Hammerfest

Reviews over Hammerfest

Interessante stad hoog in het noorden

Jelte
    24-11-2011

De hoogst gelegen stad, niet qua hoogte maar boven de poolcirkel. We waren er in juni 2011 met de camper. Je kunt eern plaatsje zoeken aan de haven en hebt dan een mooi uitzicht. De stad kent enkele leuke restaurants; inde pizza kun je gratis internetten en je krijgt nog een kop koffie toe ook. Bij de VVV hebben ze een expositie van de ijsbeer en je kunt er lid worden van de ijsberenclub. De moderne kerk is mooi om te zien. Bijzonder is ook de Meridiaanzuil, monument ter herinnering aan de gezamenlijke inspanning van Noorwegen, Zweden en Rusland om de exacte maat van de aarde te bepalen.

Gereisd Met partner in juni 2011

Saai vissersstadje

Rinus
    14-10-2011

Het is Europa's meest noordelijke stad, gelegen op het eiland Kvalöya dat tegenwoordig met het vaste land is verbonden met een tolbrug, de Kvalsungbrug. We troffen het niet tijdens ons bezoek aan Hammerfest, de regen viel er onafgebroken met bakken uit de lucht en dat werkte natuurlijk mee aan het beeld van somberheid en saaiheid. Hammerfest is een modern stadje met ruime, rechte straten gelegen aan de voet van boomloze bergen, veel bezienswaardigheden zijn er niet, alleen een moderne, maar aardige kerk trekt bij binnenkomst de aandacht. De winkelstraat telt vele winkels en langs het haventje ligt een ruim plein vanwaar men het binnenlopen van (vissers)schepen kan gadeslaan. Als men Hammerfest overslaat mist men niet zoveel, men kan zijn tijd beter besteden aan interessanter reisdoelen

Gereisd Met partner in juli 1981
Hammerfest scoort een 7,8 uit 10, op basis van 5 reviews