Hotel Nockalm

• Sauna
Meer hotelinfo

103 reviews over Hotel Nockalm

• 8Marijn van Rijswijk28-02-2019

Fijn hotel voor gezinnen met jonge kinderen

Heerlijke skivakantie gehad in Innerkrems. Het hotel is vrijwel direct gelegen aan de oefenpistes voor de kinderen. Vanaf de oefenpistes ben je met de sleepjeslift zo bij de echte pistes. Onze kleinste is liefdevol opgevangen in de kinderbetreuung van het hotel. De dame herkende ons nog van twee jaar geleden. Voor de kinderen is er een heuse speelkamer, er is geschminkt en er is zelfs een clown geweest. Het binnenzwembad is heerlijk, met uitzicht op de bergen. Onze kamer was ruim met een aparte kinderkamer. Eten was in de vorm van buffet, helaas geen schnitzels en kaiserschmarn. Het hotel doet sowieso niet heel Oostenrijks aan. Als de kinderen ouder zijn kiezen we voor een ander hotel of appartement. Maar met kleine kinderen kun je niet veel beter treffen. Prijzen zijn vergelijkbaar met de andere hotels rondom de pistes in Innerkrems.

• 9Ligging t.o.v. pistes

• 2017
    1millet wesley17-08-2017

Wegblijven hier

Wij keken uit naar een familie vakantie, 2 volw en 2 kindjes, in een zoals beschreven familiaal hotel waar de baas in de keuken staat enz... Nu blijkt dat het hotel overgenomen is door roemenen en de vorige eigenaar is hier nog om de nieuwe in te werken maar helaas de freundlichheid is ervanaf. Personeel is onvriendelijk en staat te wenen achter de bar. Eten is minimaal en steeds hetzelfde, en wanneer je een biertje wil drinken is plots het vat leeg maar niet getreurd na 1 uur hangen ze een ander aan. Wij zaten in het bijgebouw daar staan vochtvangers in de gangen en de kalk valt van de muren, de weg naar het hotel staat vol putten en barsten. Hou u kinderen goed bij u als u ze liefhebt gevaarlijke speeltuigen en in de gezamelijke keuken staat er doodleuk een fornuis waar iemand zijn aardappelen onbewaakt aent koken is. Waarschijnlijk zal het vroeger goed geweest zijn maar nu een hotel voor de sloop.

• 1Ligging t.o.v. pistes

• Oude reviews

10Sam Geboers09-08-2016

Na 5 jaar, nog steeds een toplocatie!

De kinderen willen steeds maar naar hetzelfde hotel (wij stiekem ook). Ze vinden het eten superlekker, de animatie goed, het zwembad en de sauna (waar ze mee in gaan). Het personeel is steeds zeer vriendelijk en behulpzaam. De gastheer kwam ons net als de andere jaren steeds vriendelijk welkom heten. De kinderen hebben steeds vriendjes en vinden dit superleuk. De all-in is echt wel all-in met allemaal merkdranken en geen namaakdranken. De buffetten zijn ruim en verzorgd. De aangeboden animatie en uitstappen zijn steeds verzorgd en de moeite waard. vooral het ontbijt op de alm boven met het geweldige uitzicht is echt wel de moeite. Ook de kärnten card zorgt er voor dat je bij uitstappen steeds korting krijgt of gewoon gratis binnen mag. Ook de lokale tolwegen zijn hier inbegrepen. Spijtig dat de lift dit jaar naar de alm niet werkte, maar de hotelbaas heeft ons verzekerd dat deze volgende zomer zeker in orde zou zijn. Het is ook een pluspunt dat je mountainbikes (die echt wel in orde zijn) gratis kunt huren. Het was weer een supervakantie voor ons en de kinderen hebben nu al beslist dat we volgend jaar teruggaan.

Met oudere kinderen

• 7Fam. Ravesloot23-03-2016

Goed, maar erg afgelegen

We zijn met 2 kinderen (9 en 12) twee weken geweest. We logeerden in het hoofdgebouw in 2 aparte kamers naast elkaar die samen met 1 deur kon worden afgesloten. Ruimte genoeg dus. Kamers schoon en ruim. Eten erg afwisselend en goed. Veel keus aan drank. Personeel is vriendelijk, al hebben sommigen weinig zin in werken! In de avond gaat de bar al rond 22.30 uur dicht. Dat vonden wij een nadeel. Vooral omdat het dan net een beetje rustiger werd omdat de meeste kinderen dan naar bed gingen. Sowieso erg weinig te beleven overdag en in de avond. Voor de kinderen (tot 10 jaar) een paradijs. Veel speelruimte, binnen en buiten. De kinderen gebruiken het hele hotel (lift en trappen) waardoor het erg onrustig en druk was, veel gegil. Hotel ligt erg hoog en afgelegen. Ook al waren we er in de zomer, bovenop de berg was het soms maar krap 10 graden. Als je dan het dal inreed, 30 minuten rijden (!) was het al gauw 18-20 graden! De lift naast het hotel was gesloten. In de buurt kon je daarom weinig wandelingen maken. Je hebt echt de auto nodig om erop uit te gaan; dichtstbijzijnde dorp is 25 minuten rijden! Al met al een goed hotel om te vertoeven, maar je bent erg op jezelf aangewezen. De hoge beoordelingen vinden wij overdreven.

• 7Dennis10-01-2016

gemengde gevoelens

Eten in orde maar mist wat variatie. Lucnhpakket voor daguitstap is een plus ! Redelijk ver van de "bewoonde wereld" dus stuk rijden om iets te bezoeken. Kids animatie voorzien, vooral voor jonge kinderen.

Grootste minpunt is het bijgebouw, waar wij zaten dat eigenlijk een verzameling van appartementen is met verschillende eigenaars. Appartement was redelijk modern ingericht maar vooral de badkamer gedateerd. Alleen maar trappen in het gebouw, geen lift, het hele gebouw ademt "gedateerd" uit. Dagelijks wordt er wel schoongemaakt in het appartement, maar niet altijd even goed. Om bij hoofdgebouw (zwembad en restaurant) te komen moet je flink klimmen. Bij slecht weer is dat vervelend en je voelt je niet echt deel van het hotel. Als de kinderen slapen kun je ook niet makkelijk nog even een drankje ofzo gaan halen voor op de kamer. De vier sterren gelden daarom volgens ons alleen voor het hoofdgebouw.

• 10Ann25-12-2015

Super

We verbleven voor de derde keer in hotel Nockalm. De kwaliteit was zoals gewoonlijk zeer goed. Onze kinderen willen steeds na het skiën onmiddellijk naar het hotel om te genieten van het zwembad en de faciliteiten errond.

• 9switsers01-10-2015

Meer gericht op kinderen

de nockalmstrasse die begint schuin over het hotel zeker eens doen een echte aanrader. Hotel is heel kinder vriendelijk alles is aanwezig voor de kleintjes.zwembad en sauna ruimtes heel netjes. Spijtig genoeg sloot het hotel voor enkele maanden dus waren wij er de laatste week wat wel een afknapper was. Bijna of geen buffet meer en weinig keuze s'morgens voor de rest een aanrader van hotel maar je moet wel een half uurtje rijden voor je iets wil bezichtigen

• 10mariken ederveen07-09-2015

Heerlijke week gehad.

Nockalm is een fijn hotel. Het is omgeven door verschillende speelweitjes, geschikt voor verschillende leeftijden ( dochter van 1 en 9). Het is rustig gelegen. Overdag is het vrij stil omdat iedereen gaat wandelen. Het eten is heerlijk en het personeel vriendelijk, behulpzaam. De familekamer op de tweede verdieping was schoon en ruim. Je moet wel geluk hebben met de ligging, want kinderen zijn niet altijd stil op de gang en met kleintjes die smiddags slapen of vroeg slapen kan dat lastig zijn. Genoeg te doen voor de kinderen, spelen bij de opvang, zwembad/ biljart. Er worden ook leuke activiteiten georganiseerd : Fruhstuck auf d Alm was leuk!

• 7Ann, David en kids23-08-2015

Proper hotel met veel speelmogelijkheden buiten

We hadden 2 ruime nette hotelkamers die met elkaar in verbinding stonden, badkamer was op tijd voorzien van propere handdoeken. Buiten was er voldoende voorzien voor de kinderen maar binnen bij slecht weer was het minder. Ontbijt was goed , avondeten was afwisselend. Hotel was wel afgelegen, veel km's rijden voor iets te zien en lift aan hotel was gesloten. Geen avondanimatie voorzien wat we ook een beetje spijtig vonden.

• 7patrick en anja17-08-2015

net terug van reis

een weekje oostenrijk achter de rug, prachtig weer gehad. wij vonden de scores van het hotel aan de hoge kant. het nockalm hotel is zeker niet slecht maar eerder voor gezinnen met kleine kinderen, daarvoor is het een echt paradijs. de patron van hotel is vriendelijk, personeel is wisselend. jammer was dat de 2 bergliften in de buurt van hotel niet werkten (het zou normaal tegen volgend seizoen terug in orde moeten zijn maar toch beter even op voorhand informeren). met de Karinthiënkaart kan je veel leuke uitstappen doen, nadeel is toch dat er telkens vrij ver moet gereden worden (min 30 min). het ontbijt is goed. avondmaal goed (maar geen 9/10 waard), gewone keuken, weinig vis als keuze. we logeerden in het bijgebouw en dit was toch wel een beetje verouderd maar wel zeer ruim!, veel belgen aanwezig waar we 's avonds gezellig mee konden praten. Toch een leuke vakantie gehad

Met oudere kinderen

2 tips over Hotel Nockalm

• Seys Nikolaas, 30-08-2012

Het bijgebouw ligt wat veraf van het hoofdgebouw. In de zomer , bij mooi weer is dit geen probleem. Bij regen is dit soms wat lastig . Alsook is s'avond de weg naar het bijgebouw niet verlicht. Een zaklamp kan dan wel handig zijn .

• iliegems, 30-08-2012

Daguitstappen naar Raggaschlucht, grossglockner en Maltatal zijn absolute aanraders

0 vragen over Hotel Nockalm

• Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap
    • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Jacuzzi

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar)
    • Aanbod voor kinderenSpeelruimte, Speeltuin

• Soort gerechtenLunchpakketten

• Huishoudelijke apparatuurBroekenpers, Kluis, Koelkast / Minibar, TV

• WinkelsKapper
    • ReceptieAanwezig, Express check-in & check-out
    • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Bibliotheek, Opslag voor ski benodigdheden, Rookruimte, Terras, Tuin
    • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Karaoke
    • Overige servicesConcierge, Fietsverhuur, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Schoenpoetsservice, Stomerij, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• SaunaAanwezig, Stoombad / Turks bad
    • Wellness behandelingenMassages