Camping Sæbø

Kleine hotels
Camping Sæbø
7,8

17 reviews over Camping Sæbø in het Nederlands

Prachtige ligging, maar wat druk en vol

Pleunemans
30-7-2018

Prachtige ligging, maar erg vol in zomervakantie. Wij troffen een wat onvriendelijke jongen bij de receptie, die klaagde over de drukte, dat we maar moesten zoeken naar beschikbare elektriciteit en dat hij er bij voorbaat niks aan kon doen als er weinig plek zou zijn. Inderdaad, de mooiere plekken hadden geen ruimte meer bij de elektriciteit, ook niet met 50m kabel. Uiteindelijk prima plekje gevonden, maar voor tenten is niet alles handig qua ondergrond (scheef). Het meer is prachtig, maar ijskoud en niet zwembaar. Sanitair is prima, maar niet altijd schoon en fris. Speeltuintje is leuk. Broodjes te bestellen bij receptie. We hadden ons verheugd op deze camping, maar zijn korter gebleven dan gepland. Het was voor ons wat te druk en vol. Natuurcentrum ligt op 500m afstand, leuk om te bezoeken.

We waren hier een paar dagen tijdens onze rondreis door Noorwegen met onze zoon (bijna 10) en dochter (7). Prima en nette camping. We zaten in de grote hut (33m2). Lakenpakket moet je hier echt zelf meenemen. Ze hebben alleen een 1 persoons papieren "weggooi" lakenpakket te koop. Het is te doen, maar echt gelukkig wordt je er niet van, zeker niet met een 2 persoonsbed... De camping is ruim. Met speeltuin incl. grote trampoline waar de kids elkaar treffen. We hebben hier geen Nederlandse kids getroffen, wel veel Duitse kids. Zwemmen in het meer is toch wel voor de "die hards". De camping is een goede uitvalsbasis om de Hardangervidda te ontdekken. vrijwel tegenover de camping loopt een weggetje naar deze hoogvlakte. Je blijft dan een beetje aan de zijwand, waar we echt een leuke wandeling hebben gemaakt door een beetje mistig sprookjesbos. De weg vervolgen voorbij de Syssendammen kun je op een gegeven moment ook een weg naar rechts nemen echt de vidda op. Ook daar erg leuk gewandeld met de kids. Op de terugweg even de Syssendammen bekeken en de Voringvossen (jeee, wat is het daar druk zeg, echt dringen....). Daar zijn ze nu (zomer 2016) druk aan het bouwen aan een archtectonisch uitzichtpunt. Het natuurcentrum in Ovre Eidfjord is ook even een bezoekje waard met tentoonstelling en panoramafilm. In het dorpje is een excursiebedrijfje waar je kunt raften enzo. Wij hadden dat al in Jostedal gedaan, dus hier niet meer uitgeprobeerd.

Prima camping in prachtige omgeving

Marjon
4-8-2016

Camping ligt mooi aan een meer en een rivier en aan doorgaande weg, die overigens s'nachts stil is. Een van de weinige campings in Noorwegen die geen vaste staanplaatsen heeft, alleen een aantal trekkershutten. Open grotere velden en wat meer beschutte plekken bij het meer en rivier die alleen voor kleinere voertuigen toegankelijk zijn. Vriendelijke beheerder/receptie. Als de camping vol staat is het sanitair echt te weinig, maar in juni hadden we daar geen last van en was het prima. Voor elke druppel warm water moet je betalen, dat is wel irritant. Leuke wandelmogelijkheden en mooie tripjes te maken naar de Voringvossen (waterval), het op loopafstand gelegen Hardangervidda naturcenter (aanrader!) en het fjordengebied. In 1 dag naar Bergen heen en weer (160 km) is ook goed te doen.

Tussen zout en zoet

Jan Paul
24-9-2015

Ons verblijf op deze camping was geweldig. Nu kwam dat voor 50% door het uitzonderlijke weer dat we hadden. En daarnaast door de zeer vriendelijke (Nederlandse) camping beheerders. Het is een prachtige plek om diverse dingen in de omgeving te bezoeken, of te vissen op het meer. De hytter zijn wel flink gedateerd, en hoewel normaal in Noorwegen, toch een beetje karig. Dunne schuimmatrasjes vind niemand lekker liggen toch?! Het pannenkoekenrestaurant aan de overkant van de weg is niet aan te raden, tenzij je van overvette pannenkoeken houdt. De camping zelf is netjes onderhouden. Een bootje huren is ook erg leuk, vooral als je van vissend houdt.

Camping aan mooi meer

JaSteef
11-7-2015

Eidfjord

Tijdens onze rondreis door Noorwegen was deze camping één van onze tussnstop campings. Leuk aan het water. Het was er nog redelijk rustig en wij mochten kiezen waar wij onze tent gingen opzetten. Er is een gedeelte waar je niet met je caravan mag komen. Hier hangt ook op een bepaalde hoogte een kabel. Ook moest je niet te dicht bij het water gaan liggen zei de eigenaar, in verband met het plotseling opkomende water. Eigenaar spreekt goed Engels en is vriendelijk. Sanitair is redelijk nieuw en werkt goed. Voor warm water moet je betalen.

In de omgeving kan je leuk wandelen. Voor Geocachers zijn in de directe omgeving van de camping enkele caches op te pikken.

Prachtig gelegen.

Pieter
26-5-2015

Prachtig gelegen en rustige camping met voldoende grote plaatsen. Vriendelijk personeel. Sanitair is goed; douchen met muntjes (10 Kr per 4 minuten). Prachtige omgeving. Zon gaat vroeg in de avond al achter de berg schuil. Gratis en goed stabiele wifi. Veel nationaliteiten.

Mooi gelegen, maar te weinig sanitair

Fam. Rozema
4-8-2014

Deze camping ligt schitterend aan een meer en ligt gunstig voor wandeling op de Hardangervidda of voor dagtochten langs de fjorden. De camping zelf ziet er leuk uit met veel leuke plaatsen en een fijn speeltuintje voor de kinderen. De camping schiet echter wel tekort op het gebied van sanitair. Er zijn te weinig WC's, die niet heel schoon zijn en het papier was soms op. Voor de douches wordt 10 NOK (1,18 Euro) voor slechts 4 minuten douchen gevraagd en ook voor de oven en het afwaswater wordt geld gevraagd. Zonde dat deze camping uitstraalt op geld uit te zijn, terwijl het sanitair dit extra geld niet waard was. Wat ook jammer was, was dat de mooiste plaatsen van de camping allemaal voor kleine tentjes waren (zonder stroom). De plaatsen met stroom waren wat minder mooi. WIFI is wel gratis. Supermarkt is in Eidfjord (tip voor ouders met baby's: luiers zijn in Noorwegen supergoedkoop!).

Prachtige plek!!!

wim en anny van weerdenburg
18-10-2013

Wij waren 26 augustus 2013 op Camping Saebo : wat een prachtige,rustige plek!! Eigenaar is een Noor en de "manager" een vriendelijke, zeer behulpzame Hollandse jongen. Prachtig nieuw en goed schoongehouden sanitair. Een heel gezellige Wifi-plek voor het winkeltje.

Goede indeling van het kampeerterrein: aan het meer de tenten met daarachter de caravans/campers! Kortom: aanradertje!!!!!!

Top hut!

lyanne_me146
4-8-2013

Wij hadden een nieuwe hut 26m2 geboekt. Wat een prachtige hut. Sanitair is in goede staat, erg fijne douche en vloerverwarming. Inrichting is erg goed, weinig kleine ruimtes door alles open te houden. Keuken in goede staat. Uitzicht op het meer met hiervoor wat caravans, campers en tenten. Receptie erg klantvriendelijk en wil je graag helpen met het ontdekken van de omgeving. Het beheer wordt gedaan door een Nederlander. Voor een camping een prachtplek aan het meer, aan een rustige weg naar de toch wel beroemde Voringfossen.

vieze en ongezellige hut

Josien
16-9-2012

Mooi gelegen camping, maar de hut was de slechtste die wij in Noorwegen gehad hebben. Smerig, ongezellig en erg benauwd! Schimmel in de koelkast, stoffig, niet functionerende kookplaat, teennagels op de matrassen... We hebben eerst grondig moeten schoonmaken voordat het een beetje leefbaar was. Niet te vergelijken met de gezellige & goed uitgeruste hutten die je elders treft. Staanplaatsen voor tenten overigens mooi, maar campingsanitair onvoldoende, zeker als de camping vol is!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Sæbø in Øvre Eidfjord, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Sæbø zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.