Pokhara

Reviews over Pokhara

Geweldige ervaring

Avigal,
    28-11-2018

Tijdens mijn verblijf in kathmandu voor een ziekenhuisstage ben ik met wat andere jongeren die ik daar had ontmoet een weekend naar pokhara gevlogen. Alleen de vlucht was al een belevenis, in een klein propeller vliegtuigje boven de prachtige met sneeuw bedekte Himalaya’s. Pokhara is een prachtig en schattig stadje gelegen aan een groot meer. Net als in heel Nepal zijn de mensen ontzettend aardig en behulpzaam. Accomodatie is over het algemeen prima en goedkoop, en heerlijk eten overal, plus heel gezellig nachtleven. In de omgeving zijn super mooie tochten te maken; kayakken op het meer, paragliden over het meer, bergtocht maken naar de gouden pagoda op de top, stenen buddha’s in een rots, grotten, een hangbrug, ontmoetingen met de vriendelijke lokale bevolking en nog veel meer. De ideale plek voor een paar dagen actieve en relaxte trip.

Gereisd alleenreizend in Sun Jan 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Geweldig

Henriette,
    11-11-2018

Prachtig meer bij deze stad! Een grote stad maar het toeristische gedeelte is overzichtelijk met een erg gemoedelijke sfeer. Het is wel iets duurder dan de rest van Nepal, maar daarentegen vind je er alles waar je naar op zoek bent!

Gereisd alleenreizend in september 2018

Genieten in Pokhara

Gerrie,
    8-5-2017

In en rond Pokhara is van alles te doen. Bezoek de peace pagode, de grotten, de kloosters of het Tibettaanse vluchtelingenkamp. Het mountain museum of het Gorka museum. Of wandel langs het meer of ga met een bootje het meer op. In de hoofdstraat Lakeside kun je naar hartelust winkelen of op een terrasje zitten. Bijna iedereen spreekt Engels. Voor elk budget is er wel een overnachtings mogelijkheid. Voor wat meer avontuurlijke activiteiten zoals raften, paragliden, tours en trekkings beveel ik een klein reisbureau aan, gevestigd aan de hoofdstraat Lakeside in Pokhara. Zij regelen elke activiteit perfect op maat, zoals u het wilt. Hier wordt zowel Nepalees als Engels als Nederlands gesproken.

Gereisd met oudere kinderen in Mon May 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Heerlijke plek in hectisch Nepal

Wilma,
    22-2-2015

Wij hebben in Pokhara vooral genoten van de schone lucht en de rust, naast natuurlijk het uitzicht op het Annapurna massief. Vanuit Pokhara zijn geweldige trekkings te maken, niet alleen voor de doorgewinterde wandelaar maar ook voor mensen met een gemiddelde conditie.

Gereisd met partner in februari 2015

Beetje touristisch, wel erg gezellig

debora1812,
    17-11-2013

Veel leuke restaurants, bars en winkels in de straat en aan de boulevard. Plaatsje ligt aan een mooi meer waar je bootjes kunt huren. Je kunt er veel excursies boeken: raften, trekking, paragliden. In de winkeltjes kun je nog uitrusting kopen voor een kampeertocht of trekking. Er zijn wat barretjes en dancings gesignaleerd maar we zijn hier niet geweest. In de omgeving om Pokhara is ook van alles te zien (vleermuizengrot, waterval, peace tempel) Ook hier net als in de rest van Nepal zijn mensen niet bewust bezig met de natuur, zo ligt ook hier veel afval in de hoeken maar minder dan in Kathmandu.

Gereisd met partner in oktober 2013
Pokhara scoort een 8,4 uit 10, op basis van 44 reviews