Hotel Alpen Adria

• Sauna

31 reviews over Hotel Alpen Adria

• 2018
    8Steven25-08-2018

Mooi verzorgd en aangenaam hotel.

Middelgroot hotel, kort bij de Presseggersee. Als je minimum drie nachten verblijft, krijg je een toegangsticket voor de ligweide aan de zee over het hotel (de moeite waard voor kinderen / grote speeltuin, mooie ligweide, restaurant en uiteraard een prachtig ondiep warm meer!). Het hotel zelf is niet super modern, maar is netjes en heeft het comfort dat nodig is (WIFI etc). In het hotel heb je een binnenzwembad, buitenzwembad, bubbelbad en verschillende sauna's. De zwembaden zijn niet zo groot, maar voldoende om eens eens een duik te nemen. De ligweide van het hotel zelf is ook verzorgd, met kleine speeltuin, trampoline etc. Kinderen kunnen hun hier zeker vermaken. Het ontbijt was lekker, alsook het avondeten. Wij hebben hier geen opmerkingen over. Er is voldoende te doen in de omgeving. Tip: Met de kinderen zeker eens de rodelbahn in de buurt proberen!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• Oude reviews

9N.de Bresser20-09-2016

Eten was fantastisch

Zeer uitgebreid ontbijt buffet.Bij half pension 5 gangen dinée met ruime keuze en een goed salade buffet. personeel was uit zonderlijk vriendelijk en goed geschoold (geen studenten, maar vak mensen). Kamer werd uitzonderlijk goed dagelijks schoon gemaakt.

Gereisd met partner in september 2016

• 7mevrouw Fonsaer25-09-2014

schoon, deels gedateerd, weinig persoonlijk

Mooie omgeving. Leuk zwembad met ligweide. Kamers en gangen zijn ietwat gedateerd. Bij een volle bezetting is het restaurant aan de krappe kant. Het eten is van een voldoende niveau maar niet verrassend en basic. Overall een voldoende, maar ik mis de persoonlijke touch en gastvrijheid.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

• 8Ellen Dekkers13-01-2014

Heerlijk hotel

Met 2 kleine kinderen hier een heerlijke vakantie gehad. Helaas hadden we 1 grote kamer maar wel een enorm dakterras bij onze kamer, we hadden lievere een separate slaapkamer voor de kinderen gehad maar voor 1 week ging dit ook prima. Mooi zwembad buiten (wel koud) maar ook een verwarmd bubbelbad buiten en een verwarmd zwembad binnen. Buiten ook veel ruimte, gras, zandbak, schommels, trampoline etc. Ontbijt (buffet) uitstekend verzorgd en s' avonds voor ouders keuze menu en voor kinderen klein (beperkt) buffet. Soms vroegen we bv de groenten van ons hoofdgerecht ook voor de kinderen en dat kon altijd. Aardig personeel. Veel leuke dingen te doen in de omgeving, (vooral veel voor kinderen boven de 8) maar ook wij hebben ons goed vermaakt, mede omdat het die week prachtig weer was. Hotel op zijn Oostenrijks, schoon, heel netjes, ruim en alles heel goed verzorgd.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

• 9Renate03-10-2011

Top!

Zeer goed hotel met mooie, schone ruime kamers en een mooie tuin met speeltuintje en ligweide. Het wellness centrum is mooi en uitgebreid. Het personeel is vriendelijk en de service is heel goed. De keuken is echt heerlijk. Onze kinderen vonden ook alles lekker en de saladebar vonden ze ook geweldig. Het enige wat ik jammer vind, is dat met name het restaurant wat strak en sober is ingericht, naar mijn mening. Hierdoor mis ik het gemutliche en de knusse typische Oostenrijkse sfeer. Maar.... het eten doet dit vergeten... De omgeving is ook prachtig en op korte afstand valt er heel wat te ondernemen. Kortom, zeker een aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 8BartdeBoer02-09-2011

Goed en compleet hotel.

Het Alpen Adria hotel is een goed verzorgd hotel.De kamer was netjes en schoon. Aan de voorzijde van het hotel ligt een weg,direct aan de achterkant van het hotel loopt een spoorlijn,daar hebben we geen geluidsoverlast van gehad,van de weg wel.Het eten is voldoende tot goed,s'avonds een 5 gangen diner met keuze uit 3 hoofdgerechten.Het ontbijt is eenvoudig/voldoende.Het wellness/zwembad gedeelte is goed.Personeel is vriendelijk.Kortom een goed en compleet hotel waar veder niets op aan te merken is,veel jonge gezinnen maar ook oudere mensen.Wij zouden dit hotel toch niet zo snel opnieuw boeken want voor ons is het hotel te groot,we houden meer van kleinere hotels in Oostenrijkse stijl met daardoor persoonlijker contact maar dat doet niets af van de kwaliteit van het Alpen Adria hotel.Tip:vraag naar de plus card,je krijg dan gratis toegang bij bergbahnen en de Presseggersee en voor 5 Euro kan je op je eigen laptop in het gehele hotel internetten,computer in de hal is gratis.

