• Type accommodatie

• Waardering

Reviews over Milford Sound

Geweldige natuurervaring

Conny, 29-3-2017
    Vanuit Te Anau zijn wij naar Milford Sound gereden waar we aan boord zijn gegaan van de cruiseboot van Real Journey's. Het regende de hele tijd maar de gids aan boord vertelde dat dit een ideale omstandigheid is om de tocht te maken doordat er dan heel veel watervallen te zien zijn! En die hebben we dan ook gezien, ongeveer zo'n 100! Erg indrukwekkend om te zien. Ook de route vanuit Te Anau is geweldig mooi en er zijn veel plekken onderweg om te stoppen en te wandelen. Helaas hebben wij dat vanwege de vele regen niet gedaan.

Onvoorstelbaar prachtig

HenryW, 19-6-2014
    Op bijna elke reisgids (zoals de LP Discover NZ of de Capitoolgids) staat Milford Sound met de karakteristieke Mitre Peak. En niet voor niets; het is echt onvoorstelbaar mooi. Dat woord valt niet voor niets bij alle reviews! Het begint al met de reis vanaf Te Anau. Ruim 100km slingert de weg zich langs beken, meren, watervallen enz. Onze (rustige) boottocht op MS duurde ca 2 uur. Als je, zoals wij, met de bus uit Queenstown komt, is dat het langste wat kan. Als je in Te Anau overnacht kan je misschien een langere tocht boeken. Het weer is niet te voorspellen. Om 12 uur was de weg nog bij de Homer Tunnel afgesloten door sneeuwval en ijs. Om 12:30 open maar nog steeds sneeuwval. Bij aankomst in MS brak de zon door en werd het stralend mooi weer. Varen maar!
Milford Sound scoort een 9,1 uit 10, op basis van 9 reviews