Jotunheimen nasjonalpark

Jotunheimen nasjonalpark

9.3Fenomenaal

26km van centrum

Op vakantie geweest naar Jotunheimen nasjonalpark?

• 10Jan Paul09-05-2018

Indrukwekkend en divers, de alpen van Noorwegen!

Wat een prachtig gebied is de Jotunheimen! We werden getipt om de RV55 te rijden, een bergpas dwars door het berggebied. Omdat we vroeg in het seizoen waren lag er overal nog sneeuw, maar waren de wegen goed begaanbaar. Hier gaan we zeker vaker naartoe! Tip: als je weer richting huis gaat, neem dan de RV51 terug. Ook een schitterende route langs de andere zijde van het berggebied.

juni 2017

• 9Rob26-06-2013

Schittrend park

We zijn er over de R55 doorheen gereden. Die R55 is een Nationale Toeristische Route en is werkelijk schitterend. De Jotunheimen zijn 1140 km2 groot en is een nationaal park. Er komt een bijzondere flora voor.

Gereisd met partner in juni 2013

• 10fam_klaver14-10-2012

Mooi, mooier, mooist

Wat een prachtige park. Het uitzichten zijn geweldig. Erg rustig op de weg. Neem een picknik mand mee en je kan zo de hele dag doorbrengen!

juli 2006

• 8Conny21-05-2012

schitterende natuur

In Jotunheimen Nasjonalpark vind je prachtige natuur met hoge bergen, rivieren, meren en gletsjers. Je kunt er schitterend wandelen en genieten van de flora en fauna van het hooggebergte. Als je wilt zijn er trekkershutten om te overnachten zodat je een meerdaagse tocht kunt maken. Ook kan er in de zomer nog geskied worden.

Gereisd met partner in juli 2002