We hebben een aantal aanbieders voor Rotorua voor je op een rij gezet:

vakanties Rotorua

We hebben een aantal aanbieders voor Rotorua voor je op een rij gezet:

Reviews over Rotorua

Thermal activity area, zeer interessant

Anne,
    8-7-2017

Zeer interessant gebied met thermal activity. Ga in plaats van het dure en toeristische Te Puia park naar het naastgelegen (letterlijk) dorp van de lokale Maori (Wakarewarewa Village) waar je wordt rondgeleid door een van de Maori people, informatie krijgt over hoe de Maori hier echt gebruik maken/maakten van de thermal warmtebronnen etc. Ook leer je wat over hun cultuur. De geiser waar Te Puia om bekend staat is ook goed te zien vanuit de Wakarewarewa Village. Aan het eind van de rondleiding krijg je ook nog een demonstratie in Maori dans en cultuur. Echt een aanrader!

Gereisd met partner in november 2015

In een geothermaal gebied

Conny,
    21-4-2017

Rotorua is gelegen aan een meer in een geothermaal gebied en dat merk je door de hele stad. Overal zie je rook uit de grond komen, zowel in de parken en straten als in de tuinen van de huizen. Natuurlijk ruik je ook de geur van zwavel maar dat went snel. In het Kuirau Park aan de rand van het centrum kun je een leuke wandeling maken langs verschillende rokende en borrelende poelen. Verder vind je er alles wat de toerist nodig heeft. Ook zijn er veel mogelijkheden om meer te weten te komen over de Maori cultuur. Wij hebben een mooie dag doorgebracht met 2 Maori gidsen in een regenwoud wat nog aan de Maori's behoord.

Gereisd met vrienden in februari 2017

Leuke plaats

Patty,
    22-12-2012

Rotorua is niet te groot en niet te klein. Er is een leuk, gezellig centrum met wat winkeltjes, supermarkten en restaurantjes. Je kunt er heerlijk wandelen naar het meer en naar verschillende parken. Het is overal erg mooi, maar stinkt wel naar zwavel. Trip naar Waiotapu national park is een aanrader!

Gereisd alleenreizend in januari 2012

Even wennen aan de lucht

Rinus,
    15-9-2011

Rotorua is een provinciestadje met een ruim opgezet stratenplan, door de vele geothermische activiteit hangt er een vreemde geur in het stadje, maar dat went snel.

In het stadje zelf valt niet zoveel interessants te zien. langs de brede uitvalsweg naar het zuiden stonden in oktober fraaie rhododendronbomen in bloei.

Ten zuiden van het stadje liggen enkele geothermische plaatsen die het bezoeken waard zijn, zoals Thermal Wondeland in Waiotapu, een erg leuk gebied met goede wandelpaden langs de vele kraters, we bezochten hier de Lady Knoxgeyser die iedere dag om kwart over tien spuit, het is echter een deceptie als je ziet dat een medewerker de geyser kunstmatig activeert door er zeepsoptabletten in te gooien.

Een ander mooi park met geothermische activiteiten is de Volcanic Valley in Waimangu, een prachtige wandeling voert hier naar het Lake Rotomahana, waar men een boottocht kan maken.

Gereisd met vrienden in oktober 2008

Borrelende modder

Eggie ,
    13-6-2011

Onwerkelijk park met vele borrelende poelen water met de meest vreemde kleuren. De stank valt meestal best mee, als je je er op in stelt. Duidelijke wandelpaden voeren je langs alle poelen waar uitgebreid bij beschreven staat wat er inzit. Het is niet alleen zwavel!

Je loopt in een Maoridorp waarbij de bewoners je graag meer vertellen over deze voor hun heilige plek. Bijzonder!

Gereisd met partner in september 2003
Rotorua scoort een 8,4 uit 10, op basis van 23 reviews