Hammerfest

Vakantie in Hammerfest

Reviews over Hammerfest

• 9Nettie Kuijer01-03-2020

een levende kerstkaart

De noordelijkste stad van Noorwegen lag bedekt onder een dik pak sneeuw. Volgens de gids in de bus, we hebben een tour gemaakt, smelt de sneeuw geregeld door de warme golfstroom die hier langskomt. We reden naar een meridiaan uitzichtpunt en bezochten een museum. We zagen daar een indrukwekkende zwartwitfilm over de fatale gevechten in de wereldoorlog 40-45 van de Russen tegen de Duitsers. ‘s Middags was het al vroeg donker. We voeren tussen “glow in the darkbergen,” sneeuw wervelde omhoog voor de schijnwerpers. Wind en stroming lieten het schip hellen, maar we zaten prima in onze relaxstoelen

• 6Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 3Stranden
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in februari 2020

• 7heer de Vries09-11-2012

Leuk om een keer geweest te zijn

Goede indruk gekregen van de atmosfeer en de gewschiedenis van de stad. Goed eten(vis was geweldig goed)

• 2Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur
    • 3Omgeving
    • 6Sfeer in stad

oktober 2012

• 8Jelte24-11-2011

Interessante stad hoog in het noorden

De hoogst gelegen stad, niet qua hoogte maar boven de poolcirkel. We waren er in juni 2011 met de camper. Je kunt eern plaatsje zoeken aan de haven en hebt dan een mooi uitzicht. De stad kent enkele leuke restaurants; inde pizza kun je gratis internetten en je krijgt nog een kop koffie toe ook. Bij de VVV hebben ze een expositie van de ijsbeer en je kunt er lid worden van de ijsberenclub. De moderne kerk is mooi om te zien. Bijzonder is ook de Meridiaanzuil, monument ter herinnering aan de gezamenlijke inspanning van Noorwegen, Zweden en Rusland om de exacte maat van de aarde te bepalen.

• 8Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2011

• 6Rinus14-10-2011

Saai vissersstadje

Het is Europa's meest noordelijke stad, gelegen op het eiland Kvalöya dat tegenwoordig met het vaste land is verbonden met een tolbrug, de Kvalsungbrug. We troffen het niet tijdens ons bezoek aan Hammerfest, de regen viel er onafgebroken met bakken uit de lucht en dat werkte natuurlijk mee aan het beeld van somberheid en saaiheid. Hammerfest is een modern stadje met ruime, rechte straten gelegen aan de voet van boomloze bergen, veel bezienswaardigheden zijn er niet, alleen een moderne, maar aardige kerk trekt bij binnenkomst de aandacht. De winkelstraat telt vele winkels en langs het haventje ligt een ruim plein vanwaar men het binnenlopen van (vissers)schepen kan gadeslaan. Als men Hammerfest overslaat mist men niet zoveel, men kan zijn tijd beter besteden aan interessanter reisdoelen

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 6Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 1981

• 10Eline21-01-2011

Fantastische omgeving

Het is een hele mooie natuur, je kan er leuk wandelen en genieten van het uitzicht.

• 8Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 6Stranden

juli 2008

• 009-07-2009

mooiste reis ooit

rondreuis gemaakt door finland zweden en noorwegen de lofoten is zeker een aanrader,walvis safari terwijl ik niks van boten moet hebben,verde de poolcirkel,hamerfest een leuk gezellig en nostalgisch plaatsje met lekker zalm,kun je echt niet vergelijken met hier in nederland(droge prut/smaak) rendieren,schapen en andere dieren kom je tegen middenop de weg/rotonde de mensen zijn vriendelijk zelfs de weinig nederlanders die je daar tegen komt,mooie omgeving eigenlijk te mooi om te delen ook vanwege de weinige toeristen die je tegenkomt,stockholm is ook zeker een aanrader oude en het nieuwe centrum,noordkaap is leuk, maar daar hoef ik niet voor de 2 e keer weer een,volgend jaar absoluut met de kinderen die zijn dan 8 misschien even spitsbergen erachter aan knuppen lijkt mij wel leuk,ook in rovanini geweest staat het hele jaar de kerstman,we hebben het toen wel getroffen in ie periode maar 2x regen en voor de rest de ideale temperatuur voor mij +/- 20 graden ,ben absoluut geen zonliefheb

• 4Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur