Hotel Falkensteiner Funimation Katschberg

8.8Fantastisch

Oostenrijk, Karinthië, Rennweg am Katschberg

8.8Fantastisch

• 9.1Ligging t.o.v. pistes

We hebben een aantal aanbieders voor Falkensteiner Funimation Katschberg voor je op een rij gezet:

• All inclusive
  • Animatie
  • Jacuzzi
  • Sauna

62 reviews over Hotel Falkensteiner Funimation Katschberg

• 9Caroline20-08-2017

Geweldig

Bij aankomst heel vriendelijk ontvangen. Kamer was perfect, groot, ruim en proper. Ligging van hotel weliswaar op een berg maar perfecte ligging voor wandelingen. Ook stoeltjeslift naast hotel. Eten was altijd heel lekker. Personeel heel vriendelijk en behulpzaam. Op 30 min rijden heb je millstattsee. Aanrader. In het dorp ook rodelbaan en adventurepark. Op 5 min beneden Het dal ligt st Michael met winkels. En op 15 min rijden Heb je mauterndorf waar je ook kan wandelen. Hotel is een aanrader!!

Bernhard Schweighuber, Rooms Division Manager, 22-08-2017

Dear Carolin, thank you very much for your review and your feedback. We are very happy that you enjoyed your holidays in our hotel. Nice to here, that you had great fun with our porgramms and facilities in our hotel and at katschberg. Many thanks for your words of praise, this is the best motivation for us! We hope to see you soon again. Best regards from katschberg, Bernhard Schweighuber & the Funimation-Team

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 9Gino14-01-2017

Mooi maar luidruchtig hotel

In dit hotel is voor ieder wat wils. Kinderen komen hier zeker aan hun trekken,veel variëteit in het eten.Sauna,massage,zwembaden binnen en buiten,mooi grote fitness ruimte,enz... Liften direct aan het hotel om mooie wandelingen te kunnen maken.Alleen heel luidruchtig door kinderen die tot s avonds laat in de gangen lopen. Ook voor ouderen zal het misschien wat minder zijn omdat het naar de hoofdingang heeeeeel stijl is om er te geraken.

Bernhard Schweighuber, Rooms Division Manager, 18-01-2017

Beste Gino,

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9Annelies14-09-2016

Gastvrij hotel

Het hotel ligt hoog op de berg. Rondom een aantal ski -pistes.Mooie , ruime kamers, die praktisch zijn ingedeeld. Een leuke, klein kinderzwembad en een eigen kinderspa. Het andere zwembad lag binnen en buiten. Ook een mooie spa erbij. Zeeeer klantvriendelijk personeel. Het ontbijt en avondeten is perfect en afwisselend.Met heerlijke nagerechten. De animatie is in het Duits. Dat was jammer voor de kinderen.

Bernhard Schweighuber, Rooms Division Manager, 17-09-2016

Beste Annelies,

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 9FalkyOostenrijk10-09-2016

Je blijft je verbazen!!

Inmiddels al 6 x geweest en de 7de keer is alweer nabij!! Het voelt altijd als "thuiskomen". Blijft op elk gebied een fantastisch hotel.Schone ruime kamers. Lekker zwembad voor de kids en volwassenen. Animatie in de avond erg leuk gedaan.Het optreden van Dado is ook gezellig! Leuke thema's als avondeten. Je kan eigenlijk niks fout opnoemen.En ja, je zit met andere mensen en kinderen aan tafel maar zelfs dan kan je nog een leuke tijd hebben!! Is dit niks voor jou dan moet je een ander hotel zoeken of je er overheen zetten!

