijn zwembad. Voor ons voor 1 keer een prima camping. Kampeer winkel maar 2 uur open en niet echt een supermarkt in de buurt. Echt een gemis als je nog even iets wil halen. Het sanitair word maar 1 keer per dag gereinigd schimmel op de muren van de douche 🤮 Al met al hebben We toch best een leuke tijd gehad. Maar zou niet snel nog een keer hier boeken.

• 6Eetgelegenheden

• 8Anneke Blonk01-01-2019

De camping voorheen heerlijke vakantie!!

Wij gaan elk jaar 4 weken op vakantie ,we vinden het leuk om op diverse plekken te kamperen in Duitsland en Oosterijk want er is veel moois om te zien en te bezoeken , maar altijd gaan we voor een week of langer naar camping Alpenfreude , de ligging is geweldig met een prachtig uitzicht op de Karawanken en het dal op onderste veld . We komen dus op heel veel campings en het verwonderd ons dat er zo weinig kampeerders deze camping hebben gevonden . Vorig jaar toen we kwamen zag de camping er zo verzorgd uit echt prachtig , Heerlijk zwembad schoon eenvoudig sanitair,gezellige kantine waar je voor weinig geld heerlijk kan eten De ligging voor dagtrips richting Italië ,Slovenië is ook geweldig , daar weten de campingeigenaars alles van , maar het is gewoon al prachtig om in de buurt van de camping te wandelen . Volgens ons een heel goede aanbeveling !!!

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2018

• 2018
    9De Jager01-09-2018

Geweldig! Prachtig uitzicht en van alles voorzien.

Hoog gelegen camping. Het kan dus 's nachts soms koud zijn. Warme pyjama en extra dekens aanbevolen.

• 8Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

9 tips over Camping Alpenfreude

• carola_johanningmeijer, 23-07-2013

Nassfeld, met de dichte kabellift 2 km naar boven. Je kunt rond 1km en 1,5 km tussendoor uitstappen. Veel te doen o.a. rodelen, naar beneden mountainbiken, skelteren, het aquatrailpad volgen. Ga op tijd erheen als het 's middags op 2 km hagelt en in het dal de zon schijnt wordt helaas de rodelbaan vanwege veiligheidsredenen gesloten.

• Edwin, 02-08-2013

Restaurant op de Windische Hohe, met zijn zessen gegeten complete maaltijd voor nog géén 60 euro! Fantastisch! Rodelen in Kranska Gora Slovenie, Wurzenpass, Alpenstrasse, Nasfeldpas, boodschappen is voordelig bij de Hofer in Hermagor en de Lidl in Arnoldstein, de spar in Notsch is erg prijzig!

Let op: bij het aanrijden niet uw navigatie/TomTom volgen, i.v.m. een pas van 18% met caravan, maar rijd u via Villach! Het scheelt u remblokken én een kokende motor! Omgeving is prachtig!!

• Carola, 30-07-2013

Ga lekker in de omgeving uit eten. Met het gezin nog zeer betaalbaar en wij hebben overal lekker gegeten.

13 vragen over Camping Alpenfreude

• Robert en Jozien, 06-08-2018

Vraag

Goeie middag, Ik heb gehoord dat u op uw camping ook caravans verhuurd. Wat zijn hiervoor de huurkosten per week in de zomervakantie? Hoor t graag!

Mvg Jozien ten Hoeve

• Kuiperos, 14-03-2016

Supermarkt

hoever moet je rijden voor een supermarkt?

• Kuiperos, 14-03-2016

Welke plek?

Wij overwegen deze camping te boeken. Wat wij belangrijk vinden is een vrij (Panorama)uitzicht, half schaduw half zon. Welk vak bevelen jullie aan?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig