We hebben een aantal aanbieders voor Olden voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Olden voor je op een rij gezet:

Reviews over Olden

Leuk dorpje aan het fjord

Madeleine-C2
    10-12-2015

Via het Nordfjord wat het langste fjord van Noorwegen is kom je in het mooie Innvikfjord waar het dorpje Olden aan ligt. Met een cruise hebben we hier een paar km van het dorpje aangemeerd en op die plek staan ook allerlei souvenirs winkels. Je kan met een treintje naar het dorpje waar een paar leuke kerkjes zijn. Verder heeft het dorpje zelf niet te bieden maar het ligt prachtig bij het fjord en je kan er mooi wandelen. Van hier uit gaat men ook naar de Kjenndalgletscher of de Briksdalsgletscher.

Gereisd Alleenreizend in Wed Jul 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Leuk stadje tijdens cruise naar Noordkaap

Jaap
    5-9-2014

Het Nordfjord is een relatief smal fjord, maar heel mooi om doorheen te varen. Uiteindelijk kom je dan in het kleine plaatsje Olden terecht, waar het cruiseschip aanlegt. De bevolking is helemaal gericht op de ontvangst van toeristen, dus je kunt zowel met een OV-bus als met taxibusjes (€ 45) gemakkelijk de gletsjer Briksdalsbreen bereiken. Ook rijden er diverse sightseeing-bussen en trammetjes rond. Sportieve mensen kunnen zelfs een fiets huren (25 km. enkele reis!).

In het dorp Olden zijn enkele oude kerkjes, o.a. de Olden Gamle Kyrkje uit 1759, met daar omheen een kerkhofje en de nieuwe staafkerk uit 1934.

Gereisd Met partner in augustus 2014

Prachtig plaatje

Jaymee
    25-8-2013

Wat een prachtig landschap richting de gletsjer zeg. De gletsjer is ook zeker de moeite waard. Onderweg naar de gletsjer loop je langs watervallen en eentje die heel hard gaat en waar je langs loopt, dus je kan nat worden

Gereisd Met partner in augustus 2013
Olden scoort een 8 uit 10, op basis van 9 reviews