Bernhard Schweighuber, Rooms Division Manager, 15-09-2016

Beste FalkyOostenrijk,

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9Ine10-07-2016

Fantastisch hotel in mooie omgeving

Over het hotel zijn we zeer tevreden. We kregen een ruime familiekamer toegewezen met prachtig zicht op de bergen. Eten in buffetvorm. Verl variatie en zeer lekker. Echt genieten! Voor de kids een kinderbuffet met eveneens veel variatie. Niet elke dag frietjes :) Meeste tafels zijn idd van 8. Wij konden op vraag samen met vrienden aan tafel (Je zit elke dag aan zelfde tafel. Enkel bij lunch kan je vrij kiezen). We hebben genoten van de animatie. Dagelijks begeleide wandelingen, knutselactiviteiten voor de kids en avondshows. Wel allemaal in het Duits te doen. Zwembaden zijn ok. Buiten verwarmd zwembad met ligstoelen en prachtig zicht op bergen. In Katschberg vertrekken veel mooie wandelingen. We kochten een Kärtnen Card zodat we onbeperkt gebruik konden maken van de stoeltjeslift achter het hotel. Fijne speeltuin, rodelbaan, paardenstal nabij hotel. Schatzoektocht, Donnerschlucht, in Innerskrem zeer leuk met kinderen. Zowel hotel als bestemming zijn aan te raden voor gezinnen!

Bernhard Schweighuber, Rooms Division Manager, 13-07-2016

Beste Ine, Bedankt voor de super beoordeling en uw mooie lovende woorden. Wij vinden het fijn, dat u en uw familie zo´n fijne vakantie bij ons hebben gehad! We hopen u in de toekomst nog een keer te mogen ontvangen in ons hotel. Groetjes van Katschberg, Uw Hotel Funimation Team

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9D. Noldus27-05-2016

Zeer goed en compleet!

Na vorig jaar Hotel Cristallo (ook van Falkensteiner en ook gelegen in Rennweg am Katchberg) te hebben bezocht en dusdanig onder de indruk te zijn van deze keten was dit jaar Club Funimation aan de beurt. Wij reizen met twee volwassenen en twee kleine kinderen (5 en 6). We hebben een familie kamer geboekt en deze was meer dan perfect. De kinderen lagen op een eigen verdieping in het appartement/kamer op een soort loft. Dit vonden ze erg tof, heel knus en speciaal dus leuk! Kamer is verder meer dan groot genoeg en met een apart zit en slaapgedeelte afgescheiden door schuifdeuren is er echt sprake van afzonderlijke ruimtes binnen het appartement. Het hotel heeft in tegenstelling tot Cristallo een buffet diner. Dit werkt op zich prima maar wat even wennen is is dat je met anderen aan een tafel gezet wordt. De tafels zijn dan bijvoorbeeld voor 8 personen en dus twee gezinnen. Met wat aandringen kun je (als er plaats genoeg is) ook wel een eigen tafel krijgen maar wij vonden het verrassend en door ons tafelgezelschap ook wel leuk. Dit zal dus sterk aan je gezelschap liggen en is daarmee wel een risico factor. Over de buffetten kunnen we kort zijn. Deze zijn groot, uitgebreid en afwisselend. De thema buffetten zijn leuk voor de kids. Een Amerikaans buffet met een volledige snoepjes bar met popcorn, suikerspinnen, etc. Ook is er voor de kids een eigen buffet maar mee eten met de volwassenen kan ook. het zwembad van het hotel is op zeker groot genoeg. Je kunt indoor zwemmen met een glijbaan, en er is bij de spa gelegen een binnen/buiten bad. het bad is daarmee beter dan dan van cristallo. De glijbaan gaat echter wel vrij heftig, beetje link met kleine kinderen. Er is ook nog een los babybadje. Alles is aanwezig maar de gezelligheid van een hotel is dan toch niet te vergelijken met dat van een regulier zwembad of camping, echter daar kies je dan ook voor in de vorm van gemak en luxe. verder is er een groot kindergedeelte waar het eigenlijk iedere avond goed toeven was met de kinderen. Zo konden er spelen in een groot indoor klin toestel, een klimwand, een bioscoop, knutselen met begeleiding, tafeltennis, biljart, buiten klimtoestel, autospeelmat, etc. etc. Ook was er een leuk soort indoor amfitheater waar kinderdisco was. Dit werd leuk gedaan en de kids werden er volop bij betrokken. Het hotel is schoon en verzorgd. Je ziet dat het iets ouder is dan Cristallo maar oud doet het zeker niet aan, eerder modern maar Cristallo doet iets meer "glam" aan. Het dorp heeft verder op zichzelf niet heel veel te bieden echter er wordt volop gewerkt aan dingen die het verblijf in een wintersportdorp in de zomer toch aantrekkelijk maken en dat lukt ze goed. Vooral het speeltuin/dorp doet sterk denken aan het land van laaf uit de efteling maar dan als speeltuin. Wij zijn vrij veel eisend maar hebben in de Falkensteiner hotels een absolute topper gevonden. Daarbij speelt zeker ook mee dat de prijzen meer dan oke zijn en iets vergelijkbaars elders zeker enkele honderden euro's duurder zou zijn. Daar staat tegenover dat je voor uitstapjes wel echt de auto nodig hebt. Wandelen gaat prima en met de kabelbaan omhoog is ook echt leuk in de zomer maar voor bezichtigingen, gemeentelijke zwembaden, etc. moet je echt de berg op en af slingeren. Het enige nadeel is dat Rennweg am katchberg op de grens van Salzburgerland en Karinthië ligt en daardoor eigenlijk net bij allebei niet hoort. Die gebieds-kaarten zijn zeer interessant als je dagelijks er uit gaat naar dergelijke dingen alleen bindt je dat vaak aan de een of de andere kant van de berg. Wij hebben in twee jaar allebei de zijdes verkend en denken dat je beter de Salzburgerkant kunt kiezen vanuit Rennweg, er ligt dan meer op kortere afstand. Als je voor Karinthië kiest ligt alles toch net even verder weg en zit je al snel een half uur tot een uur in de auto om bij dé meren van Karinthië te komen in de buurt van Villach. Alles bij elkaar is Rennweg en nog meer de Falkensteiner hotels een aanrader!.

