Øvre Eidfjord

Reviews over Øvre Eidfjord

Goed uitgangspunt voor verkennen omgeving

Marjon,
    4-8-2016

Klein, landelijk dorp. Geen winkel, wel in Eidfjord op 7 km. Diverse wandelmogelijkheden en de omgeving is werkelijk prachtig. Het Hardangervida naturcenter bij het dorp is echt een bezoek waard, ga daar zeker ook de natuurfilm bekijken, die is indrukwekkend!

Gereisd met partner in juni 2016

Schitterend als je van wandelen houdt.

Fam. Rozema,
    4-8-2014

Geweldig uitgangspunt voor wandelingen op de Hardangervidda of een fjordentocht. Tips: Voringfossen (ook de wandeling), Valurfossen en een wandeling rond het meer Storekraekkja. Ook een autotocht naar Kjeasen en Lofthus zijn prachtig. Het uitzicht op de Sysendammen is ook erg mooi. Echter de brug over het Eidfjord (naar Voss en Bergen) is erg duur (150 NOK enkele reis, dus 300 NOK of 35 Euro). In Voss is niets te zien, Bergen is 3 uur rijden en aan de overkant zijn de fjorden wel mooi, maar niet mooier dan in Eidfjord. Niet doen dus. Dit geldt ook voor de tolweg naar Tinnholen (op de Hardangervidda). Die kost 100NOK, en je kunt gratis mooiere wandelingen maken. Een tocht tot aan Lofthus is prachtig, maar ik zou niet nog verder doorrijden. Het voegt niets meer toe en Odda is vanuit Eidfjord 1,5 uur rijden, doordat de weg (voor een doorgaande weg) veel te smal is en er vaak langzame campers op de weg zijn (of Noren die stug 40 km/u blijven rijden). Die weg schiet totaal niet op!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Wat kan Noorwegen mooi zijn.

Leonard,
    17-10-2011

Het hoeft geen zomer te zijn om van de natuur hier te genieten. Wist niet dat Noorwegen zo mooi was. Ga zeker nog eens terug. De hoogvlakte met zn kloven, watervallen en passen. Kristalheldere meertjes en ongerepte natuur. Ruige bergen zoals je ze eigenlijk in Oostenrijk zou verwachten. Noorwegen heeft het allemaal.

Gereisd met vrienden in Thu Oct 01 2009 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Øvre Eidfjord scoort een 8,4 uit 10, op basis van 5 reviews