• Type accommodatie

Reviews over Punakaiki/Barrytown

een bijzonder natuurverschijnsel

Conny
    4-4-2017

Punakaiki ligt bij het Paparoa National Park en is vooral bekend vanwege de Pancake Rocks, een grote formatie van kalksteen in de vorm van laagjes die er uit zien als een stapel pannenkoeken. De kleur van het gesteente varieert van geel tot lichtgrijs tot zwart. De Tasman Zee beukt tegen de hoge rotswanden aan en vooral bij hoogwater is dat een spectaculair gezicht. Er is een mooi wandelpad aangelegd wat voor iedereen begaanbaar is. Beslist weer een toppertje in de Nieuwzeelandse natuur! Het dorp zelf is niet veel bijzonders maar je vindt er wel voldoende overnachtingsmogelijkheden.

Bijzondere natuurwonderen

HenryW
    20-6-2014

De nederzetting zelf stelt niets voor, maar is een goede uitvalbasis voor bezoeken aan het Paparoa Park, de prachtige West Kust en natuurlijk de fameuze Pancake Rocks en Blowholes.

Deze twee laatste natuurverschijnselen liggen vlak bij elkaar en zijn via mooi aangelegde paden gemakkelijk bereikbaar. De ingang met ruime parkeerplaatsen ligt thv het Information Centre.

Punakaiki/Barrytown scoort een 7,9 uit 10, op basis van 8 reviews