• Type accommodatie

• Waardering

Reviews over Nieuwkoop

Mooie locatie, lekker centraal

Lianne en Robert, 12-10-2016
    Wat een leuk dorpje is dit. Gemoedelijk en groen. We hebben in een leuke b&b geslapen en van daaruit veel gefietst. Ook zijn we met een fluisterboot de plassen op geweest. Een aanrader! De natuur is hier prachtig. Dagje Amsterdam was prima te doen. We zijn lekker uitgerust en hebben veel gezien.

Dorp in het water

Rinus, 25-9-2016

Nieuwkoop is een lang lintdorp gelegen aan de noordzijde van de Nieuwkoopse plassen, veel huizen zijn er geheel door water omgeven en hebben een brug naar de hoofdstraat.

Het dorp is een levendig centrum voor waterport- en recreatie, het centrum ligt rond het Reghthuisplein waar veel terrasjes en restaurants zijn, rond dit plein staan het historische Reghthuis uit 1628 en een op een belfort gelijkende toren uit uit 1627 die een overblijfsel is van een kasteel dat eertijds hier heeft gestaan, ook aan het plein staat de historische N.H. kerk die via een schilderachtige ophaalbrug kan worden bereikt.

Bezienswaardig is tevens de wat buiten het centrum gelegen R.K. Kerk en de in het buurtschap Meije gelegen watertoren die in 1931 werd gebouwd en door zijn markante verschijning de bijnaam Pietje Potlood heeft gekregen

Prachtige omgeving

Mieke Wolthuizen, 20-7-2015
    Nieuwkoop is voor ons een bekend gebied met een van de mooiste waterplekken in Nederland

Prachtige plek aan de Nieuwkoopse Plassen

Monique Hoek, 8-7-2015
    Gezellig dorp met een pracht natuur. Super om te fietsen en te varen.

leuk dorp aan plassengebied

f.j.schouten, 5-7-2015
    Nieuwkoop met de plassen is een schitterend gebied om te fietsen, wandelen en te bezoeken.
Nieuwkoop scoort een 8,6 uit 10, op basis van 40 reviews