Kathmandu

Reviews over Kathmandu

Geweldige ervaring!

W.H. Dalsem,
    5-5-2018

Ik heb alleen positieve ervaringen. Ben ik Kathmandu gastvrij ontvangen door lokale bevolking en heb genoten van mijn verblijf in het gastgezin wat voor mij geregeld was in verband met vrijwilligerswerk in een weeshuis. Geniet nu ook nog van het idee dat ik in die periode ook op het gevaarlijkste vliegveld van de wereld ben geland en de langste brug van Nepal ben overgestoken op weg naar 'de Mount Everest'.

Gereisd alleenreizend in augustus 2017

Wat een bruisende stad!

Piim,
    25-7-2017

Wat een heerlijke stad. Volledige chaos en vanuit Nederland even een lichte cultuurschok maar wat een belevenis. Er liggen een aantal prachtige tempels en met name de lijkverbrandingen zijn zeer indrukwekkend. Voor een euro of 10 dineer je heerlijk met zijn twee en de mensen zijn heel lief. Voelde me heel welkom en vooral heel veilig hier. Onderstaande review is bijzonder. je bent in één van de allerarmste landen ter wereld, wat had je precies verwacht? Een goed georganiseerde 3 baansweg met palmbomen waarover elektrische voertuigen zich klimaatneutraal voortbewegen?

Gereisd met partner in juli 2017

Prachtige bezinswaardigheden!

fam_klaver,
    13-2-2013

Kathmandu is een smerige stad, maar ondanks dat moet je wel gezien hebben. De stad heeft mooie en interessante bezienswaardigheden zoals: Monkye tempel, Durban Square en Pashupatinath. Net buiten Kathmandu moet je de Bodhnath gezien hebben.

Gereisd met partner in Tue Jan 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Prachtige chaotisch drukke stad

Martin,
    12-11-2012

Mooie stad met een werkelijk adem benemende cultuur als je alles wilt zien. Durbar Sq: ga tempelhangen met een fles water naast je en zie de stad langs je heen trekken. Ga naar de monkeytempel en naar de heilige plek voor de Hindoes waar de doden worden gecremeerd. Verbaas je over de openheid waarmee dit gebeurt maar neem ook gepaste afstand! Sommige touristen staan met fotocameram op nog geen twee meter afstand van de ghats (verbrandingsplaats). Kijk naar de heilige mannen met hun gekleurde lichamen. Fotograveren mag mits er een kleine tip wordt gegeven. Probeer een gesprek met ze te voeren en laat je fotoos zien. Daarna nemen ze absoluut geen geld van je aan! Zwerf door de straten tussen Thamel en Durban Sq in. Heerlijk!

Gereisd met vrienden in oktober 2012

Geweldige maar smerige stad

Fam,
    16-8-2012

Kathmandu is een geweldige stad qua cultuur, sfeer en mensen. De mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Maar door slechte wegen en zwerf vuil is het wel een smerige stad. De grote hoeveelheid verkeer zorgt voor veel smog. Na een paar regenbuien is het een stuk aangenamer. Erg praktisch: er zijn voldoende ATMs om geld uit de muur te halen. Al was het met onze Maestro pinpas niet bij alle ATMs mogelijk om te pinnen. Qua cultuur en historie zit je in Kathmandu perfect met de Swayambunath, Bothnath, Pasupatinath. Ook de steden Patan en Baktapur zijn zeer de moeite waard om te bezoeken. Ook kun je mooie wandelingen rond Kathmandu maken. Of natuurlijk een trekking in andere delen van Nepal. Wij hebben in het Mount Everest een prachtige trekking met onze kinderen gemaakt (9 en 12 jaar)

Gereisd met jonge kinderen in mei 2012
Kathmandu scoort een 9,7 uit 10, op basis van 55 reviews