Gereisd met partner in augustus 2011

• 7Globetrotter02-08-2011

Ontdek zelf je plekje

Zojuist terug van twee weken Alpen Adria. Het hotel opzich was keurig. Ook aan de kinderen was gedacht met een grote speelkamer met ballenbak, klimmuur en wii spel console. Ook de bioscoop kamer naast de speelkamer was leuk ingericht.

Op het eerste gezicht niets mis als je wat langer bent ga je je ergeren. Bv dat de sauna kort open was van 15-20. Tussen 18 en 20 uur kon je eten maar het was nooit duidelijk wanneer iets nu begon. Of wie welke gang nu krijgt.Het is in 14 dagen 1 maal goed gegaan voor de rest was de bediening chaos. Ook konden tafelgenoten al meer gerechten verorbert hebben dan de andere. Maar op ten duur dacht je aanpakken en eten wat je weet nooit wat er nog komt. Ook zou er airco en internet op de kamer zijn. Niets van gemerkt. Voor intenet ben ik maar gaan vragen en toen gaf ze me een code mee. En zo waren er nog een paar zaken waar jezelf achteraan moet gaan. Douche was belaberd en ook het bed had betere tijden gehad. Maar het is kamergebonden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

• 7henk19-07-2011

voor ons helaas niet meer

het hotel op zich is prima, goed eten (erg veel zelfs), ontbijtbuffet was eenzijdig, we hadden vorig jaar hotel Waldfrieden in Schladming en hier was het toch wel wat beter. De kamers waren schoon, van de trein ondanks dat hij achter onze kamer stopte geen last. Het personeel was wisselend. De kelners en een zeer actieve medewerkster en de schoonmaaksters waren zeer aardig, de oude eigenaresse (voormalige) was niet super vriendelijk, (dit viel helaas niet alleen ons op), bij de receptie moest de actie van ons afkomen, anders nog geen goede morgen. We vonden het buiten de eerder positief genoemde mensen een nogal onpersoonlijke benadering. We gaven aan dat we na het avondeten gingen vertrekken en dat we dus het weekenddrankje niet konden nuttigen ivm de autorit, en de oude eigenaresse vroeg niet eens hoe we het hadden gehad of goede reis. De omgeving is erg mooi, er is veel te doen. Aanraders Minimundus en de Nockalm. Wat ons betreft helaas niet meer, dit ondanks de complete vakantie.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 9Wendy14-02-2011

Zeer fraai

December 2010-januari 2011 hier geweest. Hebben dus oud en nieuw hier kunnen vieren. Er was veel tijd gestoken in het feest en vooral in het diner. Elke dag mag je uit drie hoofdgerechten kiezen voor de volgende dag. Dit is erg prettig, je krijgt dus niet wat de pot schaft (als je half pension boekt natuurlijk). Het welness gebeuren is zeer uitgebreid. In de kamer hangt een badjas voor je klaar en een speciale handdoek voor het zwembad. Handdoeken voor de welness zijn er in overvloed en die laat je ook fijn weer bij de welness ruimte achter. De verschillende soorten sauna's en warmte/relaxruimtes zijn super. Het buiten wirlpool (vanuit binnen via een sluisje te bereiken) is vooral 's avonds dankzij zijn verschillende lichten en de mooie omgeving echt adembenemend. Als er dan ook nog flink wat sneeuw aan de rand van het bad ligt is het helemaal bijzonder. Receptie erg behulpzaam. Elke dag kreeg je kamer goede schoonmaakbeurt, klein minpuntje dat de schoonmaaksters wel op tijd begonnen.

Gereisd met partner in december 2010

• 9R. Derksen23-09-2010

Voor herhaling vatbaar

Prima hotel, mooie schone kamers, vriendelijk personeel kort om, alles voor een goede vakantie

Gereisd met partner in september 2010

Hotel Alpen Adria info

• VerzorgingHalfpension
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels
  • HuisdierenOp aanvraag

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Verwarmd, Zwembad

• Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaAanwezig, Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Speelruimte, Speeltuin

• TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming
  • Huishoudelijke apparatuurKoelkast, Koelkast / Minibar, TV

• WinkelsKapper, Winkel voor levensmiddelen
  • ReceptieAanwezig, Express check-in & check-out
  • Op het terreinBagageruimte, Opslag voor ski benodigdheden, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesFietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Schoenpoetsservice, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenMassages, Schoonheidsbehandelingen