We hebben een aantal aanbieders voor Flåm voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Flåm voor je op een rij gezet:

Reviews over Flåm

Flamsbana zonder van je geld.

Karin,
    23-6-2017

Met het Flamsbana treintje naar 844 m hoogte is zonde van je geld. De

€ 40,00 voor een enkele reis is het niet waard. Het spectaculaire wat er belooft wat hebben wij niet gezien. Als je een reist door Noorwegen dan heb je mooier natuurschoon gezien. Er is 1 mooie waterval tijdens de reis en daar stopt de trein. Alle passagiers (350 stuks lees vooral brutale japanners) hebben dan 5 minuten de tijd om foto's te maken. Hilarisch om te zien.

Terug hebben wij de route met mountainbikes gedaan. Dit was wel schitterend. Je hebt nu de tijd om van alle rust e natuurschoon te genieten. Het eerste gedeelte is wat rotsig waardoor je een stukje met lopen maar de 21 haarspeldbochten naar beneden is kicken.

Gereisd met vrienden in juni 2017

Erg toeristisch

Madeleine-C2,
    14-12-2015

Flåm ligt aan het eind van het Aurlandsfjord een zijfjord van het lange Sognefjord. In het kleine dorpje wonen ca 500 mensen en is bij het station helemaal ingericht voor de vele toeristen die hier komen voor de treinreis met de Flamsbana naar het Myrdal en het fjord. Het lijkt wel of de souvenirwinkels en restaurantjes gedeeltelijk op een houtensteigers zijn gebouwd. Ook is er het Flamsbana museum. Het dorpje zelf ligt grotendeels aan de andere kant van de rivier en is leuk om naar toe te wandelen. Er gaat ook een toeristentreintje door het dorp.

Gereisd alleenreizend in juli 2015

Waterval

meifem,
    13-11-2015

Erg leuk om met het treintje de flambaan te doen.

Onderweg is een hele grote waterval , waar het treintje stop .

Je ziet dan een danseres dansen boven bij de waterval , en ze zingt dan .

Geweldig om te zien.

Het is zeker de moeite waard om deze tocht te doen.

Gereisd met vrienden in juli 2015

Dorpje met een kleine haven in het Sognefjord

Istatwetta,
    28-5-2014

Flåm is gelegen in het binnenste deel van de Aurlandsfjord, een zijrivier van de 204 kilometer lange en tot 1308 meter diepe Sognefjord. De Aurlandfjord staat op de Lijst van Werelderfgoed van UNESCO. De Flämrivier komt met geweld van de bergen af, creëert diverse watervallen en stroomt tenslotte uit in de Aurlandfjord. Vanuit Fläm kan je met een treintje door het Flämdal naar het hoogplateau rijden.

De aanleghaven Fläm stelt niet veel voor: buiten het treinstation zijn er enkel wat hotels en souvenirwinkels.

Gereisd met partner in mei 2014

Fantastische bezienswaardigheden

Rob,
    3-7-2013

Flam is een piepklein plaatsje met een haven ad Aurlandfjord. De toeristen komen met bussen en cruiseschepen vol elke dag om 2 dingen te doen: met het treintje naar Myrdal en om de fjorden te bekijken (werelderfgoed). Verder kan je ook een schitterende autotocht naar Laerdal maken en dan bv door de 24,5km lange tunnel terug. Het dorpje Flam heeft een heel mooi kerkje

Gereisd met partner in juni 2013
Flåm scoort een 7,3 uit 10, op basis van 20 reviews