Juigalpa

Reviews over Juigalpa

Stadje van Cowboys

Rinus,
    17-3-2013

Juigalpa is de hoofdstad van het departement Chontales, door de vele veeteelt in de omgeving is het een echt cowboystadje waar een bedrijvige en ontspannen sfeer hangt.

Het meest opvallende bouwwerk is de moderne kathedraal die een sober interieur heeft, voor de kathedraal ligt het levendige Parque Central waar de hele door wordt geflaneerd door de inwoners van Juigalpa.

Het stadje heeft voorts een klein Archelogisch Museum en bezienswaardig is ook het kleine, geheel uit hout opgetrokken stadion.

Op het hoogste punt aan de rand van het stadje ligt het kleine, maar gezellige Parque Palo Solo boven de ravijn van de Rio Mayales, het is hier altijd druk en men heeft hier een mooi uitzicht op de bergen van de Amerrisque bergketen.

Gereisd met vrienden in februari 2013
Juigalpa scoort een 7 uit 10, op basis van 1 reviews