Chalet Aurdal Fjellpark Valdres

• 9.8Hoeveelheid ruimte

Chalet Info

• Sauna
Meer chaletinfo

We hebben een aantal aanbieders voor Aurdal Fjellpark Valdres voor je op een rij gezet:

35 reviews over Chalet Aurdal Fjellpark Valdres

• 9Hester08-08-2011

zeer rustig en mooi gelegen park

Wij zijn hier in juli 2011 4 nachten geweest. Het is een erg rustig park met zo'n 25 huisjes. We vonden het een prachtige plek. Het park ligt bijna bovenop een berg van ongeveer 1300 meter hoogte. Bovenop de berg komt een skilift uit en staat een accommodatie waar in de winter iets gedronken en geslapen kan worden. De naam van de accommodatie is Utsiktpunkten (als ik het me goed herinner) en in de zomer is het er hemels. Wat een prachtig uitzicht (bij goed weer). Je kijkt helemaal weg naar het Hemsedal en Jotunheimen. In de omgeving zijn erg mooie wandelingen naar de omliggende bergtoppen te maken, onze kinderen van 10 en 12 vonden dat gelukkig ook erg leuk om te doen. Gelukkig hadden we wel bergschoenen voor ze aangeschaft, je loopt veel over rotsen en het hoogteverschil is soms best aardig. We zijn ook 1 dag Jotunheimen ingereden. We hebben daar niet gewandeld, maar de uitzichtpunten langs de weg waren echt schitterend. We hadden wel mazzel met het weer.

Met oudere kinderen

• 9Rianne08-08-2011

Schattige blokhut en mooie omgeving

Vrijstaande 3 kamerwoning. Juni 2011. Het huisje is een schattige blokhut van robuust hout en is gelegen bovenop een berg (20 NOK tol om naar boven te gaan). In de winter is dit een skigebied en de stoeltjeslift ligt direct naast het bungalowpark. Het huisje is erg netjes met 2 slaapkamers, een woonkamer met keuken (o.a. vaatwasser en oven) en een badkamer. In de badkamer zit ook een sauna die we eigenlijk een beetje tegen vonden vallen (klein). Wat wel erg leuk is dat er buiten een veranda aanwezig is met zitgelegenheid waardoor je lekker beschut kan zitten. Helaas hadden we bij onze bungalow niet zo'n mooi uitzicht als anderen hier beschrijven ;). Wel heel vriendelijk personeel en de verse bloemen op tafel bij aankomst waren een leuke verrassing. Tips in de omgeving zijn Langedrag Natuurpark (inheemse dieren zoals wolven, elanden en rendieren en grote kinderboerderij), Valdres Folkemuseum (grote verzameling historische gebouwtjes), de vikinggraven en runesteen (Einangstone) in Einang

• 9Maja25-07-2011

Zeer gastvrij

We kwamen wat later aan. Daarom hing er een briefje bij de receptie: Welkom, de sleutel zit in de deur van uw huisje. Ja, dat kan daar! In het appartement waren de lampjes aangedaan in de vertrekken die wij nodig hadden. We hadden namelijk veel te veel kamers (luxe probleem) Op de salontafel stond een vaas met boterbloemen en margrieten. Dat was nog eens een welkom! We waren er vier nachten. Niets dan lof. Marit de eigenaresse is een schat, geduldig legde ze ons de mooiste wandelplekken uit. Ook informeerde ze naar waar we al geweest waren in Noorwegen. Deze vrouw houdt van haar vak en van haar land. Ze behandelt haar gasten zoals je als gast behandelt wilt worden. Huisje top. locatie top. Mooi wandelgebied. Vast ook mooi in de winter.

• 10Bart en Nadine14-07-2011

Zeer gastvrije en mooie locatie

We hebben 4 nachten een mooi appartement gehad met prachtig uitzicht over het dal. Vooral de vriendelijkheid van de eigenaresse Marit was echt geweldig. Altijd had ze wel tijd om een praatje te maken en ze was ook erg behulpzaam en informatief. Het appartement zelf was ook heel erg netjes en van alle gemakken voorzien inclusief sauna. Als we ooit terug gaan naar Noorwegen, dan komen we ook zeker weer hier terug!!! We voelden ons hier echt thuis!

Omgeving: We hebben in Jotunheimen de beroemde Bessegger gedaan. Deze viel erg tegen aangezien je sommige stukken echt op een heel smal stuk rotsen moet beklimmen. Is dus geen gewone wandeling, maar vereist ook veel klimwerk. Als je hoogtevrees hebt is dat echt een afrader. Is dit niet zo en ben je lekker sportief, dan is het helemaal geweldig! In de buurt zijn ook vele mooie wandelingen te maken en je kunt er lekker vissen. In Fagernes (15minuten) kun je eventueel goed winkelen en zit grotere supermarkt.

• 8Henk en Carla de vries07-07-2011

Fantast Che plek

Wij zaten in een appartement op de 1e etage. We hadden hierdoor een fantastich uitzicht. De meiden van de receptie waren zeer vriendelijk en verschafte ons alle informatie over de omgeving. Zeer mooie wandelingen te maken in de directe omgeving van het park.

• 8Diane7815-01-2011

prachtig appartement

Hier hebben wij 4 overnachtingen gehad. Was eigenlijk te kort. Het was super mooi appartement. Het appartement zit erg hoog en we hadden uitzicht op Aurdal en het grote meer er onder. We hadden aan appartement voor 9 personen voor ons gezamenlijk. Er zat zelf's nog een sauna in. De mensen die op dit appartement complex zitten zijn bijna niet aanwezig, maar als ze er zijn willen ze echt alles voor je doen. De kleding wordt voor je gewassen en de volgende morgen bij je appertement neergelegd.

• 10ellie20-12-2010

voor herhaling vatbaar ,is gewoongeweldig

het is een sfeervolle woning ,we gaan nu voor de tweede x weer. We zyn 14-5-1o geweest hadden toen zon en sneeuw geweldig toch. elanden gezien. geweldige natuur .

• 9Jack26-08-2010

Chalet op top van de wereld

Luxe blokhut voor weinig geld. Compleet, gezellig ingericht 3-kamer chalet, met privé-sauna. Ligging op 1000 meter: zeer rustig, maar grote kans dat het fantastische uitzicht door laaghangende bewolking wordt belemmerd. Ook te hoog voor het grofwild. Park ligt aan het einde van de grotendeels onverharde tolweg, het strekt tot aanbeveling vóór het verblijf in het dal alle boodschappen te halen. Laten halen is prijzig. In de omgeving veel wandel- en mountainbike mogelijkheden. Geen entertainment. Op het park mogelijkheid tot kledingwassen + drogen.

Op slechts enkele uren van Oslo geleden is dit ook goed te doen voor een kortere vakantie.

Alleenreizend

• 9Nienke24-08-2010

Veel mogelijkheden

Dit park ligt bovenop de berg en is goed te bereiken. Wij zaten in een werkelijk schitterend huis, prima ingericht, zelfs een sauna! Slaapkamer is zelfs chique te noemen, maar wel in noorse stijl. Keuken is wat krapjes. Vanaf het park zijn prima wandelingen te maken in een mooie omgeving. Wij hadden nog wel wat langer willen blijven! Voor de kinderen is er niet veel vertier: er is wel een speeltuintje, maar dat is hard aan renovatie toe. Het voetbalveldje was voor ons gelukkig genoeg!

Bij de receptie, die trouwens maar tot half 5 open is, kun je een kaart met wandelingen krijgen. O ja: internet is mogelijk tegen betaling!

Met jonge kinderen

• 8Familie V.20-08-2010

Mooi gelegen, kind vriendelijk en zeer gastvrij

Wij werden vriendelijk ontvangen door Erika en Marit. Wij arriveerden om 18.00 en de receptie was speciaal langer voor ons open gebleven. Dat noem ik nog eens gastvrij. Wij kregen nr 13. De grootste met uitzicht op speeltuintje en een klein vijvertje waarin de kids met een bootje mochten varen. Het huisje zelf is ietwat gedateerd maar wel schoon. Als er iets zou zijn om te klagen dan moeten het de bedden zijn, die waren erg aan de zacht kant. Het park maakt deel uit van een ski gebied, het is +/- 10a12 minuten naar boven rijden. Als je niet iedere dag op en neer wilt rijden voor je boodschappen dan nemen de meiden van de receptie dit graag voor je mee. Ook werd er geholpen met een boeking voor een boottocht vanuit ons volgende verblijf. Wij maakten met de kinderen een wandeltocht gemarkeerd met blauwe stenen. Wij hebben er 302 geteld. Ondanks de regen die dag een leuke afleiding. Fagernes is een leuk plaatsje met div. winkels en terrasjes. Rond wandeling naar prieeltje is een aanrader

Met jonge kinderen

2 tips over Chalet Aurdal Fjellpark Valdres

• Eddy en Marjon de Groot, 14-07-2014

Houd rekening met de tolweg (toegangsweg) naar het park. De tol bedraagt 20 Noorse kronen per keer. Voldoende te doen in de omgeving, als je houdt van wandelen of van de natuur. Met de auto zijn veel plekken te bereiken. En als je niet weet wat te doen heeft de gastvrouw altijd een tip op maat!

• lenie en cor van seeters, 17-08-2012

De enige tip die wij willen geven is ga als je naar beneden gaat voor een mooie toer of wandeling gelijk langs de winkel zodat je maar een keer per dag tol hoeft te betalen om boven te komen.

0 vragen over Chalet Aurdal Fjellpark Valdres

Chalet info