Bernhard Schweighuber, Rooms Division Manager, 31-05-2016

Beste familie D. Noldus, Bedankt voor de super beoordeling en uw mooie lovende woorden. Wij vinden het fijn, dat u en uw familie zo´n fijne vakantie bij ons hebben gehad! We hopen u in de toekomst nog een keer te mogen ontvangen in ons hotel. Groetjes van Katschberg, Uw Hotel Funimation Team

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 9richardkraal05-09-2015

Blijft een mooi hotel, wederom goed bevallen!

We zijn hier nu voor de 2e keer geweest, dit keer iets korter omdat het een vrij prijzig hotel is en we het als doorreis gebruiken naar Italië. De 5 dagen zijn uitstekend bevallen, eten is gevarieerd en goed. Eerste dag zaten we met vreemden tafel en dit werd opgelost na een melding van onze kant. We vonden dit niet normaal voor 350euro p/nacht (4pers) de we betaalden.

Het weer was erg goed, hierdoor kan je erg genieten van de omgeving. Er is veel te doen in het hotel, er zijn allerlei activiteiten voor de kinderen en de meeste zijn gratis. In Katschberg is sowieso steeds meer te doen, het is een mooi dorp. Ook zijn er leuke kleine dorpjes in de buurt.

Service van het hotel was goed, we werden een week van te voren per mail geïnformeerd dat de standaard aanrij route geblokkeerd was en dat we anders moesten rijden.

Nette en ruime kamers. Let op, als je uitzicht op het dal wilt dan zal je dat moeten aangeven, anders kom je aan de andere kant en is het uitzicht minder :)

Bernhard Schweighuber, Rooms Division Manager, 25-09-2015

Beste richard krall, Bedankt voor de super beoordeling en uw mooie lovende woorden. Wij vinden het fijn, dat u en uw familie zo´n fijne vakantie bij ons hebben gehad! We hopen u in de toekomst nog een keer te mogen ontvangen in ons hotel. Groetjes van Katschberg, Uw Hotel Funimation Team

• 7Philip21-08-2015

Kan beter...

