Camping Preikestolen

Camping Preikestolen
6,1

54 reviews over Camping Preikestolen in het Nederlands

Alleen de ligging is een pluspunt

Sandra van Riet
19-9-2018

+ Prachtig gelegen onderaan het startpunt van de Preikestolen

+ vriendelijk personeel (ook nederlandstalig)

- duur

- heel slecht en vies sanitair

- erg rumoerig (in de hele vroege ochtend was het al heel druk op de camping)

- amper een speeltuin voor de kinderen

Goede uitvalsbasis bezoek preikestolen

Henk Zwagerman
24-8-2018

Camping voldoet prima voor een bezoek aan de preikestolen. Nederlands personeel helpt je op een aardige manier, verse broodjes ,eetgelegeheid etc. Sanitair voldoet, maar door de drukte niet altijd voldoende en/of schoon. Apart camper gedeelte zag er niet uit, maar camperaars vinden dat blijkbaar prettig. Gedeelte voor tenten en caravans is mooier. Voor ons zeker niet de mooiste Noorse camping, maar voor een bezoek aan de preikestolen is dit een prima uitvalsbasis.

Uitstekende gelegen voor de Preikestolen!

Bram Wagemans
23-8-2018

Camping gelegen aan de Preikestolvegen, de weg die je zo'n 4km verderop naar het beginpunt van de wandelroute naar de Preikestolen brengt. Een redelijk grote camping voor Noorse begrippen. Voldoende ruimte voor campers, caravans en tenten. Camping voorzien van restaurant, souvenierswinkel en enkele levensmiddelen. In de ochtend zijn er ook vers gebakken broodjes verkrijgbaar. Er is 1 sanitair gebouw, welke wordt ondersteund met noodgebouwen. Dit kan nogal drukbezocht zijn als het druk is op de camping. Maar verder van alle gemakken voorzien. Er zijn 2 buslijnen die je van de camping naar het beginpunt van de Preikestolen brengen. Een retourtje voor 2 volwassenen is net zo duur als de parkeerkosten bij het beginpunt.

Niet meer naar deze camping.

Linda
13-8-2018

Handig dat je vlakbij Preikestolen bent, er stopt een bus om naar dorp of Preikestolen te gaan. Niet handig is dat er geen kookgelegenheid is. Er zijn roestige grillpalen buiten, daar wil je geen eten op klaarmaken. Wegens brandgevaar mocht dat trouwens ook niet. Servicegebouw ligt aan het begin van de langgerekte camping. Toiletten en douches zijn niet schoon.

Prima uitvalsbasis

Jelle
5-9-2017

Omdat ik samen met vrienden de Preikstolen wilde lopen en Stavanger wilde bezoeken deze camping genomen uit uitvalsbasis. Het is een erg natte camping, maar dat is normaal in dit deel van Noorwegen. Het sanitair was prima, zeker als iedereen het netjes achterlaat. De ruimte bij de receptie was heerlijk om op te warmen tussen de buien door of in de avonden. Het personeel was uiterst vriendelijk. De prijs/kwaliteit verhouding volstond.

Nooit meer

Henk
25-8-2017

Ligging voor preekstoel perfect voor de rest nooit weer

Overvol slecht en zeer nat terrein niet geschikt voor tenten

De duurste camping na 3 weken Noorwegen

Sanitair slecht en vies en niet toereikend voor de grote van de camping

Geen kookgelegenheid voor tenten

Nooit weer

Prima camping

B
14-8-2017

Ben verbaasd over de negatieve reacties hier, prima camping voor een bezoek aan de Preikestolen. In Noorwegen zijn veel campings pruttig na regen, dus daar is deze camping geen uitzondering in en op veel campings is niet eens wifi. Hier wel douches zonder muntjes. En broodjes 's morgens. Prima!

Heel mooie camping en dicht bij de Preikestolen

Hendrik Katuin
4-6-2017

Als je in het hoog seizoen op een camping komt en er zoveel mensen komen en gaan kun je niet verwachten dat de toiletten altijd schoon, zijn als mens zijnde even achterom kijken als je de wc of douche verlaat het is soms erg zoals die soms worden achtergelaten.

Wij hebben er drie dagen met heel veel plezier gestaan, en de Preikestolen op geweest

Wat een modder!

Kampeerster met tent.
13-2-2017

De ligging is prima voor het bezoeken van de Preikestolen. Het sanitair zou mooi kunnen zijn maar te weinig. Wel heeft men units bijgeplaatst. Het is een groot en ruim terrein met een romantisch meertje. Het personeel is aardig en er wordt Nederlands gesproken. Stavanger is goed bereikbaar via de pont bij Tau. Laat de auto maar in Tau staan. Maar toen wij er waren was het al geruime tijd slecht weer met veel regen. Het terrein is slecht gedraineerd en er stond een laag water van plaatselijk meer dan 10 centimeter ook op de delen waar je moet kamperen. Grote campers hebben toegang tot de grasvelden en rijden het stuk. Daardoor ontstaan er grote stukken modder, dikke vette klei. Wij stonden op een soort heuveltje rondom in het water. Leuk verhaal voor aan de koffietafel terug op het werk maar ter plekke toch minder leuk. Het is wel Noorwegen (dus zijn voorbereid op slecht weer) maar ik heb toch ook campings meegemaakt waar het beter georganiseerd was. Daarbij was het ook geen goedkope camping.

Prima camping

Wilma
26-9-2016

Mooie camping, heel aardig (Nederlands) personeel dat alles voor je doet, restaurant met lekkere simpele menu's .

Veel douches, soms een beetje vieze vloeren maar wat wil je ook als het constant regent.. daar kun je natuurlijk niet tegen schoonmaken.

Fijn dat je een eigen plekje uit kan zoeken.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Preikestolen in Jørpeland, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Preikestolen zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.