Vakantie in Flåm

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Flåm

Reviews over Flåm

• 9Hans Huis in t Veld13-01-2018

Geweldig

Prachtige omgeving, mooie uitzichten. Lekker eten, lieve mensen

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in mei 2017

• 6Karin23-06-2017

Flamsbana zonder van je geld.

Met het Flamsbana treintje naar 844 m hoogte is zonde van je geld. De € 40,00 voor een enkele reis is het niet waard. Het spectaculaire wat er belooft wat hebben wij niet gezien. Als je een reist door Noorwegen dan heb je mooier natuurschoon gezien. Er is 1 mooie waterval tijdens de reis en daar stopt de trein. Alle passagiers (350 stuks lees vooral brutale japanners) hebben dan 5 minuten de tijd om foto's te maken. Hilarisch om te zien. Terug hebben wij de route met mountainbikes gedaan. Dit was wel schitterend. Je hebt nu de tijd om van alle rust e natuurschoon te genieten. Het eerste gedeelte is wat rotsig waardoor je een stukje met lopen maar de 21 haarspeldbochten naar beneden is kicken.

• 4Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in juni 2017

• 1Jet27-07-2016

Een zeer slechte ervaring met excursie organisatie

Vandaag, 27 juli 2016, zijn we om half 10 op weg gegaan van Voss naar Flam. We hebben via het vvv in voss voor ons hele gezin kaartjes geboekt en betaald. De prijs was nok1660 voor alleen het treintje. Ongeveer €180. Nu bleek vanmorgen dat de enige weg naar Flam was afgesloten vw rotsblokken op de weg. We konden de trein niet meer halen en zijn teruggegaan naar het vvv om de reis te verplaatsen naar vanmiddag. We waren er om half 11. We moesten bellen met de organisatie en daar kregen we te horen dat annuleren of omboeken niet mogelijk was omdat we te laat zouden zijn. Geen restitutie. Nou jaa! We waren al vanaf half 11 aan het bellen. Bij de vvv deden ze er alles aan om te helpen, maar het mocht niet baten. Meedenken en omboeken: ho maar. Echt zeer klantonvriendlijk! Tip: pak de trein en ga niet met de auto naar Flam, dan ben je ws gewoon op tijd.

• 1Uitgaanslevenn
    • 1Cultuur
    • 1Omgeving
    • 1Sfeer in stad
    • 1Zorg voor natuur

juli 2016

• 8Madeleine-C214-12-2015

Erg toeristisch

Flåm ligt aan het eind van het Aurlandsfjord een zijfjord van het lange Sognefjord. In het kleine dorpje wonen ca 500 mensen en is bij het station helemaal ingericht voor de vele toeristen die hier komen voor de treinreis met de Flamsbana naar het Myrdal en het fjord. Het lijkt wel of de souvenirwinkels en restaurantjes gedeeltelijk op een houtensteigers zijn gebouwd. Ook is er het Flamsbana museum. Het dorpje zelf ligt grotendeels aan de andere kant van de rivier en is leuk om naar toe te wandelen. Er gaat ook een toeristentreintje door het dorp.

• 4Cultuur
    • 10Zorg voor natuur

Alleen gereisd in juli 2015

• 8meifem13-11-2015

Waterval

Erg leuk om met het treintje de flambaan te doen. Onderweg is een hele grote waterval , waar het treintje stop . Je ziet dan een danseres dansen boven bij de waterval , en ze zingt dan . Geweldig om te zien. Het is zeker de moeite waard om deze tocht te doen.

• 8Cultuur
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in juli 2015

• 7guido05-09-2015

toeristisch leuk

Erg klein en toeristisch dorpje. Geweldig gelegen aan de monding van het fjord omgeven tussen de bergen en watervallen.

• 4Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2015

• 8M. De Haan28-07-2015

Klein dorpje middenin prachtige natuur

Flam ligt aan de doorgaande weg en er komen bijna dagelijks grote cruiseschepen aan. In flam zelf is weinig te doen, maar de natuur maakt het goed

• 7Sfeer in stad

juli 2015

• 8Istatwetta28-05-2014

Dorpje met een kleine haven in het Sognefjord

Flåm is gelegen in het binnenste deel van de Aurlandsfjord, een zijrivier van de 204 kilometer lange en tot 1308 meter diepe Sognefjord. De Aurlandfjord staat op de Lijst van Werelderfgoed van UNESCO. De Flämrivier komt met geweld van de bergen af, creëert diverse watervallen en stroomt tenslotte uit in de Aurlandfjord. Vanuit Fläm kan je met een treintje door het Flämdal naar het hoogplateau rijden. De aanleghaven Fläm stelt niet veel voor: buiten het treinstation zijn er enkel wat hotels en souvenirwinkels.

• 5Cultuur

Gereisd met partner in mei 2014

• 7Wendy02-09-2013

Jammer van de cruiseschepen

Jammer dat je steeds 'last' hebt van de cruiseschepen met al die ladingen mensen. Het komt maar weinig voor dat je het 'dorpje' voor jezelf hebt.

• 6Cultuur

Gereisd met partner in juli 2013

• 9Rob03-07-2013

Fantastische bezienswaardigheden

Flam is een piepklein plaatsje met een haven ad Aurlandfjord. De toeristen komen met bussen en cruiseschepen vol elke dag om 2 dingen te doen: met het treintje naar Myrdal en om de fjorden te bekijken (werelderfgoed). Verder kan je ook een schitterende autotocht naar Laerdal maken en dan bv door de 24,5km lange tunnel terug. Het dorpje Flam heeft een heel mooi kerkje

• 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2013