Tscheppaschlucht

8.3Fantastisch

• 9Annemiek16-04-2019

Adembenemend mooi!

Een prachtige wandeling door dit ravijn met een wild stromende rivier en watervallen. Kleine hoogteverschillen en trappen. Adembenemend mooi! Trek wèl goede wandelschoenen aan en vergeet niet voldoende drinkwater mee te nemen!

Gereisd met partner in mei 2018

• 8Bas en Sandra30-07-2018

Mooie wandeling

Het is doen met kinderen maar wel pittig. Onze jongste is 6 jaar en heeft het ook gered tot Bodental. Volgens kaartje 155 min. Wij wel iets langer over gedaan. Maar zeker de moeite waard. Veel mooie dingen gezien. Niet alleen de watervallen maar ook de strompjes en trappetjes waren mooi. Het bos en de paden zijn mooi. Genoeg rust punten. Je kind aan de hand nemen gaat niet altijd.

juli 2018

• 8Fam Hilhorst29-07-2018

Fantastisch, maar wel pittig

Fantastisch, maar pittige en lange wandeling. Zorg voor goed schoeisel en voldoende drinken onderweg (zeker als het warm weer is). Je komt adembenemende stukken tegen en het is echt wel de moeite. Echter: de hond mocht mee, maar onze labrador durfde een aantal flink steile trappen en ladders niet over, even als de metalen grofmazige trappen. Mijn man heeft hem een paar trappen gewoon moeten dragen. Gelukkig was het grootste gedeelte wel feest voor hem, maar dat was gewoon niet te doen. Ik zou hem persoonlijk niet lopen met kinderen onder de 6 ( hangt ook van je kind af). Die van ons, 11 en 13 vonden hem al zwaar.

juli 2018

• 7Naomi09-07-2017

Niet geschikt met hoogtevrees, wel heel mooi

Wij hebben de kortse route gelopen en hebben daar zo'n 2 uur over gedaan. Het wordt op een gegeven moment wel heel steil. We hadden een kleine hond mee en we moesten hem wel tillen. Ook zagen we een grote hond die echt een hele steile trap niet op wilde. Niet heel erg goed te doen met honden dus. Ook met kleine kindjes of mensen die slecht ter been zijn zou ik het niet doen. Het is wel een super mooie wandeling. We heel hoog dus ook af te raden als je hoogtevrees het. We waren er op een zondag en moesten dus ook helaas een uur wachten op de bus.

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Lydia04-09-2016

prachtige wandeling met klimmen en klauteren

Je kunt delen van deze schlucht lopen, de kortste wandeling van parkeerplaats naar eerste plek waar de bus je oppikt is bij stevig doorlopen een kleine 2 uur. Wij hebben met onze kinderen van 6 en 11 jaar 3,5 uur gelopen over een stuk wat volgens het kaartje 2,5 uur zou duren. Maar we hebben wel het blote voeten pad meegepikt en op het tempo van jongste gelopen. Die is normaal gesproken nogal snel moe en loopt dan te jammeren, maar deze tocht was zo mooi, afwisselend en uitdagend met z'n loopplanken, bruggetjes, rotspaadjes en steile trappen met grote treden, dat ze het te druk had met genieten, om te denken aan benen die moe zijn. Optijd starten met de wandeling, want de laatste bussen terug naar de parkeerplaats vertrekken tussen 17.00 en 18.30 uur. Zorg dat je genoeg drinken meeneemt, bij de kassa laatste punt om iets te kopen of te vullen met drinkwater. Stevige schoenen is een pré, maar met droog weer, gaat het ook prima op sneakers hebben we gemerkt. Laat je niet afschrikken door een niet optimale conditie (heb ik ook niet ;-) dan doe je er gewoon wat langer over en geniet je van de prachtige omgeving. Genoeg bankjes om even uit te rusten, gewoon doen!

augustus 2016

• 8Eric Vandenbossche23-08-2016

Hoogtevrees ? Blijf er dan weg.

Mijn hoge quotering enkel uit respect voor de mensen die de paden aanleggen en moeten onderhouden. Ikzelf heb verschrikkelijke hoogtevrees, en ze mogen dan wel vermelden dat de route dan niet echt geschikt is. Conditioneel zeker te doen, echter echt niet geschikt voor kleine kinderen, treden zijn veel te hoog, waarschuwingsborden zeggen dat je hun hand moet vasthouden, en dit op een pad van dikwijls maar 40 cm breed ? Enfin, we hebben het gedaan.

Gereisd met partner in augustus 2016

• 8Minneke24-09-2015

Prachtig

Zorg dat je hier met droog weer komt, anders wordt de kans op uitglijden wel groot. Het is niet geheel ongevaarlijk, ik zou hier dan ook niet met kleine kinderen heen gaan. Het is voortdurend klimmen en dalen en komt wel enigszins op je conditie aan, maar we vonden het wel te doen.Het beste is om bergschoenen te dragen, die had ik niet, en ik heb mijn wandelschoenen aangehad. Dat was wel te doen, maar schoenen met goed profiel is geen overbodige luxe hier. De waterval is overigens niet heel groot, maar wel mooi om te zien.
    Als je bij het parkeerterrein parkeert, is het nog zo'n 20 minuten lopen voor je bij de kaartverkoop komt. Dan pas begint het. Je loopt dicht bij de afgrond langs, meestal stond er wel iets voor, heel soms niet.

Gereisd met partner in september 2015

• 10maria-6305-07-2015

Schöne Wanderung

Relativ kühl, auch im Hochsommer machbar

Gereisd met partner in juni 2015

• 7Rianne21-08-2014

mooi, maaar...!

absoluut mooie omgeving. maar... niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. niet geschikt voor hart en long patienten en voor degen die hoogte vrees hebben !

augustus 2014

• 10Kirsten20-08-2014

Wauw!

Prachtige wandelroutes. Je kunt kiezen uit meerdere afstanden. Wij hebben de langste gelopen (3,5 uur)

Gereisd met partner in augustus 2014

10 van de 44 reviews gezien