Granada

Reviews over Granada

Stad boordevol koloniale overblijfselen

Rinus
    16-3-2013

Granada is de oudste koloniale stad van Latijns Amerika en bezit dan ook een groot aantal historische bezienswaardigheden, het is bovendien een kleurrijke en gezellige stad met veel accommodatie mogelijkheden en restaurants. De stad telt vele prachtige kerken en musea, een bezoek waard zijn voorts het historische Spaanse kruidhuis en de stadsbegraafplaats waar een groot aantal schitterende graftombes en grafkapellen uit marmer zijn te zien. We maakten met een gids een rondtoer door de stad , deels met een koetsje en deels te voet, het is een prima manier om in een halve dag ook de wat buiten het centrum gelegen monumenten te bezichtigen.. Een tocht die zeer lonend is kan per boot worden gemaakt naar Las Isletas, een eilanden archipel met honderden eilandjes, het is niet alleen een prachtig gebied, trek zeker een ruime halve dag uit voor deze trip.

Gereisd Met partner in februari 2013

Granada leuke stad!

lilymar
    8-3-2012

Wat de steden betreft is Granada wel een van de interessantste steden van Nicaragua. Vooral bij het centrale plein valt veel te zien en te beleven. Toen wij er waren trad op zaterdag een folkloristische dansgroep op. Heel leuk om te zien. Op de hoek van het plein is een bar/eetcafe dat door een Nederlander gerund wordt. Je kunt er zelfs nasi goreng krijgen, mocht je daar trek in hebben.

Gereisd Met partner in december 2011

Mooie koloniale stad.

Herman
    23-6-2011

Een gezellige stad waar je goed kan eten en drinken voor weinig. Er zijn wel veel bedelaars en straatverkopers maar die zijn niet heel lastig. Veel mooie gebouwen uit de tijd van de Spaanse overheersing.

Gereisd Met partner in Wed Jun 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Hele mooie plaats

Jose
    2-2-2011

Ook al zijn we er maar een dagje geweest toch heb ik het als bijzonder positief ervaren. Als je nicaragua zegt dan trekken mensen altijd een raar gezicht. De mensen waren heel vriendelijk. Ze moeten nog een beetje wennen hoe ze met toeristen om gaan. Het land is nog niet zolang toeristisch. Granada is een hele mooie oude plaats waar je lekker kunt rondslenteren of een ritje per paard en koets kunt doen. Je krijgt dan allerlei uitleg over de historie. Je kunt ook een kijkje nemen bij het meer. Dat meer is super groot. Er liggen een paar eilandjes in die bewoont worden door rijke mensen. Deze eilanden zijn ontstaan na de laatste vulkaan uitbarsting van de Masaya vulkaan. De kerk is heel mooi en voor 1 dollar mag je in de toren klimmen en heb je een geweldig uitzicht over de stad. In het restaurant bij hotel San Fransisco kun je goed eten.

Gereisd Met partner in Fri Jan 14 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Hoop hier zeker nog een keer te komen.

J.Huttinga
    24-9-2010

Granada is een mooie en gezellige stad, waar ik zeker nog een keertje hoop terug te komen. Ons hotel (Alhambra) lag aan het centrale plein van granada. Hier vandaan kan je vanalles bezoeken; koloniale gebouwen, musea's, kerken, het meer, restaurantjes, winkeltjes en de markt. Er is een hoop te zien. Er zijn een hoop mensen die je wat proberen te verkopen, maar als je `nee, bedankt' zegt dan blijven ze niet door vragen. De meeste vinden het ook gezellig als je gewoon een praatje met ze maakt. Ook zijn er veel kinderen die om een dollar vragen. Ons is geadviseerd als je wat wil geven, je beter een snoepje of iets anders kan geven. Hier waren ze ook erg blij mee. Wij zijn ook uitgegaan in Granada. We zijn naar een gezellige club geweest (met dancemuziek) en daarna naar een echte Salsabar met live band en veel dansende mensen (er is een kans dat je ook gevraagd wordt om te dansen).

Gereisd Met vrienden in september 2010
Granada scoort een 8,6 uit 10, op basis van 17 reviews