Camping Strand Gruber

Met jonge kinderen

Wij komen zeker terug!

Linda
24-8-2018

Wij vonden dit een top camping! Faakersee is een plaatje. Cmping ligt er direct aan. Grootste ligweide van alle campings in de buurt. We hadden een ruime plek. Zag wel wat kleinere plaatsen, maar deze zijn echt niet te klein. In Italie zijn de plekken vaak veel kleiner! De camping ligt tussen de bomen. Dit zie je niet veel meer en vinden wij geweldig. Hierdoor afbakening door de bomen en heerlijk gevoel van in het bos zijn en veel schaduw! Maar zijn ook plaatsen in het open stuk aan het meer. Restaurant vonden we niet echt goed, maar wel genoeg keuze. Sanitair werd regelmatig schoongemaakt. Maar was toch niet altijd schoon, wat door de campinggasten kwam trouwens. 2 slechte douches bij de vrouwen en 2 goede. De slechte gingen in 1 minuut tijd wel 10x van heet naar koud en hadden geen goede druk. Maar ach... het meer maakt alles goed! Was ook wat animatie mogelijk.

Rustige camping met zuiver sanitair!!

van Weert
19-8-2018

Na aankomst was de eerste reactie, waar ben ik terecht gekomen ( een wat rommelige indruk ) Maar na alles opgezet te hebben en een rondje te hebben gedaan tot de conclusie gekomen hier is het goed toeven. De camping is met 140 plaatsen niet groot en de kampeerplaatsen zijn ook niet echt groot bemeten. De sanitairgebouwen zien er netjes uit, ook niet al te groot maar wel zuiver!! Wij hebben de camping gebruikt als uitvalbasis om Karinthië te ontdekken. De camping heeft een eigen ( strand ) bad gelegenheid aan het meer met duiksteiger en ligweide. Het kan wel druk zijn aan het water omdat de locals tegen betaling hier ook gebruik van kunnen maken, maar dit hebben wij niet als storend ervaren. Verwacht van Camping Gruber geen 5* camping, maar een rustige camping met precies wat je nodig heb en niet meer, kamperen tussen de bomen ( veel schaduw) of aan het water.

Ons gezin 2 volwassen 2 kinderen 13 en 14 jaar

Fijne kleine camping

Peter
17-9-2017

Je kunt van te voren geen plaats reserveren. In eerste instantie vonden we dat niet fijn maar toen we aankwamen kregen we drie opties aangeboden. Vriendelijke en behulpzame eigenaren.

Helaas geen animatie voor de kleine kinderen.

Niet voor herhaling vatbaar.

Jacco
23-8-2017

De plaatsen op de camping zijn zeer klein en je staat dus ook heel dicht op je buren.

De plaats die wij toegewezen kregen was veel te klein en hebben daarom om een andere plaats gevraagd.

Campingeigenaren waren zeer aardig en begripvol dus mochten we op een andere iets grotere plaats gaan staan.

Het sanitair werd goed schoongehouden en er liep heel vaak iemand van de schoonmaak.

De Faakersee is zeer mooi en de waterkwaliteit optimaal, ook qua temperatuur.

Maar omdat de plaatsen op de camping zo klein zijn komen wij zeer waarschijnlijk niet terug op deze camping.

De oostenrijkse campinggasten waren over het algemeen niet aardig en beschouwen de camping als hun eigendom.

Wij voelden ons een beetje als indringers. De ligweide en strand zijn helemaal goed.

Hele leuke vakantie aan het meer!

Tanghe
8-8-2017

Wij zaten in een mooie nieuwe stacaravan. Schoon prettig, alles nieuw. Heerlijk rustig zonder auto's voor je neus. Deze staan op het Parkeerterrein naast de Caravans. Mooi groen gras voor je deur en binnen enkele minuten van het meer.

Heerlijk geslapen met goed verduistering en horren voor evt. vliegen of muggen.

Onze jongens. 11 en 8 jaar konden bij het meer lekker zwemmen, vissen, varen en het water was heerlijk warm. Lekker van de steiger afspringen. Ook de fietsen waren mee. Rondje meer, omgeving en Drau route.

Geen animatie nodig, we vermaken ons prima zelf. In de buurt ook mooie omgeving om te wandelen. Nog een pluspunt, avondzon langs het meer op deze camping.

Faaker See Oostenrijk 2017

Jan
4-8-2017

Inderdaad, simpel restaurant, wel vriendelijk. Sanitair niet vaak genoeg schoongemaakt. Te weinig sanitair. Waterdruk in douches slecht instelbaar.

Door parkeren van dagjesmensen, die dus massaal gebruik maken van de camping, was het moeilijk het terrein op te komen. Waterpunt en afvoer alleen bij sanitair.

Goede plaats aan het water.

Nette, aangename camping

Vergote - Neyrinck
25-8-2016

Mooie, schaduwrijke, rustige camping met ruime campeerplaatsen. Minpuntje is het sanitair. Lijkt alsof er te weinig druk op het water zat.

De camping biedt veel schaduw. We stonden net niet in de eerste rij aan het meer, maar konden met een beetje goede wil toch van het mooie uitzicht op het meer genieten. Voor de grotere kinderen van ons was er niet veel te doen, maar gelukkig was er alles wat een moderne puber nodig heeft: Wifi. Deze was dan gratis, het bereik leek ook prima maar 's avonds en bij regen zit iedereen erop en kan je het geen wifi meer noemen.

Minpunt is het sanitair (van in ieder geval het hoofdsanitairgebouw). Goed schoonmaken leek niet aan de orde. Bij de dames schijnt het wisselend geweest te zijn, bij de heren was de douchevloer continu vies met veel haren. Probleem is denk ik de waterdruk die ver te zoeken was. Een lullig straaltje zorgde niet voor het wegspoelen van zand en haren e.d. Wat mij betreft is dit het grootste verbeterpunt. Aan de ligging aan de Faaker See ligt het niet.

goede ervaring!

fam van Zijl
17-8-2015

Deze camping ligt aan een prachtig meer, met een hele ruime ligweide. Opvallend vond ik de rust. Na 22 uur werd het echt stil en 's morgens kon je prima uitslapen. De bomen geven schaduw maar er komt gelukkig genoeg zon doorheen. Het restaurant is eenvoudig maar er is heel veel in de buurt waar je uit kunt kiezen. Wij hadden trouwens een hele mooie ruime kampeerplek! De eigenaren werken hard, zijn geruisloos aanwezig en denken met je mee. Ik vind deze plek een aanrader!

Niet voor herhaling vatbaar

Jan
28-7-2015

We kwamen vroeger regelmatig op doorreis bij camping Gruber, maar afgelopen vakantie daar weer langs geweest, maar blijkbaar nieuwe eigenaars, restaurant is meer veredelde snackbar geworden, alleen wat hamburger en dat soort voedsel, niet meer uitgebreid Oostenrijks zoals vroeger bij Gruber, zijn gelukkig bij naastgelegen camping Anderwald nog wel lekker kunnen gaan eten, in Oostenrijkse sfeer en goede en gezellige service

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Strand Gruber in Faak am See, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Strand Gruber zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.