We hebben een aantal aanbieders voor Oamaru voor je op een rij gezet:

Reviews over Oamaru

• 8Conny07-03-2017

mooi stadje

Oamaru is een mooi stadje met historische gebouwen die gebouwd zijn met het witte zandsteen uit de groeven in de omgeving. Bij de haven zijn de oude pakhuizen nu leuke kunstgalerijen. Het is een levendige plaats, helaas waren wij er tijdens een verregende middag en hebben we minder genoten van alle mooie gebouwen en het park als zou kunnen. Maar Oamaru moet je zeker bezoeken, het is echt de moeite waard!

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 2017

• 9Rinus07-10-2011

Mooiste stadje van N. Zeeland

Dit historische stadje dankt zijn fraaie gebouwen aan de gloriedagen van de goudmijnen in de omgeving. Fraaie gebouwen van banken, pakhuizen en handelshuizen sieren de straten, al is er soms ook wel wat vergane glorie speurbaar, het verbaasd ons zeer dat het hier erg stil is en er nauwelijks toeristen zijn te bekennen. Het stadje beschikt ook over een alleraardigste 'Public Garden" met waterpartijen, een bloemenkas en enkele fonteinen en sculpturen, het is erg aantrekkelijk om er even rond te wandelen. Nabij het haventje ligt een beboste, voormalige steengroeve waar s'nachts de kleine Blauwe pinguin overnacht, het is een attraktie om de diertjes bij het invallen van de duisternis aan land te zien komen. Bij het pinguincentrum ligt een uitstekend visrestaurant.

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving