Reviews over Podersdorf

Nur Unannehmlichkeiten

Josef
    18-8-2018

Wer auf diesem Campingplatz Erholung und Ruhe suchen möchte, ist fehl am Platz. Während die Büroarbeit und Reservierung gut funktionieren, auch die Sanitäranlagen sauber sind, gibt es Probleme bei der Einhaltung der Campingregeln – die auch nirgends besonders ausgewiesen werden.

So wird toleriert, dass Gruppen bereits am frühen Abend betrunken grölen, dann auch in die Nacht hinein.

Was die Nachtruhe betrifft, gibt es kaum Grenzen. Lauthalse Unterhaltung bis 2 Uhr früh, laute Stimmen durch die Nacht, von Ruhe keine Rede.

Da wird am Nachbarplatz erst um 11 Uhr nachts ohne Rücksicht das Zelt für eine größere Gruppe aufgebaut.

Und wo gibt es denn, dass man im Wohnwagen plötzlich von einer Zeltgruppe mit ca. 30 Personen umzingelt ist. Wie ruhig es dann bei der Nacht ist, kann man sich vorstellen, wenn die Zelte bis dicht an den Wohnwagen gebaut sind. Vom Büro wird dies als selbstverständlich hingestellt, man sollte eben mehr Toleranz zeigen.

Reservierte Wohnwagenplätze und Zeltplätze sollten eben getrennt sein. Darauf wird hier nicht Rücksicht genommen.

Inzwischen gibt es bei den Camping-Plätzen Standards, nach denen man sich richten kann. Vom Büro aus den Platz zu managen ist eben zu wenig.

Seit Jahrzehnten fahre ich campen, aber an solche Unannehmlichkeiten gehäuft kann ich mich nicht erinnern.

Prima camping in watersport paradijs

bert_38
    19-8-2014

Een uitgestrekte camping aan het strand van de Neusiedler See. De plaatsen zijn van een redelijk formaat en aan straatjes gelegen. Prachtige plaatsen aan het water met uitzicht over zee, maar dan heb je wel de wind vol op de voorkant! Het enige sanitair gebouw is groot en wordt erg goed schoon gehouden. Afhankelijk van de plaats op de camping kan het wel ver lopen zijn.

Er is een kleine camping winkel op het terrein, maar de grote supermarkten zijn vlakbij. Het dorpje met restaurants en winkels ligt op loopafstand en er is een zeil-/surfschool vlakbij.

Inmiddels is er ook WiFi op de camping beschikbaar.

De Neusiedler See is een waar paradijs voor de watersporter! Het meer is 35 km lang en max 12 km breed. De maximale diepte is 1.80m! Het water is vrij warm en het meest belangrijke; er is altijd wind!

Het klimaat hier is ook erg speciaal voor Oostenrijk. Een hoog aantal zonneuren, hoge temperaturen, en weinig regen.

Fijne camping aan groot ondiep meer.

dickbos_arnhem
    13-10-2012

Goed bereikbare camping in het Burgenland, een vlak deel van Oostenrijk, tegen de Hongaarse grens. Mooi fietsgebied met goed aangegeven fietsroutes.

Na de vriendelijke receptie kom je op een heel groot campingterrein, mooi gelegen aan de Neusiedlersee. De plaatsen zijn redelijk van formaat. De sanitairgebouwen kunnen redelijk ver weg liggen, afhankelijk van waar je gaat staan. De Neusiedlersee wil maar niet diep worden, zwemmen wordt dan ook lastig, maar voor kinderen ideaal. Lekkere grasstrandjes aan het water. Soms staat er een sterke wind en dan is het een paradijs voor surfers en kiters, een prachtig gezicht.

GEEN wifi op de camping en dat is tegenwoordig, zeker voor zo'n grote camping, geen goede zaak.

Campingwinkel met goede broodjes, Geen restaurant op de camping, maar voldoende eetgelegenheden op loopafstand.

En voor de wijnliefhebbers: heerlijk!

Mooie plek

Alex
    8-10-2012

Zeer grote en mooi ingerichte camping langs meer.

Ondanks de 600 plaatsen konden we met moeite een plaatsje bemachtigen voor 1 nacht in een verlengd week-end en bij heel mooi weer. Wel een beetje van de bewoonde wereld verwijderd, maar de rust heeft ook zijn prijs. Heel wat horeca rondom camping.

Leuk huis en uitvalsbasis voor Wenen

miriam de graaf
    13-8-2012

Een prima vakantiewoning voor de prijs. Het ligt dicht bij het meer en ook de winkels zijn niet ver weg. De eigenaar begroet je met veel enthousiasme en om 14.30 uur 's middags werd er een lekker fles wijn open getrokken om onze aankomst te vieren (let wel: wij waren er nog nooit geweest). Ook zijn er fietsen beschikbaar zodat je makkelijk even naar de supermarkt kunt fietsen om wat broodjes te halen. De tuin deel je met het andere vakantiehuisje in dit gebouw. De tuin is niet supergroot maar onze kinderen hadden dat ook niet echt nodig. We waren vaak genoeg op pad om leuke dingen te bekijken.Het strand is van kiezels maar er zijn houten ligbedden en er is gras waar je op kunt liggen. Er is een leuk piertje met vuurtoren en er zijn voldoende restaurants in het dorpje. Met de Neusiedl Card (die je bij je apartement/huis er bij krijgt) heb je gratis toegang tot de strandbaden en sommige zwembaden in de omgeving.

Wij gaan nog een keer terug naar dit huisje.

Podersdorf scoort een 9,5 uit 10, op basis van 2 reviews