Sorteren

Reviews over Øvre Eidfjord

Prachtige ligging, maar wat druk en vol

Pleunemans
    30-7-2018

Prachtige ligging, maar erg vol in zomervakantie. Wij troffen een wat onvriendelijke jongen bij de receptie, die klaagde over de drukte, dat we maar moesten zoeken naar beschikbare elektriciteit en dat hij er bij voorbaat niks aan kon doen als er weinig plek zou zijn. Inderdaad, de mooiere plekken hadden geen ruimte meer bij de elektriciteit, ook niet met 50m kabel. Uiteindelijk prima plekje gevonden, maar voor tenten is niet alles handig qua ondergrond (scheef). Het meer is prachtig, maar ijskoud en niet zwembaar. Sanitair is prima, maar niet altijd schoon en fris. Speeltuintje is leuk. Broodjes te bestellen bij receptie. We hadden ons verheugd op deze camping, maar zijn korter gebleven dan gepland. Het was voor ons wat te druk en vol. Natuurcentrum ligt op 500m afstand, leuk om te bezoeken.

Aanrader!

PHX
    1-8-2017

Wij verbleven uiteindelijk 3 nachten in één van de cabins op de camping (prijs 380 NOK/nacht), met 2 volw en 3 kinderen (zelf moest ik wel op de grond slapen want er zijn 2 stapelbedden). Deze zijn pico bello in orde, met koelkast, fornuis en verwarming, en zijn trouwens serieus geisoleerd. Grootste pluspunt is echter Olav, de vriendelijke eigenaar, een echte local die het apprecieert als je interesse in zijn gebied vertoont. Hij vind het ook fijn om een praatje te slaan al heeft hij best zijn handen vol met de camping, die hij zeer goed verzorgt. Afwaslokaal en sanitair zijn dan ook prima onderhouden. Van aan de camping kan je op de oever van het fjord, het zicht is er prachtig. Ligt zoals veel campings vrij kort langs de weg, maar dat stoort niet, mede door het overstemmende geluid van de kolkende rivier. Hoedanook, in zo'n cabin hoor je er niets van.

prima camping om de Hardangervidda te ontdekken

Tamara
    21-9-2016

We waren hier een paar dagen tijdens onze rondreis door Noorwegen met onze zoon (bijna 10) en dochter (7). Prima en nette camping. We zaten in de grote hut (33m2). Lakenpakket moet je hier echt zelf meenemen. Ze hebben alleen een 1 persoons papieren "weggooi" lakenpakket te koop. Het is te doen, maar echt gelukkig wordt je er niet van, zeker niet met een 2 persoonsbed... De camping is ruim. Met speeltuin incl. grote trampoline waar de kids elkaar treffen. We hebben hier geen Nederlandse kids getroffen, wel veel Duitse kids. Zwemmen in het meer is toch wel voor de "die hards". De camping is een goede uitvalsbasis om de Hardangervidda te ontdekken. vrijwel tegenover de camping loopt een weggetje naar deze hoogvlakte. Je blijft dan een beetje aan de zijwand, waar we echt een leuke wandeling hebben gemaakt door een beetje mistig sprookjesbos. De weg vervolgen voorbij de Syssendammen kun je op een gegeven moment ook een weg naar rechts nemen echt de vidda op. Ook daar erg leuk gewandeld met de kids. Op de terugweg even de Syssendammen bekeken en de Voringvossen (jeee, wat is het daar druk zeg, echt dringen....). Daar zijn ze nu (zomer 2016) druk aan het bouwen aan een archtectonisch uitzichtpunt. Het natuurcentrum in Ovre Eidfjord is ook even een bezoekje waard met tentoonstelling en panoramafilm. In het dorpje is een excursiebedrijfje waar je kunt raften enzo. Wij hadden dat al in Jostedal gedaan, dus hier niet meer uitgeprobeerd.

Lovely surroundings friendly owner

A.P. Kramer
    3-9-2016

Campsite Myklatun is a basic and pleasant campsite. Everything is well-kept and clean. It is situated near a fjord and surrounded by mountains. In Ovre Eidfjord is an Natural Information Center where one can see a fantastic good movie about the Hardangervidda. We enjoyed our 5-days stay very much.

Prima camping in prachtige omgeving

Marjon
    4-8-2016

Camping ligt mooi aan een meer en een rivier en aan doorgaande weg, die overigens s'nachts stil is. Een van de weinige campings in Noorwegen die geen vaste staanplaatsen heeft, alleen een aantal trekkershutten. Open grotere velden en wat meer beschutte plekken bij het meer en rivier die alleen voor kleinere voertuigen toegankelijk zijn. Vriendelijke beheerder/receptie. Als de camping vol staat is het sanitair echt te weinig, maar in juni hadden we daar geen last van en was het prima. Voor elke druppel warm water moet je betalen, dat is wel irritant. Leuke wandelmogelijkheden en mooie tripjes te maken naar de Voringvossen (waterval), het op loopafstand gelegen Hardangervidda naturcenter (aanrader!) en het fjordengebied. In 1 dag naar Bergen heen en weer (160 km) is ook goed te doen.

Øvre Eidfjord scoort een 8,4 uit 10, op basis van 5 reviews