Je kan niet zeggen dat hotel Falkensteiner Funimation Katschberg slecht is maar er zijn zaken die zeker beter kunnen.

Kamer: We hadden een familiekamer geboekt. Kamer was verzorgd en voorzien van grote badkamer en aparte slaapkamer voor de kinderen.

Restaurant: Alhoewel het eten kwalitatief niet slecht was hebben we ons echt gestoord aan het restaurant. De eerste dag zaten we aan een tafel voor twee families. Wij zijn dit echter niet gewoon en voor een 4 sterren hotel is die niet meer van deze tijd. We hebben van onze oren moeten maken voordat we een andere tafel kregen. Het restaurant is qua belevenis niet echt een topper. Het is er zeer druk en de tafels staan opeengepakt. Van rustig tafelen en genieten van het eten is niet echt spraken in dit hotel. Dit vonden we echt jammer.

Kinderanimatie: Er is een apart kinderzwembad met glijbaan. Voor de rest is de kinderanimatie eerder beperkt. Ze zijn reeds in andere kinderhotels geweest waar de kinderanimatie veel uitgebreider was.

• 8Ligging t.o.v. pistes

Bernhard Schweighuber, Rooms Division Manager, 23-08-2015

Beste Philip, Bedankt voor de sbeoordeling en uw mooie lovende woorden. Wij vinden het fijn, dat u en uw familie zo´n fijne vakantie bij ons hebben gehad! We hopen u in de toekomst nog een keer te mogen ontvangen in ons hotel. Groetjes van Katschberg, Uw Hotel Funimation Team

• 9Eva1006-08-2015

Tophotel voor gezinsvakantie

Net een heerlijke week beleefd in dit hotel. Wij sliepen in een grote gezinskamer en die was enorm (ruime badkamer, twee aparte slaapkamers en dressing). Het hotel is heel ruim en zo merk je niet dat het druk is. Buffet is heel lekker met heel veel variatie aan verse groenten en fruit, zeker niet elke dag frietjes ofzo. De kindjes kunnen (onder toezicht) spelen in Falkyland waar er ook activiteiten worden georganiseerd (knutselen, grime, kinderdisco, filmavond...). IN de buurt kan je mooie wandelingen maken. Wij hadden een buggy mee en dan ben je wel beperkt tot twee wandelingen. De zwembaden zijn top! Lekker warm! Wij hadden niet zo een goed weer maar het stoorde ons zeker niet, er was genoeg te doen! Er is heel veel activiteit in de buurt (speelpleintjes, rodelbaan, ponnyhoeve...). Wij komen zeker terug naar een dergelijk hotel van deze keten (Falkensteiner). TOP!

Bernhard Schweighuber, Rooms Division Manager, 09-08-2015

Beste Eva10, Bedankt voor de super beoordeling en uw mooie lovende woorden. Wij vinden het fijn, dat u en uw familie zo´n fijne vakantie bij ons hebben gehad! We hopen u in de toekomst nog een keer te mogen ontvangen in ons hotel. Groetjes van Katschberg, Uw Hotel Funimation Team

• 10vermeulen01-08-2015

fantastisch

paradijs voor kinderen en volwassenen !

Bernhard Schweighuber, Rooms Division Manager, 09-08-2015

Beste familie,, Bedankt voor de super beoordeling en uw mooie lovende woorden. Wij vinden het fijn, dat u en uw familie zo´n fijne vakantie bij ons hebben gehad! We hopen u in de toekomst nog een keer te mogen ontvangen in ons hotel. Groetjes van Katschberg, Uw Hotel Funimation Team

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Hotel Falkensteiner Funimation Katschberg info

• Eten en drinkenLunch
  • VerzorgingAll inclusive, Volpension
  • RokenToegestaan

• WaterparkAanwezig

• Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • KinderopvangOp aanvraag

• Huishoudelijke apparatuurKluis, TV

• WinkelsKapper
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Op het terreinDisco, Opslag voor ski benodigdheden, Rookruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesFietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenMassages, Schoonheidsbehandelingen