Camping Juritz

• 8.6Eetgelegenheden
  • 8.3Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

Op Camping Juritz in Karinthië (Oostenrijk) tref je vooral Nederlanders. In het restaurant eet je een dagmenu voor een fijn prijsje. De eigenaren op deze kleine camping zijn gastvrij. Zwemmen kan bij goed en slecht weer dankzij het zwembad met schuifdak. Ook is er een speeltuin, tennisbaan en restaurant. Op 30 minuten van Villach.

130 reviews over Camping Juritz

• 8Familie Pigge18-08-2019

Geweldige, kleinschalige, en vriendelijke camping

De camping was klein en overzichtelijk. Het zwembad was prima voor de kinderen en het was fijn dat er geen auto's over de camping reden. Wat ons vooral bij blijft is de vriendelijkheid van de eigenaren!! Af en toe animatie (goochelaar, clown, schminken en dieren knuffelen) viel erg in de smaak bij onze kinderen. Het toiletgebouw was schoon en netjes.

• 7Familie18-08-2019

Mooie omgeving, kindvriendelijke camping

We verbleven met onze twee kinderen van 7 en 8 op deze camping. Het is een Nederlandse enclave in Oostenrijk: zeker 95% Nederlanders. Camping is gezellig en de kinderen hebben snel aansluiting met andere kinderen.

Het sanitair liet wat ons betreft te wensen over. Het was te weinig voor het aantal mensen dat er verbleef (je moest met enige regelmaat wachten om naar het toilet te kunnen of te douchen) en ook was het niet altijd schoon. Jammer; gemiste kans van de eigenaren.

Het zwembad is heerlijk voor de kinderen! Let er wel op dat het zwembad overal ongeveer 140 diep is dus kleine kinderen kunnen er niet staan. Ook is de temperatuur van het water behoorlijk fris. Maar goed, onze kinderen lieten zich daardoor nog steeds niet uit het water halen, hahaha.

In de omgeving van de camping is veel te doen. Je kunt de Karinthië kaart kopen waarmee je meestal gratis en soms tegen een kleine vergoeding allerlei uitstapjes kunt maken.

• 8vdm15-08-2019

Genoten

Wij en onze kinderen van 12 en 15 jaar hebben genoten van drie weken vakantie op de camping. die voornamelijk uit Nederlandse gasten bestaat. Zeer vriendelijke ontvangst door de campingeigenaren. Zeer kinderrijke camping op het moment dat wij er verbleven. Camping heeft zeer ruime plekken, helaas zonder een vast watertappunt in de buurt. Doordat er heel veel kinderen waren geeft dat zoals eerder vermeld veel geluid op de camping, maar wat ons op viel was dat het rond 22.00 uur muisstil was. Sanitair werd tijdens onze periode 2x per dag grondig schoongemaakt en de afwas gelegenheid is super, zeer heet water. 1x koud water gehad met douchen en dat werd door de campingeigenaren gecompenseerd door twee dagen gratis douchen. Camping heeft een rustige ligging en in het dorpje zijn twee supermarkten waar alles te verkrijgen is. Wij hebben volop gebruik gemaakt van de Kärnten card,maar nog niet alles gezien en komen volgend jaar dus terug!

• 7Remco14-08-2019

Gezinscamping voor jonge kinderen

Het meeste is in alle reviews al genoemd: aardige eigenaren, rustige ligging, ideaal met jongere kinderen. Echte rustzoekers zou ik het hoogseizoen niet aanraden: de jonge kinderen zijn ook behoorlijk aanwezig. Sanitair is netjes op orde, maar qua capaciteit wel aan de krappe kant met een volle camping. Afwasfaciliteiten zijn daarentegen op horecaniveau, je gaat bijna met plezier afwassen :-). Wat kan er beter? De gratis Wifi is zo traag dat het nutteloos is, extra waterpunten zou prettig zijn en de leegplaats voor de chemisch toiletten zou iets minder prominent in beeld mogen

• 7Staat v/h sanitair

• 8Cees11-08-2019

Heerlijk

Mooie camping waar de eigenaren hard werken om het ieder naar z’n zin te maken. Schoon sanitair en top afwasmogelijkheden. Alleen de gebruiker zorgt ervoor dat het vies en rommelig achter gelaten wordt. Het lijkt erop dat ouders geen toezicht houden op gillende spelende kinderen na 22.00 u. Terwijl er goede camping regels zijn. Ook geluidsoverlast en onnodig gebruik van auto op camping was storend. Fatsoen van gasten is soms ver te zoeken. Camping geweldig. De bezoekers waren minder en verpesten een boel. Terug thuis, kijken we terug op fantastische vakantie.

• 7Kees05-08-2019

Leuke kindvriendelijke camping

Een leuke camping eigenaren zijn super vriendelijk. Wij zaten voor bij het zwembad. Wat erg fijn was zoadat we de kinderen goed konden zien. Het enige nadeel was in de avond. Er is echt ontzettend veel lawaai van oudere kinderen die nog daar spelen. Er moet wel bij gezegd worden dat om 22 uur alles muis stil werd op de camping. Sanitair was oké wel geregeld wat vies omdat je vanuit het zwembad ook daar naar het toilet moest daar. Het was te merken dat de camping vol zat. Er zijn wel voldoende toiletten en douches met een volle camping.

