Sevastopol

Sevastopol

We hebben een aantal aanbieders voor Sevastopol voor je op een rij gezet:

Reviews over Sevastopol

• 10Andrey15-12-2015

Geweldige vakantie gehad, top locatie!

Wij zijn met een groepje vrienden geweest. We hebben ons zeer vermaakt. Je kan alles doen, van duiken tot klifspringen. De stranden zijn mooi, mensen zijn vriendelijk. Uitgaansleven is ook echt een aanrader! Je kan zowel elke avond stappen maar er is ook heel veel om te zien.

• 10Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in juli 2014

• 10Andrey06-02-2013

De beste vakantieplek!!

De beste vakantie plek die er is. Het is voordelig het is mooi je hebt alles. Goede hotels goede appartaments mooie boulvaar mooie stranden. Perfecte vakantie bestemming en waarschijnlijk word het over aantaal jaar veel drukker bezocht door nederlanders geloof me!

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Stranden

Gereisd met vrienden in januari 2013

• 8Robbert20-02-2012

Fijne en goedkope vakantie gehad

Samen met mijn vrouw reis ik al sinds 93 twee maal per jaar naar Sevastopol voor vakantie en familiebezoek. Snap dan ook niet precies waar men in andere beoordeling over praat met zwerfhonden ed op de weg. Hardrijden in Sevastopol is bijna onmogelijk vanwege de controles van de politie. Wij rijden altijd veilig met onze eigen auto vanuit Nederland naar en door de stad en omgeving! De straten zijn prima net als overigens op de rest van de krim. Heeft vele monumenten en de gehele stad is oud in de overgang van sovjet naar modern vakantieoord. Omdat het oude hersteld word krijgt het een charme van mooie zuidelijke oorden. Men is vriendelijk en warm. Het eten is uitstekend en vers. De stranden zijn schoon en op vele plaatsen kun je helemaal alleen op het witte strand verblijven. De bezienswaardigheden teveel om te noemen. Onze voorkeur gaat uit naar Sevastopol. Die keus is duidelijk daar we vergelijking hebben met vakanties in Odessa, Sudak, Evpatoria die niet voor herhaling vatbaar zijn

• 9Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in september 2011

• 5nordhavet15-09-2011

op familiebezoek

De reviews kloppen prima maar ik mis toch ook wel de minder leuke dingen die gezegd moeten worden. Ik kom regelmatig op familiebezoek en dan zie je toch meer dan alleen de beroemde 10+

De vele honderden zwerfhonden in de stad en sommigen liggen dood op de weg en worden door het vele verkeer die toch veel te hard rijden over de gigantische slechte wegen vol met gaten nog platter gereden.

Bekende uitspraak in Oekraine is het heeft 2 slechte dingen dat zijn slechte wegen en een corrupte politiek.

Om de paar honderd meter liggen bulten met afval langs de weg Alles wat van ijzer is is tevens zwaar verroest Alles wat geverfd is is tevens zwaar afgebladderd Alle straten waar een afvalbak staat is al leeggegeten door zwervers En de kerken hebben gouden daken.

• 5Omgeving
    • 7Stranden

september 2011

• 9ed mol19-04-2011

een aanrader als je van historie houdt

een plaats met zeer veel historie, krim- eerste en tweede wereldoorlog. een veilige stad, lekker gezond vers eten, veel keuze, uitgaansleven is verdeeld in lagen daar door heel gevarieerd. kozaktravel een zeer goed georganiseerd en helpend reisbureau. veel te zien en te beleven!!! een echte aanrader.

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving

Alleen gereisd in maart 2011

• 8Tanja15-02-2011

Heel mooi met veel geschiedenis en cultuur.

Mooie en gezellige stad met veel te veel te zien en doen voor 1 vakantie. Vele redenen dus om hier terug te komen as zomer. Wij, familie met kleine kinderen konden veel doen en zien zelfs al was het winter. Het is minder koud als in Nederland en de lucht is er heel schoon. Ik heb astma, maar voelde mij na 2 dagen al veel beter. Zeker een aanrader voor de zomer wanneer alles in bloei staat en de vele bomen blad hebben. Sevastopol is een groene stad met vriendelijke mensen mooie monumenten gebouwen en musea. Goedkoop in de restaurants en barretjes en winkels. Makkelijk om naar andere plaatsen te reizen en goed berijkbaar via het vliegveld bij de stad. 1 ding is minder want ik heb mijn man voordurend zijn nek zien breken omdat hij teveel naar de vrouwen keek die bijna allemaal zeer slank zijn en op hoge hakken lopen. Komende zomer krijgt hij een riempje om ;-)

februari 2011

• 8Rinus12-02-2011

Verrassingpakket

Deze voormalige Sovjet marine basis waar tot voor enkele jaren de Zwarte Zeevloot lag afgemeerd is tegenwoordig ook toegangkelijk voor westerlingen en de stad is een verrassing, er staan veel aardige gebouwen, er is veel groen en er heerst een levendige sfeer. In de omgeving kan men de ruïnes van de Griekse stad Chersonesus bezoeken en in het ten oosten gelegen dorp Bakhchysaray zijn de grotwoningen, een holenklooster en sobere Khan's paleis te bewonderen.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2001

• 10LL13-09-2010

GEWELDIG!!

Ik voel me nergens meer thuis dan in Sevastopol, leuke mensen, prachtige stranden, lekker weer, mooi natuur. Als je op vakantie gaat om lekker te ontspannen en een leuke tijd te hebben moet je zeker daar wezen. Het is wel handig om een auto te hebben, zo kun je bij de mooiste stranden komen waar je met het openbaar vervoer niet zou kunnen komen. Sevastopol is echt een fantastishe stad!

• 9Uitgaanslevenn
    • 10Stranden

Gereisd met vrienden in oktober 1990

• 1Kemal20-07-2010

Ya ne budu eshe raz...!!!

11 let ya edu eta gorad... Eshe raz ne budu, potomushto vse raznoe seichas... Nechego ne chistiy uje...!!! Gorad , chelovek , vse ne prosto uje... Kak jalko... Perviy raz kagdo ya bil zdes, mne ochen nravitsya... Nu seichas, nechego...!!!

• 1Sfeer in stad
    • 1Omgeving
    • 1Uitgaanslevenn
    • 1Cultuur
    • 1Stranden

Alleen gereisd in mei 2010

• 7Andrew19-10-2009

Marine historie en meer.

Raar idee hier rond te lopen. Tot 1996 was de stad ‘off-limits’. Alleen speciale vergunninghouders werden toegelaten. Dit vanwege de aanwezigheid van de Sovjet Zwarte-zee vloot. Tot 2017 mag de Russische vloot nog blijven. Daarna moeten ze ophoepelen. Een boottocht door de haven om de Russische en Oekraïnse marine-schepen te zien is dan ook een ‘must’. Overigens heeft de bevolking hier nog veel sympathie voor de grote Russische broer. De stad heeft verder herinneringen (monumenten, musea) aan de Krim-oorlog en WO2. De ruïne van de oude Griekse stad Khersones, buiten het centrum, wordt als bakermat van de Orthodoxe kerk beschouwd. Sevastopol is in een dag te bekijken. In de zomer kan je hier langer verblijven vanwege de stranden. Of als startpunt voor een excursie naar Khan’s Paleis van de Tartaren, grottenstad Chufut-Kale of vissersplaatsje Balaklava met de geheime onderzeebotenbasis.

• 7Cultuur

Gereisd met partner in oktober 2009