Sorteren

vakanties Rotorua

Reviews over Rotorua

Thermal activity area, zeer interessant

Anne
    8-7-2017

Zeer interessant gebied met thermal activity. Ga in plaats van het dure en toeristische Te Puia park naar het naastgelegen (letterlijk) dorp van de lokale Maori (Wakarewarewa Village) waar je wordt rondgeleid door een van de Maori people, informatie krijgt over hoe de Maori hier echt gebruik maken/maakten van de thermal warmtebronnen etc. Ook leer je wat over hun cultuur. De geiser waar Te Puia om bekend staat is ook goed te zien vanuit de Wakarewarewa Village. Aan het eind van de rondleiding krijg je ook nog een demonstratie in Maori dans en cultuur. Echt een aanrader!

In een geothermaal gebied

Conny
    21-4-2017

Rotorua is gelegen aan een meer in een geothermaal gebied en dat merk je door de hele stad. Overal zie je rook uit de grond komen, zowel in de parken en straten als in de tuinen van de huizen. Natuurlijk ruik je ook de geur van zwavel maar dat went snel. In het Kuirau Park aan de rand van het centrum kun je een leuke wandeling maken langs verschillende rokende en borrelende poelen. Verder vind je er alles wat de toerist nodig heeft. Ook zijn er veel mogelijkheden om meer te weten te komen over de Maori cultuur. Wij hebben een mooie dag doorgebracht met 2 Maori gidsen in een regenwoud wat nog aan de Maori's behoord.

Erg touristisch, maar zeker de moeite waard

Mooren
    23-3-2017

De plek om de termal hot water pools te beleven en te bezichtigen.

Echte aanrader om te gaan bekijken is het ( levende en werkende )Maori dorp Whakarewarewa.

Rotorua scoort een 8,7 uit 10, op basis van 23 reviews