Reviews over St. Arnaud

in een prachtige omgeving gelegen

Conny,
    7-4-2017

St Arnaud is een klein en rustig dorp dat aan Lake Rotoiti is gelegen. Je bent er omringd door prachtige natuur en het meer is een paradijs voor sportvissers. Door de bergen en bossen om het meer lopen verschillende wandelpaden. Dus als je tot rust wilt komen in de natuur ben je hier op een goede plaats!

Gereisd met vrienden in januari 2017

Dit kleine dorp is gelegen aan een van de meest idyllische

marc,
    15-8-2007

Dit kleine dorp is gelegen aan een van de meest idyllische meren van NZ, terwijl er geen of weinig drukte te merken valt. Het dorp herbergt enkele huizen, een kleine shop, een lodge (overigens prima uitgerust en gelegen), maar bovenal een pracht van een kampeerplaats aan de rand van het meer. Deze campsite wordt beheerd door de DOC (zeg maar de boswachterij) en beschikt over een eenvoudig maar goed onderhouden douche en toilet terwijl ook een kampkeuken ter beschikking staat. Aanmelden gebeurt in het informatiecentrum ter plekke waar je ook heel wat info kan krijgen van de boswachter. Vanuit deze plaats kan je prachtige wandelingen maken in een beschermd kiwi-gebied waar men met de (her)introductie van deze toch aparte vogelsoort bezig is. Met wat geluk kan je dus na een frisse duik in het water een kiwi tegenkomen... Echt een aanrader voor mensen die van de natuur en de rust houden.

Gereisd alleenreizend in Fri Dec 01 2006 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
St. Arnaud scoort een 8,5 uit 10, op basis van 2 reviews