• 9Marielle03-08-2019

Aanrader voor gezinnen!

Super leuke camping, ook voor de jeugd! Voor zowel jongere als oudere kids super veel te beleven. Chillhok voor pubers is subliem en ook voor hen in de speelweide genoeg leuke dingen. Ze zoeken elkaar allemaal op. Onze mannen genoten enorm. Aandachtspuntje: voor ouders van hele kleine kindjes is het opletten geblazen want er is geen toezicht op het zwembad en deze is pal naast de speeltuin en niet afgezet met hek. Het is nu in hoogseizoen wel druk maar goed te overzien. Kampeerplaatsen zijn ruim! Wel heel verstandig om een Karntern Card te kopen. Er gaat een wereld aan leuke bezienswaardigheden en atracties voor je open en vermaak je je prima. Het dorp zelf is matig. Wel twee supermarkten op loopafstand.

• 9Staat v/h sanitair

• 9Sabina01-08-2019

Geweldige camping in mooie omgeving!!

Geweldige camping, leuke eigenaren, minstens 3 keer per dag wordt er schoongemaakt, genoeg animatie en voldoende mogelijkheden voor uitstapjes in de directe omgeving.

• 7wimpei27-07-2019

Prima camping zolang hij niet vol staat

Prima camping zolang hij niet vol staat. Bij volle camping wordt zwembad te klein, is er te weinig sanitair en (veel) te weinig plaats om je auto te parkeren. Leuk zwemmeer op circa 10 minuten rijden. Bij aanschaf van een Karten Card dien je er rekening mee te houden dat de attracties (bergliften, zwembaden etc) zich veelal op minimaal een uur enkele reistijd bevinden

• 9Faasen24-07-2019

Prachtig!

Een Superleuke camping gelegen in een prachtige omgeving! Keurig schoon en mooi overzichtelijk. Restaurant is goed eten voor nette prijs. We zijn gastvrij ontvangen. Vlakbij de camping zit een waterstroompje, waar de hond ook even kan afkoelen. Alle kinderen ontmoeten elkaar op het centrale deel van de camping bij het zwembad.

18 tips over Camping Juritz

• Remco, 14-08-2019

De Tabor-Hütte is een absolute 'Geheimtipp'. Terwijl de kinderen (en ook de ouders natuurlijk) zich uit kunnen leven in het bos-klimpark Hochinauf kun je vanaf het terras genieten van een adembenemend uitzicht op de Faaker See. Maak vervolgens niet de fout om ook echt naar de Faaker See te rijden: van dichtbij is het een stuk minder sprookjesachtig doordat ieder meter oever is ingenomen door schreeuwerige campings en ander vermaak, maar op afstand is het een plaatje.

• Henk SIlvertand, 01-07-2014

Zeer aan te bevelen voor tripjes naar de meren in de omgeving van Villach en Klagenfurt, ook een trip naar Slovenie is zeer de moeite waard naar de omgeving van Bled en het nationale park aldaar. Let op om de camping te bereiken niet naar het dorp, maar net voor het dorp linksaf slaan bij het camping bord met vlagdoek. De camping ligt bij het 1e huis aan de rechterkant.

• Pieter, 02-11-2013

Maak gebruik van de voordeel Karintie kaart

10 vragen over Camping Juritz

• Livvy Willems, 18-08-2018

Uitdagende wandelingen?

Kan iemand mij aangeven of je in dit gebied ook uitdagende wandelingen voor actieve en sportieve kids van 11-13 jaar kunt maken? Met klimmen en klauteren, bergriviertjes en mogelijk zelfs een wandeling met klettersteig?

• Nathalie, 27-03-2017

Plattegrond

Hallo, ik vind geen plattegrond van de camping, heeft iemand een idee? Alvast bedankt !

C de Jong, 29-04-2017

Wij hebben de plattegrond bij camping-eigenaar opgevraagd en kregen deze direct per mail.

• Bauke, 22-01-2015

zwembad

Weet iemand of er een hek rondom het zwembad staat zodat kinderen zonder diploma er niet zomaar in kunnen vallen?

e, 08-02-2015

Nee er staat geen hek om het zwembad en het zwembad is naast de speeltuin. Als je kinderen hebt zonder diploma's is dit niet handig. eventueel zou je een plaats naast het zwembad kunnen vragen daar heb je wel zicht op je kinderen. Let wel op dat voor kleine kinderen er geen ondiep gedeelte is

• De staf spreektDuits, Engels
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Onverwarmd, Zwembad

• Strand faciliteitenCatering aanwezig

• Verblijf voor kinderenNiet gratiis

• Soort gerechtenDuits, Gerechten voor gasten met allergieën, Internationaal, Vegetarisch, Vis / Seafood

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig