• Type accommodatie

Loopafstand
  • Type hotel

Sorteren

Reviews over Øvre Eidfjord

Goed uitgangspunt voor verkennen omgeving

Marjon
    4-8-2016

Klein, landelijk dorp. Geen winkel, wel in Eidfjord op 7 km. Diverse wandelmogelijkheden en de omgeving is werkelijk prachtig. Het Hardangervida naturcenter bij het dorp is echt een bezoek waard, ga daar zeker ook de natuurfilm bekijken, die is indrukwekkend!

Schitterend als je van wandelen houdt.

Fam. Rozema
    4-8-2014

Geweldig uitgangspunt voor wandelingen op de Hardangervidda of een fjordentocht. Tips: Voringfossen (ook de wandeling), Valurfossen en een wandeling rond het meer Storekraekkja. Ook een autotocht naar Kjeasen en Lofthus zijn prachtig. Het uitzicht op de Sysendammen is ook erg mooi.

Echter de brug over het Eidfjord (naar Voss en Bergen) is erg duur (150 NOK enkele reis, dus 300 NOK of 35 Euro). In Voss is niets te zien, Bergen is 3 uur rijden en aan de overkant zijn de fjorden wel mooi, maar niet mooier dan in Eidfjord. Niet doen dus.

Dit geldt ook voor de tolweg naar Tinnholen (op de Hardangervidda). Die kost 100NOK, en je kunt gratis mooiere wandelingen maken.

Een tocht tot aan Lofthus is prachtig, maar ik zou niet nog verder doorrijden. Het voegt niets meer toe en Odda is vanuit Eidfjord 1,5 uur rijden, doordat de weg (voor een doorgaande weg) veel te smal is en er vaak langzame campers op de weg zijn (of Noren die stug 40 km/u blijven rijden). Die weg schiet totaal niet op!

Øvre Eidfjord scoort een 8,4 uit 10, op basis van 5 reviews