Longyearbyen

Vakantie in Longyearbyen

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Longyearbyen

Reviews over Longyearbyen

• 7Renske5423-06-2017

Geweldig mooie uitvalsbasis voor tochten

Het dorpje is klein, rommelig en daar ben je wel gauw uitgekeken. Mooi is het Svalbard museum, bijzonder de vogel hut waar je rustig genietend kunt uitzien over het water. Ook bijzonder de resten van de kolenwinning (nationaal erfgoed) De omliggende bergtoppen met sneeuw zijn indrukwekkend. Wij kwamen hier na een natuurreis georganiseerd door Inezia Tours (i.s.m. de vogelbescherming). Het stuk naar de hondenkennel gaf een mooi uitzicht over het water en de bergen. Er broeden naast de hondenkennel heel veel eidereenden begin juni. Op de thermofrost ook een koningseidereend! Ook bezochten we regelmatig de lagune, waar je o.a. de Noorse stern, ijseenden, kleine jager etc. kon vinden. Vanuit Longyearbyen kun je veel tochten maken. Via de lokale VVV boekten wij een tocht naar de Gletsjer en Barentsburg met de Polargirl (geen foute boot met walvisvlees op het menu). Op de terugweg kregen we een show van een bultrug. De kapitein bleef daar ruim anderhalf uur liggen, een geweldige ervaring.

• 8Cultuur
    • 7Omgeving
    • 8Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2017

• 8E Pot05-09-2016

Geweldige overweldigende natuurschoon !

Het is geen plek om 14 dagen heen te gaan maar in een week is er heel veel te zien en te genieten! Let wel dat het belangrijk is om een geweer mee te nemen buiten de stad want het stikt er van de levensgevaarlijke ijsberen en je kunt als mens niet zo hard lopen als die beren. In Longyearbyen kun je gewoon een geweer huren voor als je er opuit trekt.

• 5Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2016

• 9Jan overmars30-04-2013

Heel bijzondere ervaring

Dit was 1 van de meest bijzondere bestemmingen waar ik ben geweest. Ben 8 april aangekomen en een nacht in pension geslapen. Volgende dag met 8 collega's op snowscooters naar de Pyramiden gegaan, hier 2 nachten in containers geslapen. Geluncht bij onze 3 dutch ladies bij het Nooderlicht. Echt een aanrader met -20 en dan 100 km per uur. Echt te gek.

• 8Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 9Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in april 2013

• 8tigos18-07-2011

Bijzondere plek

Longyearbyen is een plek waar lang niet iedereen komt, maar waar ik het bijzonder naar mijn zin heb gehad. mooie ruige omgeving, weinig mensen en een heel aparte sfeer. Wij waren hier met een groep op een cruiseboot.

• 4Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur