Camping Mentlsterstersterster

• 8.6Staat v/h sanitair

• Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

Een goede uitvalsbasis voor leuke uitstapjes is Camping Mentl in Karinthië. Deze camping heeft voor de kinderen animatie, een ondiep strand met glijbaan en Playland Atlantis. Voor de ouders is er een visgebied, zijn er barbecues met live-muziek en kan er een massage geboekt worden. In de omgeving maak je een mooie bergwandeling of fietstocht.

78 reviews over Camping Mentl

• 2019
    9Hilly en Henk de Jong06-09-2019

Geweldig

Seecamping Mentl is een heerlijke camping in een prachtige omgeving aan een heerlijk meer. De eigenaars doen er alles aan om het naar je zin te maken bij de receptie. Wij hebben een supervakantie gehad en kunnen deze camping iedereen aanraden.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Peggy10-08-2019

Mooie schone camping

Erg mooie schone camping. Wij hadden een plek zonder natuurrijke schaduw, dat was echt een minpunt. Maar schaduw kun je opzoeken en dat hebben we gedaan bij het meer. Ligweide, met voldoende schaduwplekken en heerlijk zwemwater! Onze zoon van 15 heeft zich prima vermaakt met jeugd op de camping. Tot 22.00 uur mochten ze op de camping blijven en daarna liepen ze naar de overkant naar het veld. De hele dag wordt het sanitair schoongemaakt. Echt top! Erg vriendelijke mensen! Wij komen zeker nog eens terug!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Lisette02-08-2019

Prima camping

Camping Mentl is een mooie camping dichtbij de Ossiacher See. Wij kregen een plek toegewezen aan de weg waar iedereen naar het sanitair loopt en waarover auto's naar de uitgang rijden en binnenkomen. Helaas bracht dit heel wat onrust met zich mee. Het sanitair wordt goed schoongehouden en heeft genoeg toiletten en douches. Zelfs twee regendouches bij de dames en één bij de heren. Op ongeveer 2 min lopen van onze plek vonden wij de Ossiacher See. Met onze SUP hebben wij over het meer kunnen paddlen, wel grind en zachte bodem dus waterschoenen zijn aan te raden. Animatie is er niet zo veel, er rijd een treintje heen en weer over de camping. Er is een speeltuin bij de camping voor de kinderen. In de omgeving kun je goed wandelen en kletteren.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9Roy Schoen17-06-2019

Fantastisch.

Kleinschalige camping met een hele goede sfeer en over het algemeen prettige mensen. Niet alle plekken zijn even groot, maar contact met de camping gaat altijd soepel, dus dan kan je naar de grote van de plaatsen informeren. Het sanitair wordt goed schoon gehouden. Een gezellig ligweide bij het meer met een steiger die ver het meer in loopt en waar je lekker vanaf kunt springen. Ook ligt er een grote watertrampoline waar de jeugd elkaar weet te vinden. Eén keer in de week is er een grillabend met Oostenrijkse muziek en deze is altijd super gezellig. Onze jongens van 13 en 16 willen het liefst elk jaar naar deze camping.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 2018
    9Nynke Visser25-08-2018

Superfijne camping!

Camping Mentl aan de Ossiachersee is een fijne camping en qua ligging een goeie uitvalsbasis voor allerlei uitstapjes. Toiletgebouw wordt fanatiek schoongehouden door 2 medewerksters. De camping is middelgroot en lekker overzichtelijk voor jongere kinderen. Als je kinderen op stap willen 's avonds is dit denk ik een wat minder geschikte plek. Leuk strandje en in het water ligt een drijvende trampoline waar de kinderen elkaar vinden. Er is animatie maar dat is in het duits. Onze kids zijn niet van die knutselaars en ze misten het niet want ze konden gewoon fijn zelf spelen en zwemmen met hun campingvrienden. De spar van de camping ernaast en restaurant Tamara zijn heel dichtbij dus dat is heel handig. De algehele sfeer is prettig, geen schreeuwerige te aanwezige animatie, vriendelijk personeel, ze helpen je zelfs met uitwringen van je handwasje :-) . In de regio is ontzettend veel te doen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Houtstra22-08-2018

Goede camping op top locatie

Relatief kleine camping geschikt voor (bijna) elke leeftijdscategorie. Personeel is vriendelijk en erg behulpzaam. Sanitair wordt meerdere malen per dag goed schoon gemaakt. 's Ochtends ontbijt halen op de camping is prima, houdt er wel rekening mee dat rond 10u de keuze al een stuk minder is (in het hoogseizoen).

De ligging van de camping is perfect, direct aan de Ossiacher See en op 2 minuten lopen van een Spar (behorende bij naastgelegen camping) en op 5 minuten rijden van een Lidl en Aldi. In de omgeving is erg veel te doen; Slovenië, Italië of gewoon de Oostenrijkse alpen. Het is een ideale uitvalsbasis voor (berg)wandelingen, fietstochten of andere (sportieve) activiteiten. Plaatsen groot genoeg (wij hadden 9x9m). Op de camping is het over het algemeen rustig, zelfs op onze plek vlak bij de ingang van de camping.

Minpunt: houd rekening met een milieuheffing van €35 (o.b.v 14 nachten) die niet vermeld wordt op de website.

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 9RSchreuder22-08-2018

Gastvriendelijke camping in prachtige omgeving.

Rustige camping in prachtige omgeving. Gastvriendelijk van begin tot eind, grote plaatsen op terras of veld. Sanitair erg schoon, meerdere malen per dag schoongemaakt. In de ochtend broodjes te verkrijgen, kleine supermarkt en restaurant op 500 meter van de camping. Wifi werkt goed, wasmachines ook. Camping is rustig tussen 22.00 en 08.00 uur, tussen 13-15 is de slagboom ook dicht alhoewel het dan niet helemaal rustig is. Camping ligt direct aan het meer, prachtig uitzicht en omgeving. Meerdere wandel en fietsroutes.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2018

• 9Danielle11-08-2018

Super camping

Een echte aanrader kleine camping pal gelegen aan de ossiachersee met ligweide voorste gedeelte terrasvorm mooie staanplaatsen vriendelijk personeel goed verzorgde camping 2 jaar achter elkaar geweest sanitair zeer goed verzorgd ook prijs is prima

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 8Bommie22-02-2018

Fantastische plek, Plaatsen wat krap

Goed verzorgde camping. Erg mooie ligging, Goede sfeer, Alles goed geregeld Goede service, schoon sanitair Prijs wat aan de hoge kant Sommige plekje erg klein, mij iets te veel hutje mutje. Auto op de campingplek dat is dan even passen meten. Kijk even goed op de plattegrond

Als je plekje iets groter waren voor mij de ideale camping

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 7Linda13-01-2018

Bergen om oms heen aan een meer

Ik vond het erg leuk dat er een meer aan was waar je ook in mocht zwemmen en er was een speeltuin en je kon er ook fietsen huren. Maar wat minder leuk was dat er geen open plekken waren om te spelen met een bal.

• 8Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

7 tips over Camping Mentl

• Marc, 07-12-2018

Let wel een beetje op met het gebruik van de airco (als je deze hebt) op deze camping. De prijs per kilowatt is dik €0,60. Dat was een pittige tegenvaller bij het afrekenen.

• Marco, 26-08-2012

Tip is de karnten card. Deze verdient zich snel terug. Roofvogel show in Landskron is heel leuk.

• Ilse Braam, 22-08-2012

Voor de jongere kinderen is er voldoende animatie. De wat oudere kinderen kunnen voor het nodige avondvertier terecht op de buur-camping Berghof of in de Tennisstübe. Overigens zijn de plaatjes aan de Wörthersee, Velden en Pörtschach, zeker ook een bezoek waard. Deze plaatsjes trekken met name in de avonduren ook vele bezoekers. Zeker in Velden is er 's avond ook genoeg te zien en beleven, zoals het waterorgel en de straatartiesten. Winkels zijn 's avonds open tot een uur of 10.

14 vragen over Camping Mentl

• melanie van doorn, 29-01-2019

VOETBALVELDJE EN PUBBERS

Weet iemand of er ook een voet en/of pannaveldje is op deze camping?

En zijn er voldoen pubbers (15 jaar) om gezellig een balletje te trappen en samen te zijn?

Nynke, 19-07-2019

Nee geen voetbalplek of pannakooi. Aan de overkant van de weg wel een prima beachvolleybalveld.

• Wilco, 03-12-2017

Plaats 141

Weet iemand of dit een leuke plaats is, hoe zonnig deze is en of deze plaats zicht heeft op het meer Gr Wilco gezin met jongen van 15 en dochter van 11

• Spark, 11-09-2017

Welke plek?

Welke plekken zijn het mooist? We zoeken een half schaduwplek met privacy (liever geen buren direct achter ons, of afgescheiden met bv struiken)

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig