Muscat

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Muscat

Reviews over Muscat

• 9Nelma v. Esseveldt21-05-2018

Genoten!

Wij hebben een rondreis gemaakt door het prachtige Oman. Het is zeker de moeite waard. Veel natuur en cultuur en nog niet super toeristisch. De laatste dag een city tour gemaakt door Muscat met een lokale gids. Ik kan hem zeker aanbevelen. Helaas kon hij zelf niet mee maar stuurde zijn collega. Tevoren had hij dit al kenbaar gemaakt aan ons en alles was prima geregeld. Tijdens de tour nam hij telefonisch contact op om te vragen of alles in orde was.

• 9Sfeer in stad
    • 9Stranden

Gereisd met partner in maart 2018

• 8Huub11-03-2016

Heerlijk klimaat; veel te zien

Op familiebezoek met schitterend weer (in januari tussen de 25 en 30 graden C). Woestijn geweest, prachtige sterrenhemel. Bergrit gemaakt met 4X4 zonder asfalt met forse afdalingen. Geitenmarkt gezien Nizwa en nog veel andere plaatsen. Dolfijnen gespot bij derde poging.

• 8Sfeer in stad
    • 8Stranden

Gereisd met vrienden in januari 2016

• 8gezustersheemskerk18-08-2015

Verassende stad

We zijn aangekomen in de haven Mutrah. vandaar zijn we over de boulevard gewandeld naar Muscat zelf. De boulevard is mooi aangelegd en wordt redelijk goed onderhouden. Tijdens de wandeling kom je langs allerlei bezienswaardigheden. Wat ons opviel is de vriendelijkheid van de bevolking. Hoewel we een militair die een poort bewaakte niet op de foto mochten zetten. In de havenplaats is een souq die tot een van de interessantste van Oman wordt beschouwd. Indien u tegen de geuren van vis kan, dan is een bezoek aan de overdekte vismarkt in de haven zeker de moeite waard.

• 8Omgeving
    • 6Stranden

Gereisd met partner in april 2011

• 8gezustersheemskerk05-08-2015

Verassende stad

We hebben een lange wandeling van de haven over een kilometerslange boulevard gemaakt. Tijdens deze wandeling kom je een aantal bezienswaardigheden tegen. Wat opvalt is de vriendelijkheid van de bevolking. Op de terugweg zijn we in een souk geweest, een ervaring op zich.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in april 2011

• 7fagotto gianguido11-11-2014

un posto per scaldarsi dopo lungo inverno

destinazione ottima per bagni, nuotate e sole

Gereisd met partner in april 2010

• 9Rinus14-03-2014

Verrassend interessante stad

Muscat is een verrassende stad met een fraaie ligging tussen de bergen en aan een baai, verrassend om zijn uitgestrektheid en doorkruist door brede wegen die met grasvelden, struiken, bloemen en palmen worden omzoomd waardoor men de indruk heeft dat men in een tuinstad is. De stad heeft een gezellige soek nabij de haven en verschillende forten rond de baai die nog dateren uit de tijd van de Portugese overheersing hetgeen een schilderachtige gezicht is. Ook op cultureel gebied heeft de stad het nodige te bieden, de Sultan Qaboos Grand Mosque is een staaltje pracht en praal omgeven door prachtige tuinen, verder is er het Alam paleis dat een bezoek waard is en de verschillende fraaie moskeeën en enkele musea. Wat verder van het centrum kan men in de wijk Al Bustan ligt op een bloemrijke rotonde een prachtig historisch dhowschip in een kunstmatige vijver midden in een verkeersplein.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in februari 2014

• 9Angelique 15-01-2014

Mooie en idyllische plaats tussen de bergen

Erg mooie plaats midden tussen de bergen. Vriendelijke mensen en leuke straatjes met waanzinnig veel souk´s. Erg mooie natuur en de grote moskee is zeker een bezoekje waard!

• 10Omgeving
    • 10Stranden
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in januari 2014

• 9patrickwinkel24-11-2013

mooie stad

geen hoogbouw, een stad in ontwikkeling, met een hoog welvaart niveau maar waar de oude cultuur nog goed zichtbaar is

• 10Cultuur

Gereisd met partner in oktober 2013

• 9h.saalmink102-11-2013

Genieten in het Midden Oosten

Bijzondere wereld met vriendelijke en behulpzame bevolking

• 6Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 8Stranden

Gereisd met partner in oktober 2013

• 9Cindy21-05-2013

Mooie bestemming

Ik ben 2 dagen in Muscat geweest. De eerste dag ben ik vanaf de haven de corniche afgelopen naar Sultan Qaboos Palace. Een mooie route! Bevolking zeer vriendelijk. De tweede dag een excursie gedaan met een bus naar een vismarkt, Nakhal Fort (erg mooi met de oase er omheen) en daarna naar een warmwaterbron, waar visjes aan je voeten knabbelen. Een heel mooie plek!

Gereisd met vrienden in februari 2013

10 van de 26 reviews gezien