• Type accommodatie

• Strand

Loopafstand
  • Type hotel

Reviews over Lviv

Een soort Wenen maar dan authentieker

Anoniem
    26-7-2016

Goed(koop) eten, mooie kerken en een relaxte vibe. Mensen spreken geen Engels.

Heel mooi centrum met armoede in buitenwijken

BelgianTraveller
    2-7-2014

Lviv is een stad waar nog een oude sfeer hangt, een heel mooie stad , maar wel veel armoede buiten het centrum. Zeker een aanrader voor toeristen die van oude gebouwen houden. Mindere aanrader voor mensen die graag monderne dingens zien. Het is zeker wel de moeite waard !

Geweldige stad!

Luuk
    10-6-2014

Met een groep vrienden naar L'viv geweest voor een lang weekend rond pinksteren. Nog nooit zo'n fantastische stad gezien en meegemaakt. Het gehele centrum is historisch en werkelijk fantastisch, met name rondom het Rynokplein en het Danylo Halytsky monument. Alles kan qua onderhoud wel een likje verf en goede beurt gebruiken, maar dat heeft ook weer zijn charme. De bijnaam 'Parijs van het Oosten' maakt het absoluut waar.

Buiten het centrum zijn ook de bekende sovietflats te zien, een mooi contrast wat de stad extra interessant maakt. Alles is erg goedkoop, van alcohol en sigaretten tot eten, kleding en taxi's. Op stap gaan is een schitterende beleving, er zijn veel verschillende clubs en bars, zowel in het centrum als buiten de stad (de grotere clubs met oa. bowlingbanen en karaokebar). De mensen spreken vaak geen tot slecht Engels, maar je kunt je wel redden. De hotels staan bijvoorbeeld ook altijd in het Latijns geschreven

Lviv scoort een 8,9 uit 10, op basis van 28 reviews