Camping Lunde

8Fantastisch

Noorwegen, Sogn og Fjordane, Aurland

Op vakantie geweest naar Lunde?

8Fantastisch

• 7.6Staat v/h sanitair

Meer camping info

8 reviews over Camping Lunde

• 8Hans16-07-2016

Rustgevend deze camping.

Het stromend water kan voor sommigen lastig zijn. Maar in de camper hadden wij er totaal geen last van. En van het beetje geruis slaap je nog lekker ook. Je mag staan waar je wil en er is genoeg ruimte voor iedereen. Het is wel een doorgaande camping de meesten blijven maar 1 nacht staan om vervolgens weer door te trekken. In het dorpje kun je al je boodschappen doen ongeveer 1 km verderop. Wij betaalden 420 nkr voor twee nachten met de camper met twee personen zonder stroom.

Gereisd met partner in juli 2016

• 10Ingrid17-01-2016

Fantastisch!

Zoek een plekje aan het water en niet bij de weg! Er werd toen gewerkt aan de weg en 's nachts kwamen er veel vrachtwagens voorbij. Bij water geen last van gehad, alleen stromen van het water, erg rustgevend. Prachtig uitzicht aan het water. Goed sanitair! Klein winkeltje! Aardige campingbaas, die van alles voor je regelt! Rustig gelegen, niet al te grote camping. Vlakbij Flam!

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in augustus 2015

• 6Tina Schooneman14-09-2015

Voor op doorreis prima

Lunde camping was onze derde stop in onze rondreis. De weg ernaar toe kan over de bergpas of door de langste tunnel van Europa. Wij hebben voor de eerste gekozen. Wij kwamen van Sognedal. Die route was adembenemend mooi! Lunde camping ligt dicht bij Flam, en daardoor niet heel goedkoop voor wat je krijgt. Wij hadden huisje 10. Een piepklein huisje met in 1 ruimte alles. Dat is met kinderen niet ideaal. Op zich compleet, bedden (vast aan de muur dus weinig gekraak), beddengoed, koelkast, kooktoestel en keukengerei. Camping ligt aan een rivier, maar huisjes niet direct. Direct achter de rivier ligt een vrij drukken doorgaande weg met veel vrachtverkeer. Dat hoor je wel. Wat er aan ontbrak waren stoelen en tafel voor buiten en een watertank (wij hadden het mee). Sanitair is ok. Wat erg leuk is om te doen is naar Birgund (staafkerk) en de wandeling op de Kingsroad. Daarheen zijn we door de tunnel gegaan. Ook een belevenis. 3 nachten gebleven en dat was meer dan genoeg.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 8Jan27-09-2012

Fijne rustige camping.

De camping is heerlijk rustig de plekjes langs het water zijn goed horizontaal, de sanitaire voorzieningen piekfijn in orde en last met but least, een goede en gratis WiFi verbinding. Aardige mensen hier. Prima verbinding met achterland. Ook voor campers is het goed geregeld allemaal. De 24 km lange Lӕrdaltunnel ligt bijna om de hoek. Die is al een belevenis op zich.

Gereisd met partner in juni 2012

• 8Sissy18-08-2011

Prachtige ligging

Lunde camping ligt prachtig tov de highlights in de ze regio. Camping ligt tussen 2 wegen, de ene is E16 van Oslo naar Bergen. Daar razen de vrachtwagens dag en nacht overheen. Hoewel het voor NL begrippen geen drukke weg is. De andere is de weg naar het dorp Aurland. Aurland is een pareltje aan de fjord. Leuk wandeling van 1,4 km lopen vanaf de camping over een asfaltpad wat met kleine kinderen ook goed te doen is. De Fjord 1 heeft er een stopplaats. Er zitten 2 goede supermarkten met 6 dagen per week 's morgens warm brood. De woeste rivier langs de camping is gevaarlijk voor kinderen, hoewel ze er niet zomaar bij kunnen, moet je ze constant in de gaten houden. De hut: wel erg retro, dwz ernstig aan renovatie toe. Pannen passen geen van 3-en samen op de kookplaat, geen veger in de hut, smerige dekbedden en kussens (die op ons verzoek zijn gewassen), gammel meubilair, dun stuk polyether uit de 80-er jaren om op te slapen etc. Afgezet tegen de prijs van 550 NOK kan dat dus wel beter!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 8Fam. Prinsen30-07-2011

Gezellige kameerhutten!

De camping is klein, ligt wel tussen 2 doorgaande wegen in maar daar heb je geen last van. Riviertje aan grasveld, waar kinderen kunnen spelen. Kampeerhutten zijn klein maar erg knus en sfeervol. Erg fijn is het afdak boven de veranda waardoor je in de regen toch buiten kunt zitten. Supermarkt dichtbij, waar je 's ochtends vers brood kunt halen. Dorpje zelf ligt aan de fjord. Wij hebben uitstapjes naar Flam gemaakt (met de trein naar boven en tot halverwege terug gewandeld, wat erg mooi was, 10km), naar Nigardsbreen (2 uur enkele reis maar zeker de moeite waard, ook onderweg) en we hebben gecanoed op de fjord. Camping is een aanrader voor wie echt van kamperen houdt!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 8Wim Vanthienen31-07-2009

Mooie camping langs een riviertje

Langs “Snøvegen”, tussen kruising E16 en Aurlandsvangen-centrum Geen afgebakende plaatsen. Klassiek, kraaknet sanitair. Douche met muntstukken (10 NOK). Ruime keuken. Wasmachine en droogkast. Meerdere trekkershutten. Overnachting + elektriciteit = 200 NOK (juni 2009). Betaling mogelijk met credit card Gratis Wifi op het terrein. Geen TV-ontvangst met schotelantenne. Beperkte kabelaansluiting mogelijk.

Gereisd met partner in juni 2009

• 8Karin02-02-2008

Tijdens auto rondreis door zuid-west noorwegen ook een aantal dagen deze camping aangedaan. Prima, centrale ligging en redelijk klein. Vlakbij Flam, waar ook een camping is. Maar die camping is veel grootser, commercieel-ogender, massaler. Dit is een redelijk kleine camping en prima gelegen. Vanuit hier is Flam dichtbij, de prachtige aurlandsvegen (mag je niet missen) komen hier uit en vanuit hier kun je ook prima naar Hol/Gol. Camping is schoon, niet bijzonder ofzo, maar gewoon schoon en wat ik al eerder schreef, niet zo groots. Ligt vlakbij bij de weg die van Flam naar Aurland gaat, maar daar heb je geen hinder van. Verder ligt camping aan een beekje, omsloten door bergen en watervallen.

Gereisd met vrienden in augustus 2007

Camping Lunde info