Leon

We hebben een aantal aanbieders voor Leon voor je op een rij gezet:

Costa Rica Online
Costa Rica Online

Reviews over Leon

• 8Larissa23-11-2018

Prachtige stad met vulkaanboarden als hoogtepunt!

Mooie authentieke stad in Nicaragua met veel koloniale gebouwen. Ons hoogtepunt was het vulkaan boarden van vulkaan Cerro Negro dat dichtbij de stad ligt. Alleen de hike de vulkaan op was al adembenemend!!

• 7Sfeer in stad
    • 5Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in maart 2018

• 8Rinus16-03-2013

Stad met veel cultuur

Leon is een levendige universiteitsstad, het heeft met zijn vele fraaie kerken en diverse musea heel wat te bieden al moet gezegd worden dat het Granada is die het op dit gebied wint van Leon. Leon trekt dan ook wat minder toeristen en dat is ten onrechte. De Plaza Central bij de enorme kathedraal werd ten tijde van ons bezoek geheel opgeknapt en was al bij klaar, het plein krijgt hierdoor een flinke opknapper mede omdat alle marktkramen voor de kathedraal zijn verdwenen. Als men de kathedraal bezoekt is het aan te raden om ook even de trap te nemen naar het dak, men heeft vandaar een prachtig uitzicht op de stad en de vulkanenreeks aan de oostzijde van de stad. Een prachtige excursie vanuit Leon is een tocht naar de vulkaan Cerro Negro en de beklimming van de torp.

• 8Sfeer in stad
    • 7Omgeving

Gereisd met vrienden in februari 2013

• 9werner27-09-2011

een stad waar je niet meer weg wil gaan

Leon, ooit de hoofdstad, mooi koloniaal, veel studenten, is uitgegroeid tot een van de mooiste steden in centraal amerika om cultuur op te snuiven, te genieten van de de zeer diverse natuur en natuurlijk een uitgaansleven wat 7 dagen per week actief is.

kortom, ik net zoals zo velen, ben er veel langer blijven hangen dan ooit de bedoeling was (2 maanden)

• 10Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in januari 2011

• 7THEODORUS DEHOSSON28-05-2011

mooie rustige koloniale stad

studentenstad 20 kilometer van zee. Prima om te vertoeven. Met gezellige "parque Central" en veel cafeetjes met levende muziek in het weekend.

• 7Sfeer in stad
    • 6Uitgaanslevenn

Zakelijk gereisd in mei 2011

• 914-07-2009

Geweldige stad!

Als ik aan León terugdenk, krijg ik één grote glimlach op mijn gezicht. Prachtige stad met heel wat cultuur, geschiedenis, maar ook mogelijkheden om uit te gaan en te ontspannen. León heeft de grootste kathedraal van Centraal Amerika en de stranden van Poneloya en Las Piñitas zijn de mooiste die ik ooit gezien heb, rustig, onontdekt... En als je daar naartoe gaat, vertrek je vanaf Mercadito Sutiava, een leuke authentieke markt die je zéker gezien (en geroken) moet hebben! (het stinkt;))

• 10Sfeer in stad
    • 9Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in januari 2008

• 7Lieseth16-05-2009

Deze sfeer moet je proeven

Een geweldig vakantie land. De bewoners willen alles wel voor je doen. Ik ben gewoon verliefd geworden.

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving